BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kadın daha tasarruflu

Kadın daha tasarruflu

Mastercard Türkiye tarafından gerçekleştirilen araştırmada “Elinize 20 bin dolar geçse nasıl değerlendirirsiniz” sorusuna; kadınlar yüzde 50 oranında ev/daire alırım, yüzde 32 tasarruf yaparım derken; erkeklerde ise bu oranlar yüzde 43 ve yüzde 27’de kaldı.



İSTANBUL- MasterCard Türkiye tarafından 6 ayda bir gerçekleştirilen MasterIndex araştırmasının sonucu Türk tüketicilerinin alışveriş alışkanlıklarını tüm çıplaklığı ile gözler önüne serdi. Araştırma sonucuna göre, kadınların sanılanın aksine harcayan değil, tasarruf yapan özellikleri öne çıktı. MasterCard tarafından sorulan ‘Elinize fazladan 20 bin dolar geçse nasıl değerlendirirsiniz?’ geleneksel sorusuna, “Ev/Daire alırım” cevabı yüzde 47 ile birinci oldu. Tüketiciler ikinci olarak ise yüzde 29 oranında tasarrufu tercih ettilerini beyan ederken, üçüncü olarak yüzde 18’i otomobil satın alabileceklerini ifade ettiler. Türkiye’nin 7 bölgesinde yetişkin kadın erkek nüfusunu temsil eden 1200 örneklem grubu üzerinde yapılan ve kredi kartı tercihinden, kullanım alanlarına, yatırım eğilimlerinden, kartlarından beklentilerine kadar birçok konuya ışık tutan MasterIndex’te belirlenen tüketici öncelikleri, birçok sektöre yön verecek nitelikte... Kadınlar sadece ana değil Araştırma, “Elinize fazladan 20 bin dolar (35 milyar lira/Kasım 2002) geçmesi durumunda bu parayı nasıl değerlendirmeyi düşünürsünüz?” sorusu ile kadın tüketicilerin halk arasında bilinenin aksine tasarrufa daha fazla eğilimli olduğunu ortaya koydu. Kadınların fazladan 20 bin dolara sahip olma durumunda ilk yapacağı iş yüzde 50 oranla ev almak. Bu tercihi yüzde 32 ile “tasarruf yaparım” cevabı takip ediyor. Tasarruf cevabını veren erkeklerin oranı ise yüzde 27. Eğitim ya da sağlık tercihinde fark görülmez iken, tatil/gezi/eğlence talebinde kadınlar %4 oranında artış gösterdi. Erkekler de alışverişi seviyor “Alışveriş yaparım” tercihinde ise kadın ve erkeklerin tercihi yüzde 7 ile aynı seviyede gerçekleşti. Kadınların yüzde 8’i ‘altına yatırımı’ cazip görürken, tasarruf önceliklerinin yanında beyaz eşya sevgilerinin de halen devam ettiği ortaya çıktı. Kadınların yüzde 7’si beyaz eşya alırım derken, erkeklerin yüzde 4’ü beyaz eşyadan yana tercihini kullandı. 20 bin dolarım olsaydı: Birden çok cevap Kadın % Erkek % Ev/Daire 50 43 Tasarruf 32 27 Otomobil 17 18 Eğitim 14 14 Sağlık 13 13 Gezi/Eğlence/Tatil 14 10 Yeni İş Kurarım 9 16 İşime Geliştiririm 4 13 Alışveriş Yaparım 7 7 Beyaz Eşya Alırım 7 4 Altına Yatırırım 8 3 Kriz tercihleri böyle değiştirdi NİSAN 2001 % ARALIK 2001 % MAYIS 2002 % KASIM 2002 % Ev/Daireq 32 50 35 47 Tasarruf 48 25 33 29 Otomobil 32 30 22 18 Eğitim 5 12 12 14 Sağlık 10 11 14 13 Gezi/Eğl./Tatil 12 7 14 12 Yeni iş kurarım 12 13 11 12 İşimi geliştiririm 13 8 8 8 Alışveriş 5 9 3 7 Beyaş Eşya 7 4 5 6 Altına yatırırım 5 6 5 5 Hisse senedi/Tahvil 5 4 3 4 Elektronik Eşya 5 2 2 3 Borcumu öderim 3 2 2 2 Bağış yaparım - 2 2 2 Diğer 0.3 1 - 0.2
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98991
    % 0.53
  • 5.5628
    % -2.49
  • 6.4211
    % -2.84
  • 7.3095
    % -2.49
  • 219.503
    % -1.98
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT