BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobil Dünyası

Otomobil Dünyası

Peugeot’nun yenilenen minivanı, hem lüks bir otomobilin konforunu hem de çalışkan bir ticari aracın pratikliğini aynı anda sunuyor.



Ve karşınızda yeni Partner Peugeot Partner’in yenilenen modeli, önceki gün Bursa Uludağ’da düzenlenen bir basın toplantısıyla tanıtıldı. Renault Kangoo, Fiat Doblo ve Ford Transit’in bulunduğu sınıfta iddialı bir model olan Peugeot Partner, hem dizayn hem iç mekân, hem ekipman hem de motor seçenekleri tamamen yenilenerek yepyeni yüzüyle Türkiye pazarındaki yerini aldı. Öncelikle müşteri memnuniyeti sunmayı hedefleyen yeni Peugeot Partner, basit ve pratik kullanımından yine taviz vermiyor. Orijinal dizaynı ile hem profesyonel hem de özel kullanımlarda oluşan isteklere göre geliştirilen yeni Peugeot Partner’de, çok yönlü kullanım, dinamizmin ve ekonomiklik ön plana çıkıyor. Yeni Peugeot Partner, hem işini hem ailesini taşımak isteyenlerin her türlü isteğine cevap verebilecek düzeyde bir donanım, geniş iç hacim ve fonksiyonelliğe sahip. Binek bir otomobilin konforunu ve ticari bir aracın pratikliğini bir arada sunan yeni Partner, ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Düşük yakıt tüketimine sahip benzinli motorlar, 1.4 cc. 75 HP, 1.6 cc. 110 Hp’lik bir güç sunarken, 2.0 cc hacimli HDi motor ise 90 HP’lik bir güç üretiyor. Dizelin yıldızı parladı 1997 yılının Ekim ayında ülkemizde de üretimine başlanan Peugeot Partner, Türkiye’de ilk üretilen minivan ünvanına sahip bulunuyor. Türkiye’de minivan segmentini ilk oluşturan Peugeot Partner, 2001 yılında % 70 oranında daralan pazara rağmen gerçekleştirdiği 5,097 adetlik satış ve kendi segmentinde ulaştığı % 27’lik pazar payı ile önemli bir başarıya imza attı. 2002 yılında ise satış adedini 5.871’e çıkartan Peugeot Partner iddiasını daha da ileri götürdü. Peugeot Partner Türkiye’de minivan pazarının %21’ine hakim bulunuyor. Yeni Partner’le bu hedefi aşacaklarını belirten Pegueot Türkiye Genel Müdürü Pierre Louis Colin, ülkemizde özellikle dizel satışlarının gün geçtikçe artacağını kendilerinin de bu pazara hazır oluklarını kaydetti. Türkiye’de mazot kalitesiz Peugeot Türkiye Genel Müdürü Pierre Louis Colin, basın toplantısında, “Peugeot modelleri niçin dizelde az motor seçenekleriyle Türkiye’de satışa sunululuyor?” şeklinde bir soruyu, Türkiye’de satışa sunulan mazotların kalitesiz ve kükürt oranı yüksek olmasından dolayı şeklinde cevaplandırdı. Akaryakıt firmalarıyla bu konuyu görüştüklerini ve 2003 yılında Türkiye’de kükürt oranı düşük mazotun satılacağını öğrendiklerini belirten Colin, bunun gerçekleşmesi durumunda dizellerinde bol seçenekle Türkiye’de satışa sunulacağını söyledi. Büyüklerin oyuncağı Mazda6 Mazda6, büyük bir otomobilden yüksek performans ve bir o kadar da konfor bekleyenlerin ihtiyacını karşılayan bir otomobil olarak karşımıza çıkıyor. Sahip olduğu geniş iç mekanıyla ferahlık sunan Mazda6, sürücü, yolcu ve yan perde hava yastıkları, ABS, EBD( elektronik fren dağıtım sistemi), EBA (elektrikli fren takviye sistemi) gibi özellikleriyle de güvenliği en üst sınırlara kadar taşıyor. 104 HP’lik güç üreten 2000 cc’lik motoruyla düşük devirlerde bile ‘koltuğa yapıştıran’ bir serilik sergileyen Mazda6, ısıtmalı deri koltukları, yine deri kaplı direksiyon ve vites topuzu, titanyum görünümlü ön konsol, motor devrine duyarlı hidrolik direksiyon, cruise control ve yol bilgisayarı gibi özellikleriyle ayrı bir sürüş zevki sergiliyor. Anahtar teslimi 54.5 milyardan başlayan Mazda6’ların fiyatı donanım ve özelliklerine göre 62.6 milyar liraya kadar çıkıyor. Toyota’dan rekor satış Dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi konumunda bulunan Toyota, 2002 yılında Avrupa’daki satışlarını yüzde 13.5 oranında artırarak 755 bin adetlik satışa ve yüzde 4.4’lük pazar payına ulaştı. Toyota geçtiğimiz yıl Türkiye, İngiltere, Fransa ve Polonya’daki üretim tesislerinde 395.000 otomobil, 260 bin motor ve 25 bin adet vites kutusu üretti. Toyota’nın Avrupa’daki rekor satışa ulaşmasında 212.000 adet satan Yaris ve 201.000 adet satan Corolla ürün ailesinin önemli bir etkisi bulunuyor. Ayrıca Toyota’nın hafif arazi aracı segmentindeki başarılı temsilcisi RAV4 de bir önceki yıla oranla satışlarını yüzde 51 oranında artırarak 96.000 bin adet sattı. Yeni Corolla ürün gamı ile Türkiye’de de büyük bir çıkış yakalayan Toyota, 2002 yılı içinde yüzde 8 pazar payına ulaşarak, pazar payını en fazla artıran marka oldu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT