BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > New York’ta Türk rüzgârı

New York’ta Türk rüzgârı

Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim ihracatının yüzde 80’ini sağlayan İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) tarafından bu yıl 3.’sü düzenlenen Türk Moda Fuarı New York’ta başladı. New York’un önde gelen lüks otellerinden Grand Hyatt Oteli ve karşısında yer alan “Cipriani” adlı sergi merkezinde düzenlenen fuarda bu yıl ilk kez Türk konfeksiyon markaları da Amerikan pazarında görücüye çıktı.



NEW YORK- Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim ihracatının yüzde 80’ini sağlayan İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) tarafından bu yıl 3.’sü düzenlenen Türk Moda Fuarı New York’ta başladı. New York’un önde gelen lüks otellerinden Grand Hyatt Oteli ve karşısında yer alan “Cipriani” adlı sergi merkezinde düzenlenen fuarda bu yıl ilk kez Türk konfeksiyon markaları da Amerikan pazarında görücüye çıktı. Önceki yıllardaki başarısından ötürü bu yıl çok sayıda Türk firmasının ilgi gösterdiği ve 2 gün sürecek Türk Moda Fuarı’na Türkiye’nin önde gelen 60 tekstil ve moda ihracatçısıyla 20’den fazla özel konfeksiyon markası 2004’ün bahar ve yaz kreasyonlarını tanıtıyor. Satıcı: Devlerle rekabetteyiz TİM Başkanı Oğuz Satıcı fuarın açılışında yaptığı açıklamada, “Tekstil ve hazırgiyim alanında Fransız ve İtalyan firmalarıyla rekabet ettiklerini” belirterek, “moda ve trend merkezi New York’ta yılın ilk moda fuarını açmakla bu alanda önemli bir avantaj elde ettiklerini” söyledi. “Türk Moda Fuarı’nın ziyaretçilerinin tamamını Türkiye’den mal alan ve almaya hazır profesyonel iş adamlarının oluşturduğunu ve geçen yıllarda önemli başarı elde ettiklerini” anlatan Satıcı, “New York’un yanı sıra Londra ve Avrupa’nın diğer büyük şehirlerinde katıldıkları fuarlar sayesinde, Türk firmalarının tekstil ve hazır giyim ihracatının 2 kat artış gösterdiğini” kaydetti. Oğuz Satıcı, “Tüm bu olumlu gelişmelere karşın, Türkiye’nin New York Başkonsolosluk yetkililerinin kendilerine karşı ilgisizliğine anlam veremediğini” de sözlerine ekledi. Made in Turkey kıyaslanıyor Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tanıtım yetkilisi Cem Kaprol da, “PR şirketleri eşliğinde internet ve basın tanıtımına önem verdiklerini” belirterek, “ABD ve Avrupa’da Türk tekstil ürünlerine ilginin arttığını ve ABD’de (Made in Turkey)’in, (Made in Italy) ile kıyaslanır hale geldiğini” söyledi. Açılış sırasında TİM Başkan Yardımcısı ve Damat/Tween firmasının sahibi Süleyman Orakçıoğlu da bir grup gazeteciye yaptığı açıklamada, “Hazırgiyim sektörünün altyapısını kurmanın kolay ve Türkiye için ideal sektör olduğunu” belirterek, “Türkiye’nin bu alandaki ihracatını kolaylıkla 10 milyar dolara çıkarabileceğini” söyledi. Kuruluş tarihi 1986 olan ve 28 bin tekstil, konfeksiyon, halı, deri, deri giyim ve hazır giyim üreticisi ile ihracatçısını biraraya getiren İTKİB’in ihracatı Türkiye’nin yurtdışına sattığı malların yüzde 30’unu oluşturuyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 96994
    % -0.47
  • 5.6168
    % -0.15
  • 6.4416
    % -0.17
  • 7.3047
    % -0.44
  • 222.318
    % 0.23
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT