BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ölüm sessizliği...

Ölüm sessizliği...

Yunan asıllı Fransız yönetmen Costa Gavras, bu yıl Ulaslararası Sinema-Tarih Buluşması’nın açılış filmi olan “Amen”de 2. Dünya Savaşı’nda yaşanan Yahudi katliamına farklı bir bakış getiriyor. Gavras filmde, Nazi Almanyası’nın Yahudileri yok etmesini, haberi olduğu halde Vatikan, Amerika ve bazı Avrupa ülkelerinin sessiz kalışını eleştiriyor. Oyun ve film, o günleri yaşamış Alman kimyager teğmen Kurt Gerstein’in, savaş sonrası Nürnberg duruşmalarında delil olarak gündeme gelen kişisel notları üzerine kurulmuş.



Yunan asıllı Fransız yönetmen Costa Gavras, bu yıl Ulaslararası Sinema-Tarih Buluşması’nın açılış filmi olan “Amen”de 2. Dünya Savaşı’nda yaşanan Yahudi katliamına farklı bir bakış getiriyor. Gavras filmde, Nazi Almanyası’nın Yahudileri yok etmesini, haberi olduğu halde Vatikan, Amerika ve bazı Avrupa ülkelerinin sessiz kalışını eleştiriyor. Oyun ve film, o günleri yaşamış Alman kimyager teğmen Kurt Gerstein’in, savaş sonrası Nürnberg duruşmalarında delil olarak gündeme gelen kişisel notları üzerine kurulmuş. Nazi yönetimine temin ettiği haşarat öldürücü “Zyklon B” gazının Yahudiler’in yok edilmesi amacıyla kullanıldığına tanık olan Gerstein katliamı durdurmak istemektedir. Gerstein’in anlattığına sadece Cizvit rahibi Riccardo inanır. Papa’ya yapılan katliamı anlatır ve bir kınama yapmasını ister. Vatikan katliamla ilgili olarak sessiz kalmayı tercih eder. Yönetmen soykırımı konu alan diğer filmlerde olduğu gibi toplama kamplarını göstermiyor, ancak gaz odasının kapı gözünden içeride olanları izleyen subayın tepkisini, bacalardan sızan duman ve dolu gidip boş dönen trenler yaşanan dehşeti aktarmada çok daha etkili.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT