BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk şirketleri ‘evlilik’ istiyor

Türk şirketleri ‘evlilik’ istiyor

Türk şirketlerinin çoğunun gönlünde diğer şirketlerle işbirliği yatıyor. Ernest&Young Kurumsal Finansman ve Danışmanlık A.Ş.’nin, Türkiye’de 2002 yılındaki şirket birleşmeleri ve satın almalarına ilişkin araştırması kapsamında yapılan ankete göre, şirketlerin yüzde 74’ünün uzun vadeli stratejileri arasında birleşme ve satın alma faaliyeti yer alıyor. Ernst&Young Türkiye Kurumsal Finansman Bölümü Başkanı Can Deldağ tarafından kamuoyuna duyurulan raporda, şirketlerin yüzde 85’i geçen yıl birleşme veya satın alma faaliyetiyle ilgili olarak görüşmelerde bulundu.



İSTANBUL- Türk şirketlerinin çoğunun gönlünde diğer şirketlerle işbirliği yatıyor. Ernest&Young Kurumsal Finansman ve Danışmanlık A.Ş.’nin, Türkiye’de 2002 yılındaki şirket birleşmeleri ve satın almalarına ilişkin araştırması kapsamında yapılan ankete göre, şirketlerin yüzde 74’ünün uzun vadeli stratejileri arasında birleşme ve satın alma faaliyeti yer alıyor. Ernst&Young Türkiye Kurumsal Finansman Bölümü Başkanı Can Deldağ tarafından kamuoyuna duyurulan raporda, şirketlerin yüzde 85’i geçen yıl birleşme veya satın alma faaliyetiyle ilgili olarak görüşmelerde bulundu. Anket, Türkiye’deki 25 holdingin ve son üç yılda birleşme ve satın alma işlemlerine yönelik potansiyelleriyle öne çıkmış orta ve küçük ölçekli firmaların hissedar ve üst düzey yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Anket sonucuna göre, iş dünyası, önümüzdeki dönemde finansal hizmetler, bilişim, gıda, perakende, lojistik, enerji, turizm ve telekom sektörlerinin birleşme ve satın almalar açısından en hareketli sektörler olmasını bekliyor. Ankete katılan kişilerin yüzde 91’i birleşme ve satın alma işlemlerinin geçen yılki hacmini düşük olarak değerlendirdi. Ankette, 2003 yılı için bu işlemlerin biraz daha artacağı düşüncesi ağırlıklı olarak ortaya çıktı. 2002’de 614 milyon dolarlık birleşme İş dünyası yüzde 32.43’er eşit oranla Unicredito-Koç ve HSBC-Advantage işlemlerini yılın en başarılı işlemi olarak seçerken, “Şirketlerin uzun vadeli stratejileri arasında bir birleşme ve satın alma işlemi yer alıyor mu?” sorusuna ise katılımcıların yüzde 74’ü ‘Evet’ cevabını verdi. Rapora göre, Türkiye’de geçen yıl değeri açıklanan birleşme ve satın alma işlemlerinin toplam değeri, 613.7 milyon dolar olarak gerçekleşti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT