BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > OTOMOBİL DÜNYASI

OTOMOBİL DÜNYASI

Doğuş Otomotiv Türkiye’de satışa sunulan Volkswagen Phaeton sınıfının en lüks otomobili olarak sektörde yeni bir çağ açıyor.



Lüks otomobilde son nokta; VW Phaeton Volkswagen’in lüks segmentteki ilk otomobili olan Phaeton, geçtiğimiz ayın sonunda Doğuş Otomotiv tarafından Türkiye’de satışa sunuldu. VW Phaeton Alman otomotiv devinin bugüne kadar ürettiği en lüks ve donanımlı modeli olarak karşımıza çıkıyor. Phaeton’un sahip olduğu 12 silindirli W formundaki motor güçlü ve seri bir kullanım sunarken, 6 lt. hacim ile 420 hp güç üretiyor ve aracı 300 km/s hızın üzerine çıkarıyor. Phaeton’da kullanılan V6 motor seçeneği de 241 hp’lik güç ve maksimum 315 Nm’lik torku ile farklı bir alternatif olarak tüketicilere sunuluyor. Ayrıca Nisan ayı itibari ile satışa sunulacak V10 TDI motoru da, şu ana kadar binek araçlar içinde üretilen en güçlü dizel motor olma özelliğini taşıyacak. V düzeninde sıralanmış, 10 silindirli motor, sessizliğinin yanında, 313 hp’lik güç ve 1950 d/d’de 750 Nm’lik tork gibi özellikleri ile düşük yakıt tüketimini sağlıyor. Koltuklardan sırta masaj Gövdesi tamamen çelik elementlerle kaplı olan VW Phaeton; ESP (Elektronik Stabilizasyon Programı), 8 hava yastığı, aktif ön kafa çarpma engelleyicileri ile maksimum güvenlik standartları sunuyor. Phaeton’da göze çarpan bir diğer özellik ise yeni klima elektroniği sayesinde her koltuğa ayrı bir havalandırma kanalı üzerinden ayarlanmış hava üfleme veya entegre edilmiş mekanizma üzerinden sırt kaslarına masaj yapma fonksiyonu. Tamamen kişiye özel üretim felsefesi ile üretilen Phaeton’un iç döşemesinde kullanılan angola, zambelli, lendinara gibi değerli ahşap malzeme ve pearl, vienna, sensitive gibi benzersiz kalitede deri seçenekleri de kullanıcının zevkine bırakılıyor. Volkswagen Phaeton’un üretildiği yer de kendisi kadar özel. Semper Operası ve zengin kültürel çevresiyle Avrupa’nın en güzel şehirlerinden Dresden’de yer alan fabrika, camdan yapılmış. Geleneksel otomobil fabrikası fikrinden tamamen uzak olarak tasarlanmış, modern cam konstrüksiyonları, sessizliği, temizliği ile 75 bin metrekare alan üzerine kurulu fabrikanın temel prensibi şeffaflık. Cam Fabrika, aynı zamanda restaurantları, camlı stüdyosu, konser, sergi gibi kültürel faaliyetlerin gerçekleştirildiği bölümleri ile de benzersiz bir kompleks olarak ilgi çekiyor. ‘Türkiye dünyanın en büyüğü olacak’ Renault Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Louis Schweitzer, Türkiye’yi, otomotiv sanayinde oldukça iyi bir durumda bulduğunu belirterek, “Türkiye otomotiv sanayi alanında, kalite ve üretim açısından gerek Avrupa’da, gerek dünya genelinde kendisini ispatladı” dedi. Schweitzer, Türkiye’yi, büyük bir otomotiv pazarı olmasının yanı sıra, coğrafi pozisyonu nedeniyle de ileride, dünyanın en büyük otomotiv sanayine sahip ülkelerinden birisi olarak gördüğünü belirterek şöyle konuştu: “Türkiye ekonomisini yıllardır takip ederim, inişli ve çıkışlı bir seyir izlese bile uzun dönemde yukarıya doğru hareket eden bir yapı içindedir. Türkiye’ye, şimdiye kadar hak ettiği ölçüde doğrudan yabancı sermaye gelmemesinin ana nedeni, Türk Lirası, faiz ve enflasyon oranlarında yeterli istikrarın bulunmamasıdır.” ‘Savaş çıksa bile 2002’den kötü olmaz’ TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. Üretim Direktörü M. Osman Soyoğul, 2002 yılının otomotiv sektörü açısından ekonomik kriz nedeniyle kötü geçtiğini belirterek, “Irak’ta savaş çıksa bile otomotiv sektörünün 2002’den daha kötü olacağını düşünmüyorum” dedi. 2003 yılı beklentilerinin pozitif olduğunu dile getiren Soyoğul, “Geçen yıl binek otomobil ve hafif ticari araçlarda sektör lideriydik. Bu yılki hedefimiz de yakaladığımız pazar liderliğini devam ettirmek” diye konuştu. Irak’a operasyonun geciktirilmesi ya da yapılmaması durumunda otomotiv sektörünün iyi bir yıl geçireceğini beklediklerini bildiren Soyoğul, Türkiye’de geçen yıl 158 bin araç satıldığını ve bunun 34 bininin TOFAŞ’a ait olduğunu sözlerine ekledi. Soyoğul, 2003 yılı hedeflerini ‘2002’nin rakamlarını geçmek ve pazar liderliğini devam ettirmek’ diye açıkladı. Yakıt almayı unutabilirsiniz! Kısa bir süre önce pazara çıkan Hyundai’nin yeni modeli Accent Admire, ekonomik bir aile otomobili arayanlar için ideal bir model olarak ön plana çıkıyor. Fazla gösterişe kaçmayan şık bir tasarım sunan Admire, 1.3 cc ve 1.6 cc’lik benzinli motorların yanısıra 1.5 litrelik dizel seçeneğiyle çok daha ucuza gezmek isteyenler için adeta biçilmiş kaftan. Sahip olduğu Common Rail Diesel Injection (CRDi) teknolojisi sayesinde, 100 km.’de ortalama 5.5 litre yakıt tüketen Accent Admire, güçlü motoru sayesinde benzinli bir otomobilin seriliği ve süratini aratmıyor. Yine CRDi teknolojisiyle titreşimi ve sesi oldukça azalan motor, yakıtı tam ve verimli yaktığından dolayı çevre dostu bir özelliğe sahip bulunuyor. Konforu arttıran detaylar Accent Admire’nin içi ise oldukça geniş ve ferah bir tasarıma sahip. Ön ve arkada bardak koyma yeri, ön koltuk arkalarında cep ve harita okuma lambası gibi detayların düşünüldüğü iç mekanda, sürücünün ihtiyaç duyduğu tüm kontroller için de kullanışlı ve pratik bir ön konsül kullanılmış. Yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, elektrik kumandalı, ısıtmalı yan aynalar, dijital bilgi ekranı ve klima ile güzel bir konforun sağlandığı araçta, sürücü ve yolcu hava yastıkları ile ABS+EBD fren sistemiyle de (Elektronik Fren Güç Dağılımı) üstün bir güvenlik sunuluyor. Hyundai Accent Admire 1.5 CRDi, 27 milyon 730 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Peugeot ailesinin son üyesi: Break Peugeot 307 ailesi, hatchback ve SW versiyonlarından sonra şimdi de 5 kişilik yolcu kapasitesi ve katlanır arka koltuklarıyla geniş yükleme hacmi sunan Break modelinin eklenmesiyle daha da büyüdü. Çelik sac tavanı ve tam katlanır koltukları ile dikkat çeken Break, 307 SW platformu baz alınarak tasarlanmış ve aks aralığının 10 cm, boyunun da 22 cm uzatılmasıyla daha ferah bir hale getirilmiş. 307 Break, standart olarak sunulan ABS, sürücü ve yolcu hava yastıkları, acil fren yardım sistemi ve geri çekilebilen direksiyon sistemi ile üstün bir güvenlik sunuyor. Düz ve otomotik vites seçeneğine sahip olan 307 Break modelinde, 1.6 litre hacminde ve 110 beygir gücünde benzinli motor kullanılıyor. 307 Break 30 milyon 700 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT