BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Pınar’a dev ortak

Pınar’a dev ortak

Pınar Süt, Fransız Sodiaal firmasının dünyaca ünlü markası Yoplait’in hazır tatlı, meyveli yoğurt ve yoğurtlu içeceklerin Türkiye’deki üretimi, dağıtımı ve pazarlamasını üstlendi.



İSTANBUL - Pınar Süt, Fransız ortakla ‘süt ve süt mamülleri’ konusunda evlilik yaptı. Fransız Sodiaal firmasının yüzde 50 ortak olduğu Yoplait International ile Pınar Süt arasında yapılan işbirliği anlaşmasına Yaşar Holding İcra Başkanı Hasan Denizkurdu ve Yoplait Başkanı Lucien Fa imza attı. Hasan Denizkurdu, dünya markalarının gittikleri ülkelerin damak tadına göre hareket ettiklerini ifade ederek, “Dolayısıyla Sodiaal bünyesindeki Yoplait de Türkiye’de Türkleşecek” dedi. İşbirliği sonucunda ilk yıl en az 4 yeni ürün piyasaya sunmayı hedeflediklerini ve bu ürünlerle 5 milyon dolarlık ek bir ciro elde edeceklerini belirten Denizkurdu, Pınar’ın Yoplait ürünlerini Türkiye’de öncelikle 60 bin noktada satışa sunacağını, Yoplait’in satışı olmayan ülkelere de ihracat yapacağını söyledi. Türkiye’deki hazır tatlı pazarının 2002’de yüzde 48 büyüdüğünü, Pınar’ın da bu pazarda yüzde 26’lık paya sahip olduğunu kaydeden Denizkurdu, yıllık 8 milyon dolarlık ciro büyüklüğüne sahip meyveli yoğurt pazarında geçen yıl yüzde 15’lik büyüme yaşandığını bildirdi. Denizkurdu, işbirliği sonucunda Pınar’ın bu yıl pazarda yüzde 20 büyüme hedeflediğini ifade etti. Rakiplere yetişeceğiz Yoplait International Grup Başkanı Lucien Fa ise dünyada 48 pazarda faaliyet gösterdiklerini ve bunu da 32 yılda yerel ortaklarıyla kurdukları lisans anlaşmalarıyla sağladıklarını söyledi. Yoplait’in dünyada yüzde 10’luk pazar payı bulunduğunu belirten Fa, Danone’nin yüzde 16, Nestle’nin de yüzde 5’lik paya sahip olduklarını hatırlattı. Fa, Türkiye pazarına Danone ve Nestle’den sonra geldikleri için biraz geç kaldıklarını kabul ederken, “Pınar gibi güçlü bir ortakla onlara yetişeceğimizi umuyorum” diye konuştu. Yoplait International Genel Müdürü Bruno Duberga da Türkiye’deki süt ürünleri pazarının çok büyük olduğuna değinerek, Batı Avrupa’da yılda kişi başına 19 kilo, Afrika’da 7 kilo, Doğu Avrupa’da 6 kilo ve Kanada’da 5 kilo paketlenmiş yoğurt tüketilmesine rağmen bu rakamın Türkiye’de 1.5-3 kilo civarında olduğunu söyledi.
Reklamı Geç
KAPAT