BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > ‘Hızır Acil’e taciz!..

‘Hızır Acil’e taciz!..

Acil Servis’e gelen telefonların yüzde 99’unun asılsız çıkması yetkilileri çileden çıkarıyor. Kütahyalılar ne yemek pişireceklerini bile 112’ye soruyor.



KÜTAHYA (İHA) - Kütahya’da, 112 Acil Servisi’ne gelen asılsız ve lüzümsuz telefonlar, servis çalışanlarını adeta canlarından bezdiriyor. Günlük ortalama 5-6 bin telefonun geldiği ifade edilen 112 Acil Servisi çalışanları, hastaya ulaşmak için teyit ettiği telefonların yüzde 99’unun asılsız çıktığını, sadece 5-6 telefonun gerçeği yansıttığını, gerçek aramaların ise hasta yakınları tarafından yapıldığını bildirdiler. Yetkililerden uyarı Kütahya İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı 112 Acil Servis ekipleri, gelen telefonların asılsız çıkması yüzünden gerçek hastalara zamanında müdahale yapmalarının zaman zaman aksadığını, servis telefonunu lüzumsuz olarak arayan bilinçsiz ve art niyetli kişilerin zamanı geldiğinde kendilerine de zarar vereceğine işaret ederek, “Bir gün gerçekten hastanız olabilir. Bize telefonla ulaşmak için dakikalarca beklemek zorunda kalabilirsiniz. Bu yüzden telefonları lüzumsuz yere arayıp meşgul etmeyin. Çünkü, bizler ölüm mücadelesi veren insanlara hizmet veriyoruz. Bu insanlardan birisi de siz ya da bir yakınınız olabilir” diyerek uyarıda bulundular. Bugün ne pişirsem? Kütahya İl Sağlık Müdürü Kâmil Türkmen, 112 Acil Servis’e günlük olarak 5-6 bin civarında telefon geldiğine dikkat çekerek, bu ihbarların yüzde 99’unun asılsız ya da lüzümsuz olduğunu söyledi. 112 Acil Servisi’ne telefon açıp küfür eden, tacizde bulunanların yanında, değişik taleplerde bulunanların sayısı da hayli fazla olduğunu belirten Türkmen, “Sınava giren öğrencilerin cep telefonuyla soruların cevabını dahi sorduğu Acil 112 Hızır Servis’i, ne yemek pişireceğini bilmeyen ev hanımlarından, canı çay içmek isteyen esnafa kadar yüzlerce insan boş yere arıyor. İnsan sağlığına hizmet vermek için 24 saat aralıksız çalışan 112 Acil Servis çalışanları, bilinçsiz ve art niyetli insanların amaç dışı telefonları sayesinde işlevliğini yeterince yerine getirememekten yakınıyor. Art niyetli ve bilinçsiz insanlar sayesinde gerçek hasta sahipleri, bu servise ancak dakikalar sonra ulaşabilmesi yer yer üzüntülü sonuçların oluşmasına da neden oluyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT