BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Amerikalı’nın yatı Tuzla’dan

Amerikalı’nın yatı Tuzla’dan

Tuzla Tersaneler Bölgesi’nde bulunan RMK Marine Tersanesi’nde, tamamı Türk mühendis ve işçilerinin emeğiyle inşa edilen tanker ve mega lüks yatlar yurtiçi ve yurtdışından müşteri çekiyor. Halen tersanede 3 mega yatın inşasının sürdüğünü ve tamamlanan 1 yatın teslim edilmek üzere sahibini beklediğini belirten Tersane Müdürü Tamer Sertyeşilışık, yat siparişlerinin genellikle İngiliz ya da Amerikalı sanayici ve medya kuruluşları sahiplerinden geldiğini söyledi.



İSTANBUL- Tuzla Tersaneler Bölgesi’nde bulunan RMK Marine Tersanesi’nde, tamamı Türk mühendis ve işçilerinin emeğiyle inşa edilen tanker ve mega lüks yatlar yurtiçi ve yurtdışından müşteri çekiyor. Halen tersanede 3 mega yatın inşasının sürdüğünü ve tamamlanan 1 yatın teslim edilmek üzere sahibini beklediğini belirten Tersane Müdürü Tamer Sertyeşilışık, yat siparişlerinin genellikle İngiliz ya da Amerikalı sanayici ve medya kuruluşları sahiplerinden geldiğini söyledi. Yatların mobilyalarının da tersanenin atölyesinde yapıldığını anlatan Sertyeşilışık, “Tersanede inşa edilen yatlar, A’dan Z’ye bizim eserimiz. Bunların satış fiyatları, 7-12 milyon dolar arasında değişiyor” dedi. Ortalama 30 metre uzunluğunda ve 8 metre genişliğinde olan mega lüks yatlarda, oturma, yemek odası, yatak odaları bulunduğunu ifade eden Sertyeşilışık, iç teçhizatlarının da en son teknolojik donanım olduğunu kaydetti. Mega lüks yat siparişlerinin genellikle İngiliz ya da Amerikalı sanayici ve medya kuruluşu sahibi kişilerden geldiğini, ancak özel anlaşmaları uyarınca bu kişilerin kimliklerini açıklayamadıklarını dile getiren Sertyeşilışık, 1974 yılında Proteksan, ardından PMK, son olarak RMK Marine adını alan tersanede bugüne kadar 30 mega lüks yat inşa edildiğini ve yeni siparişler almaya devam ettiklerini bildirdi. Deniz Kuvvetleri’ne tanker Sertyeşilışık, RMK Marine Tersanesi’nde ayrıca tanker inşa edildiğini vurgulayarak, halen 6 sipariş alınan tankerlerin çoğunun ihraç edildiğini söyledi. Tersane Müdürü Tamer Sertyeşilışık, ayrıca Deniz Kuvvetleri için tanker inşa ettiklerini sözlerine ekledi. RMK Marine Yönetim Kurulu Üyesi Zühtü Arıkan da tersanelere devletin yardım yapmadığını ve “herkesin kendi yağıyla kavrulduğunu” kaydetti. Arıkan, “Tersane, 1997 yılında Koç Holding’e geçince yatırımlar yapıldı. Bu yatırımlar sonucu, kızak, makine, teçhizat, elektrik, enerji kesim tezgahları, mobilya atölyeleri ile RMK Marine Tersanesi, Avrupa tersaneleri hüviyetine kavuşturuldu” diye konuştu.
Reklamı Geç
KAPAT