BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İşte sağlık reçeteniz

İşte sağlık reçeteniz

İngiliz doktorlar; sağlıklı bir vücut için gereken reçeteyi çıkardı... Açıklanan listede, günde bir diş sarımsak yemek, sık sık balık tüketmek, kansere karşı koruması için selenyum almak, daha fazla su içmek gibi öneriler yer alıyor. İşte sağlıklı bir bünye için yapılması gereken 15 madde;



¥ Her gün bir diş sarımsak yiyin Sarımsak vücuttaki hastalık sebebi olabilecek kimyasalların seviyesini yüzde 48 azaltırken, beynin yaşlanmasını önlüyor, kolestrolü düşürüyor. ¥ Egzersizi ihmal etmeyin Günde bir kilometre yürüyüş, ya da haftada üç kez hafif egzersiz kalp hastalığı riskini düşürüyor. ¥ Kepekli ürünler kanserden korur Haftada dört kez kepek içeren ekmek, makarna ya da kabuklu pirinç tüketmek kanser riskini yüzde 40 azaltıyor. ¥ Sebze-meyveyi eksik etmeyin Sebze-meyve, özellikle de domates, kırmızı üzüm, brokkoli yiyenlerde kalp krizi, kanser ve şeker hastalığı riski düşüyor. ¥ Ayaküstü yemekten vazgeçin Hamburger, patates kızartması vs. gibi yiyecekleri tüketmeden önce kalp hastalıklarının üçte birinin bu yiyecekler yüzünden ortaya çıktığını hatırlayın ve fast-food'tan vazgeçin. ¥ Bel ağrısına çalışma iyi gelir Araştırmalar bel ağrısı çekenlerin yatmak yerine normal aktivitelerine devam ettiğinde daha çabuk iyileştiğini gösteriyor. Fazla zorlamamak şartıyla hareket etmek belinize yatmaktan daha iyi geliyor. ¥ Sofrada balık olsun Düzenli olarak balık yemek kalp riskini azaltıyor, ayrıca balıkta bulunan yağlar bağışıklık sisteminizi güçlendiriyor. ¥ Tuzu azaltın “Fazla tuz felce ve kalp hastalıklarına davetiye çıkarır" diyen uzmanlar günde 5 gramdan fazla tuz tüketilmesini sakıncalı buluyor. ¥ Şok diyetler faydasız "Haftada üç kilo" vermeyi vâdeden diyetlerden uzak durun. Kilo vermek istiyorsanız bunu hafta hafta değil uzun vadede yapmaya çalışın. ¥ Selenyuma ihtiyacınız var Kansere karşı doğal bir koruyucu olan selenyum fındık, fıstık, balık, tahıl gibi ürünlerde bol miktarda bulunuyor. Her gün selenyum alanlarda kanser riski yüzde 37 azalıyor. ¥ Çaya devam Uzmanlar, bol bol çay içenlerin kalp krizinden ölme riskinin yarı yarıya azaldığını belirtiyor. ¥ Kolesterolü düşürün Egzersiz yapmak ve yağı, tuzu azaltmak kolesterolü düşürüyor, bu da kalp krizi ve felçten korunmanızı sağlıyor. ¥ Sigaraya hayır Sigarayı bırakmak artık daha kolay, nikotin bantları ve sakızları, akupunktur vs. gibi yöntemleri deneyebilirsiniz. Eğer tamamen bırakamıyorsanız azaltmak da sizin için yararlı olacaktır. ¥ Uykusuz kalmayın Uyku bağışıklık sisteminin iyi çalışmasında etkili oluyor. Yetersiz uyku konsantrasyon eksikliğine yol açıyor. ¥ Su içmeyi ihmal etmeyin Günde beş bardak su içen kisilerde kolon kanseri riski yüzde 50 azalıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT