BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Mücadelemiz nakitle

Mücadelemiz nakitle

Türkiye’de toplam alışverişin yüzde 77’sinin nakit olarak yapıldığını söyleyen Visa Türkiye Genel Müdürü Greg Twitcher, “Rakibimiz her zaman için nakit para olmuştur” dedi.



İSTANBUL- Visa Türkiye Genel Müdürü Greg Twitcher, nakit paranın her zaman için daha pahalı olduğunu söyleyerek, Visa kartla yapılan tüketim harcamalarını 2007 yılına kadar 2 katına çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Toplam alışveriş içinde nakit alışverişin halen yüzde 77’lik büyük bir paya sahip olduğunu sözlerine ekleyen Greg Twitcher, “Özellikle banka kartları oldukça güvenli. Nakit herkes için çok pahalı, işyeri için pahalı, tüketici için pahalı. Bugün 20 milyon liranızı kaybettiğiniz zaman, kimse sizi düşünüp geri getirmiyor. Ama banka kartınızı kaybettiğiniz zaman herhangi bir kaybınız da olmuyor” dedi. Gazetemize açıklamalarda bulunan Visa Türkiye Genel Müdürü Greg Twitcher, yüzde 77 oranında nakit alışveriş yapan kitlenin büyük bir pazar olduğunu söyledi. Bakkallara POS satacağız Bakkal, market ve restaurantlarda 15 milyar euroluk büyük bir pasta olduğunu sözlerine ekleyen Twitcher şöyle konuştu: “Bakkal ve marketlere yapılan harcamalar çok düşük. O zaman yeni hedefimiz burası. Birtakım harcamaları ortalamanın üzerine çıkarma gayretinden bahsediyorum. Yüzde 6’dan yüzde 12’ye doğru bir yükseliş bu. Bizim hedeflerimizi gerçekleştirmemize büyük katkıda bulunacak şeylerden bir tanesi bakkallara POS makinaları satmak olacak. Bu birinci şart. Birincisi POS makinelerin bakkallara girmesi, ikincisi de süpermarketlerdeki POS makinelerinin örneklerini de çoğaltmak olacak. Bunun için hem üye işyerini, hem de kart kullanıcısını eğitmek lazım.” Dakikada 36 bin 120 euro Twitcher, Türkiye’de saniyede 620 euro, dakikada 36 bin 120 euro, dakikada ortalama 866 kez Visa kart kullanıldığını da sözlerine ekleyerek, “Bizim asıl hedefimiz diğer kredi kartı ürünlerini alt etmek değil, nakit alışverişin önüne geçebilmek. Savaşımız nakitle diyemiyoruz. Çünkü bu sıralar savaş kelimesini kullanmak istemiyorum. Mücadelemiz tamamen nakitle diyelim. Bizim en büyük rakibimiz her zaman nakit para olmuştur” diye konuştu. Türk bankaları taklit ediliyor Kartların daha fazla kullanılması için geçerlilik yerlerini artırmak gerektiğini belirten Genel Müdür Greg Twitcher, Türkiye’deki bankaların yurtdışında taklit edildiğini söyledi. Twitcher, “Türkiye AB pazarı içinde inanılmaz heyecan verici bir pazar. Bir çok Türk bankası Avrupa’da taklit ediliyor. Yenilikçi ve ileri görüşlü ürünleri sayesinde kart pazarı çok hareketlendi” şeklinde konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT