BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sabancı-Koç el ele

Sabancı-Koç el ele

Sabancı ve Koç Grubu arasında sürdürülen işbirliğinin sahası genişliyor. Akbank ve Koç Bilgi Grubu’nun iki önemli markası Axess ile Paro, ‘önceliği tüketiciye vermek’ üzere anlaştı.



İSTANBUL- İş dünyasının 2 devi Sabancı ve Koç arasında perakende sektöründe Migros ve Axess ile başlayan işbirliği büyüyor. Tüm Migros ve Şok mağazalarında 27 Aralık 2002’de başlayan uygulama ile, Axess kredi kartıyla kazanılan tüm ChipParalar’ın mağazalarda para yerine kullanılabilmesinin ardından, Akbank’ın Axess ve Koç Bilgi Grubu’nun alışveriş anında tüketiciyi kasaya ödeme yaparken tanıyan teknolojiye sahip Paro markaları ‘önce tüketici’ stratejisi ile işbirliğine gitti. 100 bin işyerine ParaPOD İşbirliği ile, her 2 kurumun sahip olduğu teknoloji, tüketicilerin kendi yaşam tarzlarına uygun özel kampanya ve promosyonları, doğrudan veya kişiye özel olarak almalarına imkan verecek. Axess ve Paro’nun oluşturduğu ‘kazan-kazan’ modeli, en çok kazananın müşteri olduğu bir platform oluşturacak. Axess’in mevcut chip teknolojisi ile sunmakta olduğu müşterilerini tanıyan, alışveriş tutarı, ziyaret sıklığı ve kampanyalı ürünlere göre ödüller sunan, alışveriş sırasında yaş günlerini kutlamaya imkân tanıyan altyapısı, Paro’nun alışveriş bilgisinden yola çıkarak sunduğu kampanya uygulamaları ile daha da güçlenerek müşteriye en fazlasını sunmayı hedefliyor. İşbirliği doğrultusunda Akbank’ın sayıları 100 bini aşan üye işyerleri de Paro ağına dahil olabilecek. Akbank’ın 100 bin POS noktasına kurulabilecek ParoPOD cihazı üzerinden tüketiciler, kampanya, indirim ve promosyonlara ulaşabilecek. Axess-Paro işbirliğinin tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, işbirliği ile müşterilerine daha çok kazandıracaklarını bildirdi. Geçen yıl piyasaya sundukları ve kısa sürede Avrupa’nın en hızlı büyüyen kart markası haline gelen kazançlı yaşam kartı Axess’in her geçen gün daha fazla tercih edilen bir kart haline geldiğini belirten Kurtul, “Paro ile yapılan işbirliği, müşterilerin ihtiyaçlarını daha iyi analiz etmek, bu analizler sonucu belirlenen tüketici ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmek amacıyla gerçekleştirildi. 1 milyon 300 bini aşan Axess kart müşterilerisi Paro aracılığıyla mümkün olan en kazançlı alışveriş deneyimini yaşayabilecekler” dedi. Koç-Sabancı ‘yapıcı rekabet’te Koç Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç da, Türkiye’nin sanayileşme sürecinin büyük oyuncuları olan Koç ve Sabancı’nın, pek çok alanda doğal rakipler durumunda bulunduğunu belirterek, “Ancak bu rekabet bugün farklı bir yapıya gitmektedir, yeni ekonomik düzenin gereği olarak yapıcı rekabet şeklini almıştır. Umarım bu işbirliği, Koç-Sabancı işbirlikleri için bir emsal teşkil eder” diye konuştu. Ali Koç, projeye bakıldığında müşteri, mağaza ve banka olmak üzere 3 unsur bulunduğunu ve böyle bir işbirliği ile büyüyen alışveriş pastasının ortaya çıkaracağı katma değerin taraflar arasında adilane paylaşılmış olacağını belirterek, “Paro, 3 farklı tarafı buluşturan ve birlikte kazanmanın yeşereceği tarlanın ta kendisidir” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT