BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Arçelik’ten büyük hedef

Arçelik’ten büyük hedef

Kriz ortamında logosunu değiştiren ve taktığı ‘Direct Drive’ motoruyla uçuşa geçen Arçelik, 2005 yılında bugünkü cirosunu ikiye katlamayı hedefliyor.



İSTANBUL- Krize rağmen logosunu değiştirip, yeni taktığı ‘Direct Drive’ motoruyla uçuşa geçen Arçelik, 2005 yılında 3 milyar Euro’luk ciro hedefliyor. Türkiye pazarında bir numara olan Arçelik, bu atağını, tamamı Türk mühendislerin imzasını taşıyan teknolojiyle gerçekleştiriyor. “3 milyar Euro’luk hedef bizim bugünkü ciromuzun iki katı” diyen Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkan Yardımcısı Gündüz Özdemir, yurt dışı faaliyetlere ağırlık verdiklerini söyledi. Almanya, Avusturya ve Romanya’da birer fabrika satın aldıklarını ifade eden Gündüz Özdemir, “Bilhassa Romanya’daki tesislerimizde çok önemli üretim yapacağız” dedi. 2001 yılında kendi pazarlarının yüzde 40 küçüldüğünü belirten Gündüz Özdemir, 2002 senesinde yüzde 5,5 büyüdüklerini, 2003’de ise yüzde 10’luk bir büyüme beklediklerini belirten Gündüz; sorularımızı şöyle cevaplandırdı: Soru: Logo değiştirmek neden gerekti? Gündüz: “Türk halkı, beyaz eşyadan bahsederken hep, ‘Bizim Arçelik’ diye söz eder. Bu bizim için önemli bir gösterge. Halkımızın bize teveccühü bu. Ancak Arçelik, daima yenilik ve değişim içinde olan bir ürün konsepti. Halkımızın ilgisine daima kalite ve yenilikle cevap verdik. Değişen Arçelik logosu eskimişti. Nüfusunun yarıdan fazlası genç olan bir ülkede yeni imaj, yeni yüz gerekiyordu. Amerikalı bir uzmana bu logoyu yaptırdık ve çok beğenildi.” Soru: Maliyeti de yüksek olmuştur herhalde? Gündüz: “Maliyetinin yüksekliği veya azlığı önemli değil. Önemli olan bu değişikliği kısa sürede gerçekleştirmekti. Biz onu yaptık. Reklam panoları, bayii tabelaları başta olmak üzere her yerdeki Arçelik logosunu vakit kaybetmeden yeniledik.” Soru: Kriz döneminde kâr edebildiniz mi? Gündüz: “Krizde kâr düşünülmez. Kriz dönemi üretici ile tüketicinin birbiriyle kenetlenmesi demektir. Biz de onu yaptık ve enflasyon kadar zamla yetindik.” Soru: Arçelik ve Beko, Koç Topluluğu’na ait iki marka olmasına rağmen kıran kırana rekabet yapıyor. Neden? Gündüz: Bütün dünyada bunun örnekleri var. Mesela Elektrolux... Dünyanın çeşitli ülkelerinde 70’den fazla marka satın aldı ve o markaların birçoğuyla üretim yapıyor. Bizim bir de Altus markamız var. Yurtdışında Arçelik yok, sadece Beko satıyoruz. Yeni markalarımız da olacak. bazen iki senede bazen 6 ayda yeni bir ürün çıkarıp pazardaki rekabete ayak uyduruyor ve bir numara olmanın sorumluluğunu yerine getiriyoruz.” Soru: Direct Drive motorunun özelliği nedir? Gündüz: “Çamaşır makinelerinde elektrik motoru çamaşır makinesi tamburuna bir aktarma organıyla bağlıdır. Direct Drive motorunda ise direkt bağlı. Dolayısıyla yer tasarrufu sağlıyor, kaybolan güç artıyor, aktarma organından çıkan ses minimize oluyor ve Ar-gE sonucunda maliyetler de nisbeten aşağı çekiliyor. Bu teknolojinin makinaya uygulanmasını ilk defa biz yapıyoruz. Bunun patenti var elimizde.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98991
    % 0.53
  • 5.5628
    % -2.49
  • 6.4211
    % -2.84
  • 7.3095
    % -2.49
  • 219.503
    % -1.98
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT