Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Üniversite tercih kılavuzu indir-ÖSYS Tercih Rehberi (ÖSYM-2014-ÖSYS-LYS-SONUCU)

Üniversite tercih kılavuzu indir-ÖSYS Tercih Rehberi (ÖSYM-2014-ÖSYS-LYS-SONUCU)

EĞİTİM Haberleri

Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) 946 bin 252 aday başvururken, sınavlara 925 bin 81 aday katıldı. Sınavı geçersiz sayılan aday sayısı ise 161.

ÖSYM tarafından yayınlanan LYS sayısal bilgilerine göre, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) sonrası LYS'ye girmeye hak kazanan aday sayısı 1 milyon 423 bin 127, sınavsız geçiş için başvuran aday sayısı ise 78 bin 427 olarak belirlendi.

LYS'lere başvuran aday sayısı toplam 946 bin 252, sınava giren aday sayısı ise 925 bin 81 oldu.

LYS-1'de 66, nbsp; LYS-2'de 23, LYS-3'te 37, LYS-4'te 43,LYS-5'te 5 adayın sınavı geçersiz sayıldı. LYS'lerde sınavı geçersiz sayılan aday sayısı 161 oldu.

LYS SINAV SONUÇLARINI ÖĞRENMEK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ

2014-ÖSYS YÜKSEKÖĞRETM PROGRAMLARI ve KONTENJANLARI KILAVUZU

2014 nbsp;ÖĞRENCİ SEÇME nbsp;VE YERLEŞTİRME nbsp;SİSTEMİ nbsp;(ÖSYS) nbsp;KILAVUZU

2014 LYS TERCİH ROBOTU / TERCİH İÇİN TIKLAYIN

LYS SINAV SORU VE CEVAPLARI İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ

LYS PUAN HESAPLAMA SİSTEMİ

2014-ÖSYS:Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi

ADAYLIK İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYIN

Testlerdeki ortalamalar

Matematik'teki 50 soru 725 bin 760 aday tarafından cevaplandırıldı ve ortalaması 9,72 olarak belirlendi. Diğer testlere katılan aday sayısı ve ortalamaları şöyle:

Geometri 30 soru, 725 bin 825 aday, ortalama 5.47; Fizik 30 soru, 370 bin 598 aday, ortalama 5,28; Kimya 30 soru, 370 bin 598 aday, ortalama 7,54; Biyoloji 30 soru, 370 bin 598 aday, ortalama 9,33; Türk Dili ve Edebiyatı 56 soru, 719 bin 45 aday, ortalama 18,73; Coğrafya-1 24 soru, 719 bin 45 aday, ortalama 8,7; Tarih 44 soru, 410 bin 535 aday, ortalama 12.78; Coğrafya-2 14 soru, 410 bin 535 aday, ortalama, 5,24; Felsefe Grubu 32 soru, 410 bin 535 aday, ortalama 10,68; Yabancı Dil Almanca 80 soru, bin 927 aday, ortalama 25,24; Yabancı Dil Fransızca 80 soru, bin 61 aday, ortalama 32,75; Yabancı Dil İngilizce 80 soru, 62 bin 129 aday, ortalama 21,48.

LYS puan dağılımı

LYS'de 18 puan türünde 500 tam puan alan 1'er öğrenci yer aldı. nbsp; 100 ve üstü puan alan ise MF-1, MF-2, MF-3 ve MF-4'te 590 bin 972, TM-1, TM-2 ve TM-3'te 866 bin 912, TS-1 ve TS-2'de 725 bin 672 aday oldu.

Dil puanlarında ise 100 ve üstü puan alan aday sayısı DİL-1, DİL-2 ALM, DİL-3 ALM'de bin 681, DİL-1 FRA, DİL-2 FRA ve DİL-3 FRA'da 981, DİL-1 İNG, DİL-2 İNG, DİL-3 İNG'de 54 bin 308 olarak açıklandı.

180 ve üstü puan alan aday sayısı MF-1'de 251 bin 982, MF-2'de 235 bin 729, MF-3'te 239 bin 340, MF-4'te 237 bin 591, TM-1'de 436 bin 761, TM-2'de 451 bin 553, TM-3'te 476 bin 430, TS-1'de 357 bin 752, TS-2'de 409 bin 560 olarak belirlendi.

Dil puanlarında ise 180 ve üstü puan alan aday sayısı DİL-1 ALM'de bin 346, DİL-2 ALM bin nbsp; 554, DİL-3 ALM'de bin 666, DİL-1 FRA'da 869, DİL-2 FRA'da 939, DİL-3 FRA'da 976, DİL-1 İNG'de 41 bin 683, DİL-2 İNG'de 49 bin 828, DİL-3 İNG'de 54 bin 74 olarak açıklandı.

En çok kontenjan devlet üniversitelerine

Bu sene öğrenciler için üniversitelerde ayrılan kontenjan sayısı yaklaşık yüzde 10 artırıldı. Bu yıl üniversitelerde öğrenciler için 1 milyon 6 bin 321 kontenjan ayrıldı. Geçen yıl bu sayı nbsp; 908 bin 232 idi.

Bunun 500 bin 797'sini ön lisans, 479 bin 850'sini lisans, 25 bin 674'ünü ise özel yetenek bölümleri oluşturuyor.

Devlet üniversitelerinin 847 bin 225, vakıf üniversitelerinin 137 bin 978, KKTC üniversitelerinin 19 bin 1, yurt dışındaki ve diğer üniversitelerin 2 bin 117 kontenjanı bulunuyor.

Yükseköğretimde, en çok kontenjanı 161 bin 557 ile Anadolu Üniversitesi aldı. Bunu sırasıyla 35 bin 301 ile İstanbul Üniversitesi, 28 bin 48 ile Atatürk Üniversitesi, 19 bin 127 ile Selçuk Üniversitesi, 16 bin 865 ile Süleyman Demirel Üniversitesi, 16 bin 570 ile Kocaeli Üniversitesi, 15 bin 707 ile Sakarya Üniversitesi, 14 bin 786 ile Akdeniz Üniversitesi, 14 bin 247 ile Dumlupınar Üniversitesi, 13 bin 525 il Celal Bayar Üniversitesi aldı.

Kılavuz dağıtımı yapılmayacak

Adaylar, ''ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu''na ÖSYM'nin http://www.osym.gov.tr internet adresinden erişebilecekler.

Tercih işlemleri nbsp; 7-17 Temmuz'da yapılacak. Tercihlerle ilgili duyuru internet sitesinde yayımlanacak. Adaylar tercihlerini yaparken ÖSYM'nin http://rehberlik.osym.gov.tr rehberlik sitesinden yararlanabilecek.

LYS Türkiye birincisinin hedefi tıp okumak

2014 LYS Türkiye birincisi Öztürk, "YGS'de Türkiye 41'inciliği elde etmiştim, hedefimi daha da yükselterek çalışmalarıma hız verdim. Allah bana LYS'de de Türkiye birinciliği nasip etti, çok mutluyum" dedi.

ÖSYM 2014 Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) sonuçlarına göre Kayseri Özel Kılıçaslan Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencisi Hasan Öztürk, yerleştirme puanları başarı sıralamasında Y -YGS 4 puan türüne göreTürkiye birincisi, Y-MF 2 puanına göre de Türkiye 4'üncüsü oldu.

Kılıçaslan Eğitim Kurumları'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, elde ettiği başarıdan dolayı çok mutlu olduğunu ifade eden Öztürk şunları kaydetti:

"Dört yıl önce iyi bir eğitim alabilmek amacıyla ikiz kardeşim Hüseyin'le birlikte Kılıçaslan Liseleri'ne gelmiştim. Kardeşim Fen Lisesi'ne ben de Anadolu Öğretmen Lisesi'ne kaydoldum. 4 yıllık bir çalışmanın ardından YGS'de Türkiye 41'inciliği elde etmiştim, hedefimi daha da yükselterek çalışmalarıma hız verdim. Allah bana LYS'de de Türkiye birinciliği nasip etti, çok mutluyum. İkiz kardeşim Hüseyin de Türkiye derecesine imza attı, birlikte aynı üniversitede tıp okumayı düşünüyoruz."

Öztürk'ün Çankırı'da ailesiyle birlikte yaşadığı ve eğitim için Kayseri'ye geldiği belirtildi.

LYS Temel Soru Kitapçığı yayınlandı

Lisans Yerleştirme Sınavı (2014-LYS) test sorularının tamamından rastgele seçilen yüzde 20'si adaylara ait soru kitapçıklarındaki soru numaraları ve cevap seçenekleri ile birlikte adayların incelemesine açıldı.

ÖSYM'nin internet sitesinden yapılan duyuruya göre, 2014 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi sınavlarının ikinci aşaması olan 2014-LYS, 81 ilde 91 sınav merkezinde 14-15 ve 21-22 Haziran tarihlerinde beş oturum halinde gerçekleştirildi.

Herhangi bir sorunun yaşanmadığı ve toplam 340 bin 562 personelin görev aldığı sınavda, 5 milyon 521 bin 318 soru kitapçığı kullanıldı. Türkiye'nin geleceği 946 bin 244 gencin girdiği sınavın hak ve adalet ölçüsü içerisinde gerçekleştirilebilmesi için öncesinde ve sırasında her türlü tedbir alındığı sınav sorunsuz biçimde tamamlandı.
Sınav sonrasında da aynı titizlikle sınav evrakının değerlendirilmesi temin etmek üzere her türlü çalışma planlandı ve gerekli koordinasyon sağlandı.

LYS nedir?
Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS), Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından 2010 yılından itibaren uygulamaya başlanan test türü bir sınavdır. Her yıl haziran ayı içerisinde gerçekleştirilen sınav, Türkiye Cumhuriyeti sınırlarında bulunan ilköğretim, lise ve üniversite binalarında uygulanır. Sınav Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan ve Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Azerbaycan, Bosna Hersek, Kırgızistan, Gürcistan veya Kazakistan`da üniversiteye girmek isteyen sadece YGS`yi geçmiş olan adayların girdiği bir sınavdır. Sınav soruları her sene ÖSYM tarafından hazırlanmakta ve sınav yapıldıktan birkaç saat sonra basın ve internet yoluyla cevap anahtarı ile birlikte duyurulmaktadır.

LYS nasıl bir sınavdır?
LYS, 5 oturumdan oluşur. Bu oturumlar uygulanma sırasına göre; LYS-4, LYS-1, LYS-5, LYS-2 ve LYS-3 şeklinde sıralanır. Her sınav farklı bir alan ve yeteneği sınar. Bu sınavlar aynı anda yapılmaz fakat aynı gün içerisinde yapılabilir. YGS`yi geçen her kişi istediği her sınava girebilir. 2010 yılında değişen yeni sınav sistemine göre Türkiye Cumhuriyeti sınırlarındaki tüm üniversiteler adayları seçerken alanlarına yönelik olarak adayları seçerler ve bu yönde belirli puan türleri oluşturlar. Adaylar kendi alanları dahilinde veya kendi alanları dışında bir üniversite tercih edebilirler.

LYS puanı nedir?
Bir öğrencinin Lisans Yerleştirme Sınavında yapmış olduğu netler kullanılarak değişik türlerde hesaplanan puandır.

LYS puanı nasıl hesaplanır?
LYS Puanı özel formüller ve 2013 yılında uygulanan LYS`deki istatistiksel veriler kullanılarak hesaplanmaktadır.

TEMEL SORU KİTAPÇIĞI
Açıklamada, 6495 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun gereğince ÖSYM tarafından uygulanan sınavlara ait soru ve cevaplar 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamı dışına çıkarıldığı hatırlatıldı.

ÖSYM'nin internet sitesinden yayımlanan Temel Soru Kitapçığı basın yayın organları tarafından, telif hakları ÖSYM'de saklı kalmak kaydıyla her hangi bir telif hakkı bedeli ödenmeksizin kullanılabileceği bildirildi.

Açıklamada, şöyle denildi:

"Sınav güvenliğinin en önemli unsuru olan 'Her Adaya Farklı Soru Kitapçığı' uygulaması nedeniyle adayların sorulara verdikleri cevapları da izlemesini ve cevap kağıdı üzerindeki işaretlemelerini kontrol etmelerini temin etmek amacıyla ÖSYM Yönetim Kurulu kararı doğrultusunda, 2014-LYS'lerde test sorularının tamamından rastgele seçilen yüzde 20'si adaylara ait soru kitapçıklarındaki soru numaraları ve cevap seçenekleri ile birlikte adayların incelemesine açılacaktır.

Temel Soru Kitapçığı adı altında ÖSYM'nin internet sitesinden yayımlanan sorular dışında kalan ve artık Merkezimize ait gizli bilgi olarak nitelenecek tüm soruların yazılı, görsel veya işitsel olarak herhangi bir yolla bir bütün olarak veya kısmen paylaşılması halinde, paylaşan kişi ve kuruluşlar hakkında ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli yasal işlemler başlatılacak."

YÖK Başkanı'ndan üniversite öğrencilerine müjde!

YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya yeni yatay geçiş ve çift anadal sistemi hakkında yaptığı değerlendirmede, "Merkezi sınav sisteminin eksikliklerini gidermek amacıyla tasarlandı. Hayat, gerçekten de 160 dakikadan ibaret değil. Üniversite giriş sisteminin dönüşümü projesi neyi amaçlıyorsa bu yeni sistem de onu amaçlıyor" dedi. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, yükseköğretim alanında akademik reform niteliği taşıyan adımlara ilişkin İHA'ya özel açıklamalarda bulundu. Yeni düzenlemeyle öğrencilere sunulan yatay geçiş olanaklarının arttırılması ve bölümler arasında çift anadal yapabilmelerine yönelik değerlendirmelerde bulunan YÖK Başkanı Çetinsaya lise eğitimini tamamlayan öğrenciler ile sınava giriş yapan kişiler arasındaki sayı farkına dikkat çekti. Çetinsaya, "Liseden 800 bin öğrenci mezun oluyor ama sınava 2 milyon öğrenci giriyor. Biz bunu analiz ettiğimizde girenlerin yüzde 40'a yakınının bir yükseköğretim programına kayıtlı olduğu halde çeşitli sebeplerle mutlu olamayıp tekrar sınava girdiklerini gördük. Sistem üzerindeki bu baskıyı kaldırarak 'bu arkadaşlarımıza nasıl bir yol açabiliriz?' diye düşünürken, başarı ve adalet çıtasını da indirmeden mevcut yatay geçiş uygulamasının yanı sıra yeni bir yatay geçiş uygulaması önerdik. Bu yeni uygulamada adayın merkezi yerleştirme puanları çok önemli. MF puanından program kazanmış bir öğrenci TM puanında bir yere geçmek istiyorsa biz onun merkezi puanına bakacağız. O puan oluşmuş ise ve o puanla sınava girdiği yıl hangi üniversitede hangi bölümü kazanabiliyorsa belli prosedürler çerçevesinde ona geçiş hakkı tanıyacağız" dedi.

YÖK Başkanı Çetinsaya, "Yeni sınav sistemine yönelik çalışmalar bir yandan yürütülüyor ama yeni yatay geçiş sistemi merkezi sınav sisteminin eksikliklerini gidermek amacıyla tasarlandı. Hayat, gerçekten de 160 dakikadan ibaret değil. Üniversite giriş sisteminin dönüşüm projesi neyi amaçlıyorsa bu yeni sistem de onu amaçlıyor. İstanbul İktisat Fakültesini kazandınız ama Endüstri Mühendisliği okumak istediğinizi fark ettiniz. Bir yıllık, iki yıllık üniversite eğitimi bir öğrenciye lisede sahip olduğu vizyondan çok daha ötesini kazandırıyor. Bunu farketmek zorundayız. Bu son derece doğal. Öğrencinin sınava girdiği yılda aldığı puan yine önemli. Sınava girdiğiniz yıl aldığınız puanın yettiği üniversite ve bölüme başvurabiliyorsunuz. Gerekli şartları sağlayan öğrenci kabul ediliyor. Bu yükseköğretime giriş sistemini rahatlatacak, yükseköğretim alanımıza kalite getirecek bir süreçtir. Bu sistemin eleştirilebilir bir tarafı yok çünkü adalet çıtasından ödün verilmiyor. Siz aslında o sınavı kazanabilirdiniz ama çeşitli imajlar, yanlış beklentiler yahut yanlış yönlendirmelerden dolayı farklı tercihler yapmışsınız. Biz sistemi rahatlatıyoruz. Türkiye'nin büyüme hedeflerine, yeni iddialarına uygun bir yükseköğretim sisteminin altyapısını oluşturuyoruz.

Aynı çerçevede ve aynı mülahazalarla, çift ana dalı da da genişletiyoruz. Eğitim, Fen-Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler öğrencileri başka branşlarda da okuyabilir. Artık hem iktisat hem de sosyolojiyi birlikte okuyabilirsiniz. Yeni Türkiye'ye bu yakışır. Bir öğretmen adayı işletme fakültesinde de okuyabilir. Bu yeni sistemle tekrar ve tekrar sınava girme eğilimlerini adil olarak çözmekle kalmıyoruz, aynı zamanda ülkemizin yarınları için nitelikli insan gücünün gelişimine katkı sağlıyoruz" diye konuştu.

"MESLEK KUTSAL, İYİ KAZANÇ ALGISI YANLIŞ"
Yükseöğretim çalışanlarının özlük haklarının iyileştirilmesi konusunda hükümetin yetkilileri ile sürekli istişare halinde olduklarını da dile getiren YÖK Başkanı Çetinsaya şu açıklamalarda bulundu: "Çeşitli raporlar yazıldı. En üst düzeylerde bütün hükümet yetkilileri ile görüşüyoruz. Bu konu gerçekten de Türkiye için önemli bir konu. Henüz bu konu hakkında bir kamuoyu algısı yok. İnsanlar için öğretim üyeliği kutsal bir meslek ve iyi bir kazanç olduğu algısı da var. Ama gerçeklere baktığımız zaman öğretim elemanlarının özlük haklarının son derece dezavantajlı bir konuma geldiğini görüyoruz. Hâlbuki biz 21.yüzyıldaki hedeflerimizi geliştirmek istiyorsak en nitelikli beyinleri akademiye çekmemiz lazım. Türkiye'nin yarınları da söz konusu olduğunda bu konuda mutlaka bir adım atılacağına inanıyorum."

BEYİN GÖÇÜ YERİNE BEYİN DOLAŞIMI
Beyin göçü kavramının 20'inci yüzyılda kaldığını, bunun yerine yetenekli, kalifiye, yetişmiş insan gücü küresel hareketinin kabul gördüğünü aktaran Çetinsaya, " Beyin göçü kavramı da 20.'inci yüzyıl kavramı. Şu anda uluslarasılaşlaşma sürecinde küresel dünyada beyin dolaşımı daha revaçta. Yani bırakalım nitelikli beyinler tüm dünyada dolaşsın. Sonuç da hep birlikte kazanacağız" diye kaydetti.

LYS'DE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
İzmir Ekonomi Üniversitesi Psikolojik Gelişim ve Danışma Merkezi Koordinatörü Uzman Klinik Psikolog Nilgün Köstem, öğrencilerin yaklaşan Lisans Yerleştirme Sınavı'nın (LYS) heyecanından dolayı stresli günler yaşayabildiğine dikkat çekerek, onların enerji ve motivasyonunu tüketmeden çalışma planı yapması gerektiğini söyledi.

Kaygı ve heyecanın belli bir seviyenin üstüne çıktığında başarıyı olumsuz yönde etkilediğine işaret eden Psikolog Nilgün Köstem, öğrencilere önerilerde bulundu. Köstem, "Sınava az bir zaman kalmış olan bu dönemi, en verimli şekilde nasıl değerlendirebileceğinizi gerçekçi bir şekilde planlayın. Başarmakta çok zorluk çekeceğiniz, gerçekdışı hedefler stresinizin daha da artmasına sebep olacaktır. Gerçekçi bir şekilde ulaşılabilecek hedefler belirleyin. Hem plana uyabileceğiniz hem de hedefinize ulaşabileceğiniz çalışma stresinizi azaltacaktır" dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...