'Bilinmeyen'lere servet harcadık

'Bilinmeyen'lere servet harcadık

Ekonomi Haberleri

Türkiye'de vatandaşlar, "bilinmeyen numaraları" öğrenmek için paraları telefon rehberlik hizmeti veren şirketlere akıttık.

nbsp;Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) verilerini baz alarak yaptığı hesaplamalara göre, telefon rehberlik hizmeti veren 8 işletmeci, yılın ilk çeyreğinde toplam 15 milyon 459 bin 782 lira gelir elde etti. Söz konusu dönemde işletmecilere gelen toplam çağrı sayısı 9 milyon 480 bin 153 oldu. Bu dönemde 21 milyon 170 bin isimle, 5 milyon 61 bin adet ise numara ile sorgulama yapıldı. Rehberlik hizmeti işletmecileri arasında çağrı süresi ve sayıları açısından en büyük pazar payı, BN Telekom'un olurken, onu AssisTT izledi. Gelişen teknolojiyle birlikte klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010'dan sonra ivme kazandı. Önceleri, halk arasında "bilinmeyen numaralar" olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veri tabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118'li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına, daha sonra nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu. AA

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...