BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > DDY: Hedefimiz en iyi hizmet!

DDY: Hedefimiz en iyi hizmet!

Trenlerimiz hareketlerinden önce, ilgili görevlilerimiz tarafından gerek teknik, gerekse genel durum itibariyle kontrol edilmekte ve yapılan kontroller kayda geçirilmektedir. 27 Aralık 2002 tarihinde Haydarpaşa Garı’ndan hareket eden ve haberinize konu olan Meram Ekspresi de, aynı işlemlerden geçirilmiş, tüm vagonların servise mani herhangi bir durumlarının olmadığı belirlenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda; Meram Ekspresi Haydarpaşa Garı’ndan tuvalet depoları dolu olarak hareket etmiştir.



Trenlerimiz hareketlerinden önce, ilgili görevlilerimiz tarafından gerek teknik, gerekse genel durum itibariyle kontrol edilmekte ve yapılan kontroller kayda geçirilmektedir. 27 Aralık 2002 tarihinde Haydarpaşa Garı’ndan hareket eden ve haberinize konu olan Meram Ekspresi de, aynı işlemlerden geçirilmiş, tüm vagonların servise mani herhangi bir durumlarının olmadığı belirlenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda; Meram Ekspresi Haydarpaşa Garı’ndan tuvalet depoları dolu olarak hareket etmiştir. Normal şartlar altında suyu biten vagonlara ara istasyonlarda su takviyesi yapıldığı halde, o tarihlerde hava sıcaklığının -25, -30 derecelere düşmesi nedeniyle su basma rakorlarının buz tuttuğu ve bu nedenle de zorunlu olarak vagonlara ek su ikmalleri yapılamadığı öğrenilmiştir. Vagonlarımızın pis koktuğu iddiaları ise, büyük ölçüde yolcularımızın seyahat etme alışkanlıklarından kaynaklanmaktadır. Bazı yolcularımız yanlarında kokulu yiyecekler bulundurdukları gibi, özellikle kış şartları sebebiyle vagon camlarını da açmaktan kaçınmaktadırlar. Klimalı ve havalandırmalı özelliklere sahip TVS 2000 tipi lüks vagonların tüm trenlerimizde hizmete verilmesi halinde, bu tür şikayetlerin önüne geçilmesi mümkün olabilecektir. Bu yöndeki çalışmalarımız imkanlar dahilinde sürdürülmektedir. Diğer taraftan, anahat yolcu trenlerimizde yer alan vagonlarımız elektrik ısıtmalıdır. Her vagonun baş tarafında ısı termostatları bulunmaktadır. Vagon ısısı, vagondan sorumlu kondüktörlerce ayarlanmaktadır. Meram Ekspresi’nin Haydarpaşa Garı’ndan herhangi bir ısınma problemi olmadan hareket ettiği, ancak bazı vagonlarda meydana gelen elektrik arızalarının ısıtma sisteminde de problemlere yol açtığı ve bu arızanın da maalesef Konya’da giderilebildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, mevcut trenlerdeki kontenjanlı yerler bir ay önceden satışa sunulduğundan, gününde veya yakın bir tarih için yer bulmak bazen mümkün olmamaktadır. Ancak, yine de yolcularımızın mağdur edilmemesi için kontenjanı olan en yakın gardan, o garca satışı yapılmamış boş yerler var ise alınarak, yolcuya bilet satışı yapılmaktadır. Şikayet edilen konu hakkında da, Konya Garı’nca yolcuyu mağdur etmemek için bu şekilde yardımcı olunduğu anlaşılmaktadır. Kuruluşumuz anahat yolcu trenlerinde, koyun, kuzu, keçi, oğlak vb. hayvanlar bagaj eşyası taşınan furgonda; tavşan, kuş ve kümes hayvanları ise yine furgonda ve kafes içinde; kedi ve köpekler ise sahiplerinin beraberinde ve köpeklerin ağzı takılı olması yartıyla (yataklı vagonlar hariç) yolcu vagonlarında seyahat edebilmektedirler. Pulman vagonlarda yolcu yanında taşınan kedi ve köpekler için diğer yolculardan şikayet olması halinde, bu hayvanlar furgona alınmaktadır. Ayrıca bu hayvanların sağlık karnelerini yanlarında bulundurma mecburiyeti de vardır. Bunların dışındaki iddialar gerçeği yansıtmamaktadır. Kuruluşumuz, imkanları dahilinde vatandaşlarımıza en iyi hizmeti, en ucuz şekilde verme çabası içerisinde bulunmaktadır. Bu kapsamda, vatandaşlar tarafından gerek basın, gerekse diğer yollarla bildirilen şikayetler değerlendirilmekte, ilgili tüm birimler, şikayetlere yol açabilecek konularda daha dikkatli olmaları yönünde uyarılmakta ve denetlenmektedir. Halen gündemde olan Ankara-İstanbul Hattı’nın Modernizasyonu, Balışıh-Yozgat-Yıldızeli Sıvas, Boğaz Tüp Geçişi ve Gebze-Halkalı Hattının Rehabilitasyonu, Ankara-Polatlı-Afyon-İzmir hattı vb. projelerin hayatiyet kazanması halinde, Demiryollarımızın modern çağın öngördüğü nitelikte hizmet sunması sağlanacağı gibi, ortaya çıkan şikayetlerin de önemli ölçüde önüne geçilmiş olacaktır. > Altan İlter (DDY Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü), Erhan Demirkol (DDY Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Müşaviri) Güzel Denizlimize yakışmıyor! İşim gereği, sürekli seyahat eden biriyim. Çok şehir gezdim, tüm garajları gördüm; düzenli, intizamlı, huzurlu bir şekilde biletinizi alırsınız. İstediğiniz firmayı tercih edip, rahat bir seyahat edersiniz. Çığırtkanlardan, düzensizlikten bizar olmazsınız... Ama yolunuz düşerse, bir de Denizli Garajı’nı görün; bir sürü çığırtkan, ne iş yaptığı belli olmayan insanlar size zorla kendi firmalarından bilet aldırmaya çalışırlar. Tepki gösterdiğiniz zaman da bir dayak yemediğiniz kalıyor. Kimseyi de taktıkları yok... Kaçıncı asırda yaşıyoruz! Şimdi herkes ne yapacağını çok iyi biliyor. Garaj kabadayılarına ihtiyaç mı var? Güzel bir turizm kenti olan Denizlimize bu asırda bu tip olaylar yakışmıyor. Sayın Valimizin ve yetkililerin gerekli tedbiri alacağını ümit ediyorum... > Mustafa Tanrıkulu/ DENİZLİ
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT