BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Market furyası

Market furyası

Marketlerin perakende pazarında 1997’de yüzde 4 olan payı, 2 yıl içinde yüzde 20’ye yükseldi



Dönem dönem döviz bürosu, su istasyonu, tekstil, kesme şeker, özel çay furyasının yaşandığı Türkiye’de şimdi de market furyası başladı. 1997’de Türkiye perakende pazarının yüzde 4’üne sahip olan marketlerin payı, son zamanlarda yüzde 20’nin üzerine çıktı. 1990’lı yılların başında İstanbul’da açılan, ardından başta büyük şehirler olmak üzere Anadolu’ya yayılan marketlerin sayısı hızla artıyor. Türkiye’de, en düşük yatırım maliyeti 5 milyon marktan başlayan hipermarketlerin sayısı 200’e yaklaştı. Bugün toplam satış alanıyla İstanbul’da Kiler, Bursa’da Özdilek, İzmir’de TANSAŞ ve Kipa, ülke genelinde de yerli sermayeli Migros, Yimpaş, Gima, Beğendik, Çetinkaya ve Contour, yabancı marketlerden de Metro, Carrefour, Continent, -real, Practiker gibileri, sektörde önde gelen isimler oldu. Türkiye pazarını çok dinamik ve nitelikli bulan yabancılar, ülkemizdeki genç nüfusa güveniyor ve bu tüketim potansiyelinden yararlanmak istiyor. Avrupalı perakendeciler Türkiye piyasasına girerken, bazı Türk firmaları da dışa açılmada büyük başarı sağladı. Bunun en güzel örneği Migros. Ramstore adıyla ilk 2 süpermarketi Bakü’de açan Migros, 3.’yü Moskova’da hizmete soktu. Yimpaş Holding, 2000 yılında Almanya’da 10, Belçika, Hollanda, İsviçre ve Avusturya’da 2’şer mağaza açmayı planlıyor. TANSAŞ’ın Bosna ve Kıbrıs’la ilgili benzer planları var. Beymen, Avrupa ve Ortadoğu’daki işletmelerine ek olarak Azerbaycan’da indirimli çeşitler mağazası açma hazırlığında. Gima, CarrefourSa ve Beğendik de BDT ülkeleri ile Orta Asya’ya yatırım yapmaya hazırlanıyor. Her ay 1 mağaza “Çağdaş alışveriş merkezlerini sadece Anadolu’da değil, Avrupa ve Orta Asya’da da açacağız. Bu yıl mağazalar için 100 milyon marklık yatırım yaparak, şu anda yurt içinde 47 olan mağaza sayısını yıl sonunda 55’e, 2001 yılında da 100’e ulaştırmayı hedefliyoruz.” İş bilenin “Şu anda Ümraniye, Okmeydanı, Alibeyköy ve Fatih’te faaliyetimiz var. İtinalı ve istikrarlı büyüme hedefliyoruz. Bu işte iddialı olduğumuzu 7 ay gibi kısa bir sürede Türkiye’de ilk olarak marketçilikte ISO 9002 belgesini alarak ispatladık. Bu işi iyi bilen kalacak, diğerleri silinecek.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT