BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Hazır giyime 'Ufuk' projesi

Hazır giyime 'Ufuk' projesi

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından hazırlanan "Ufuk 2010 Projesi"nde, Türk hazır giyiminin 2010 yılı hedefleri, ihracatta 34.8 milyar dolar, iç pazarda 32.7 milyar dolar olarak öngörüldü. TGSD'nin, ekonomist Dr. Can Fuat Gürlesel, Doç. Dr. Sadi Uzunoğlu ile Uğur Civelek'e hazırlattığı ve Türk hazır giyim sektörünün yol haritasının çıkarıldığı Ufuk 2010 Projesi, basın toplantısıyla tanıtıldı.



İSTANBUL- Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından hazırlanan "Ufuk 2010 Projesi"nde, Türk hazır giyiminin 2010 yılı hedefleri, ihracatta 34.8 milyar dolar, iç pazarda 32.7 milyar dolar olarak öngörüldü. TGSD'nin, ekonomist Dr. Can Fuat Gürlesel, Doç. Dr. Sadi Uzunoğlu ile Uğur Civelek'e hazırlattığı ve Türk hazır giyim sektörünün yol haritasının çıkarıldığı Ufuk 2010 Projesi, basın toplantısıyla tanıtıldı. TGSD Başkanı Umut Oran, toplantıda yaptığı konuşmada, Türk hazır giyim sanayinin geleceğini 2010 yılında son derece parlak ve umutlu gördüğünü söyledi. Üretim, istihdam, ihracat ve yatırımda önemli pay alan hazır giyim sektörünün başarısının ulusal başarı olacağını vurgulayan Oran, 2010 yılına kadar neler yapılması gerektiğini anlattı. Japonya'nın 2. Dünya Savaşı'ndan sonra ekonomisini ayağa kaldıran sihirli formülün özel sektör, siyaset ve bürokrasinin işbirliğine dayandığına işaret eden Oran, Türkiye'de ise bu üçlünün koordineli şekilde çalışamadığından yakındı. TGSD tarafından kitap olarak yayınlanan Ufuk 2010 Projesi'nde, Türk hazır giyim sanayinin 2010 yılındaki hedefleri ihracatta 34.8 milyar dolar, iç pazarda 32.7 milyar dolar olarak öngörülüyor. 2005 yılında kotaların kalkmasıyla birlikte rekabetin artacağı vurgulanan çalışmada, "Türk hazır iyim sektörü, maliyet üstünlüklerine dayalı rekabeti terk etmeli, kalite, moda, marka ve yeniliğe dayalı rekabet etmelidir. Ancak sektör,rakipleri karşısında üretim maliyetleri açısından mutlaka desteklenmelidir. Bu konuda kamuya önemli görevler düşmektedir" denildi. Türkiye için 2 ayrı senaryoya yer verilen çalışmada, hazır giyim sektörünün rekabet gücünün yapısal iyileştirmeler ile artırılması durumunda 2010 yılında 22.7 milyar dolar ihracat, yapısal iyileştirmeler ile birlikte sektöre yönelik kamu politikalarına öncelik verilmesini içeren diğer senaryoya göre ise 2010 yılında 34.8 milyar dolar ihracata ulaşabileceği belirtiliyor. Çalışmada, hazır giyim sektörüne yönelik geliştirme fonu, araştırma enstitüsü ve tasarım ajansı kurulması önerilerine de yer veriliyor.
Reklamı Geç
KAPAT