BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İşte düşmanlar...

İşte düşmanlar...

Son derece dikkatli yiyen, yaptığı diyete sadık, yürüyüşüne, egzersizlerine özen gösteren bir başkasını tanımıyorsunuz kendinizden başka. Ama ne var ki hâlâ kıyafetlerinizin içine giremiyor ve göbeğinizin sizden önde gitmesine engel olamıyorsunuz. İşte kadınların kilo vermeyi nasıl sabote ettiğini gösteren nedenler... Ve bunlarla savaşma yolları...



1. Kıtlıktasınız... Bir anda çok fazla kalori eksiltmek, vücudun aldıklarını yakmasına değil depolamasına yol açar. Aniden büyük bir açlıkla karşı karşıya kalan vücut, kıtlık zamanı sinyalleri vermeye ve önemli işlevleri için harcamak üzere, kas kitlesinden de yakmaya başlar. Kas kitlesi azaldıkça metabolizma yavaşlar ve şişmanlamak çok daha kolay bir hal alır. Çözüm Evet, kilo kaybetmek için kalori kesmeniz gerek, ama hepsini değil. Çikolataları, yağlı cipsleri ve şekerli-gazlı içecekleri eleyebilirsiniz, ama metabolizmanız için çok gerekli olan temel besin maddelerinden ve proteinden asla vazgeçmeyin. Etkili bir kilo verme için size önerimiz, çareyi ölüm diyetlerinde değil, bol bol egzersiz yapmakta aramanız. 2. Ya hep ya hiç O Pazartesi nihayet geliyor ve siz rejime başlıyorsunuz; ama o da ne; iş arkadaşınız sıcacık poğaçalarla geliyor ve siz, “bir gün daha geç başlasam ne fark eder” deyip tam 3 poğaçayı bir anda tüketiyorsunuz. Çünkü sizin felsefeniz ya hep ya hiç. Yani ya salatalığın dilimlerini sayıyorsunuz ya da hiç hesapsız, büyük hamburger mönüsünü elmalı tartla tamamlıyorsunuz. Çözüm Bu felsefeyle devam etmeniz gerçekten zor, canınızın çok çektiği yiyeceklerden bir parça yemeniz rejiminizi bozmaz. Önemli olan, rejim yapmyı, sadece belirli bir süre devam ettirilecek bir kür değil, Hayat boyu izlenecek bir hayat tarzı gibi görmeniz. 3. Hızlı olmak her zaman iyi mi? Hızlı olmak her zaman iyi değil; örneğin yemek yerken. Hızlı yemek yiyen kişilerin mideleri, daha beyne doymuş olduğu sinyalini veremeden çok fazla yemekle doldurulmuş oluyorlar bile. Bu hem çok yemenize hem de sindirim sisteminizin rahatsız olmasına yol açan bir problem. Çözüm İşte bundan böyle her yemek yediğinizde dikkat etmeniz gereken bir kural: Ağzınıza aldığınız her lokmadan sonra çatalınızı tabağınızın kenarına bırakın ve yavaş yavaş çiğnediğiniz lokmanız bitene kadar tekrar elinize almayın. Sofradan kalkmanız biraz uzun sürecek, ama bu durum inanın midenizin çok hoşuna gidecek. 4. Biraz fazla mı rafinesiniz? Rafine edilmiş beyaz ekmek, makarna ve pirinç çeşitleri çok az lif içerir. Az lifli yiyecekler yerine, bol lifli olanları tercih etmeniz metabolizmanız için çok daha iyi. Çözüm Beyaz ekmek, makarna, pirinç ve patates gibi lif oranı düşük yiyecekler kan şekerini hızla yükseltiyor. Uzmanlar bunların yerine tam ekmek ve lif açısından zengin yiyecekleri tüketmenizi öneriyorlar. 5. Egzersiz gelsin kilolar gitsin mi? Egzersiz tabii ki kilo vermek için vazgeçilmez, ama siz pizzaları hamburgerleri güzelce tüketirken tek başına yetmez. Çözüm Egzersiz yapıyor olmanın rahatlığıyla yiyeceklere sarılmayın. Özellikle porsiyonların miktarı en çok dikkat etmeniz gereken nokta. 6. Hem aç hem de susuz Kilo vermeye çalışanların en yakın dostu, su; toksinlerden arınmak, kasların canlılığını korumak, sindirim sistemi ve metabolizmanızın hızlanmasını sağlamak suyun görevi. Ayrıca su sayesinde sıcak yaz günlerinde daha rahat egzersiz yapmanız da mümkün. Çözüm Fazla su içmeniz gerek. Güne bir sürahi su doldurarak başlayın ve günün sonuna kadar bunu bitirmeyi hedefleyin. 7. Uykusuz kalmaya paydos... Geceleri 7 saatten az uyuyanların kilo vermelerinin çok zor olduğu yapılan araştırmalarla ispatlanmış. 6 gece boyunca uykusuz kalan bir kişinin kanındaki şeker ve insülin seviyeleri artıyor. Bu da kilo vermeye çalışan bir kişi için çok kötü bir durum, çünkü insülin ve şeker miktarı arttıkça bünye yağ depolamaya başlıyor. Çözüm Herhalde günde en az 8 saat uyunması gerektiğini herkes bilir. Ne yapıp edip 8 saat uyumaya ve her gün aynı saatte yatıp kalkmaya dikkat edin. Kendinizi daha zinde ve daha “zayıf” hissedebileceksiniz böylece...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 96994
    % -0.47
  • 5.6168
    % -0.15
  • 6.4416
    % -0.17
  • 7.3047
    % -0.44
  • 222.318
    % 0.23
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT