BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bahar yorgunu olmayın!

Bahar yorgunu olmayın!

Uzun süren kış mevsiminin ardından bahar geldi ama beraberinde yorgunluk ve halsizlik de getirdiyse, dikkate almanızda yarar var



İSTANBUL- Yurtta nihayet çicekler açmaya, havalar ısınmaya başladı. Ama uzmanlar, insan metabolizmasında oluşan değişiklikler sebebiyle, bahar yorgunluğuna karşı bizleri uyarıyor. Bunun bir hastalık olduğunu hatta önlem alınmazsa kronik bir hal bile alabileceğini ifade eden uzmanlar, “İlkbahara adım attığımız şu günlerde, insanın içi kıpır kıpır oluyor. Özellikle şu günlerde, bahar gribi daha uzun sürebilir. Bunun yanı sıra halsizlik, isteksizlik ve aşırı stres belirtileri, bahar yorgunluğundan kaynaklanabilir” dediler. Uzmanlar, bu yorgunluğu da, bahar aylarında havada artan elektrik yüküne bağlıyorlar. Özellikle büyük şehirlerdeki elektrik yükünün yoğunluğu, bahar mevsiminde sinir gerginliğini ve stresi tırmandırıyor. Bu durum, damarlardaki büzülmeyi artırıyor. Damarlardaki büzülme midede olursa ülsere bile sebep olabiliyor. Hayatınızı renklendirin İşte, bahar yorgunluğuna karşı tavsiyeler: * En iyi ilaç, tatile çıkmak. İmkânlarınızı zorlayarak, birkaç günlüğüne de olsa kent dışına kaçın. * Her gün sabahları aç karnına, en az 5 dakika yürüyüş yapın. * Her sabah, 10-15 dakika aç karnına jimnastik yapın. Ama vücudunuzu aşırı yormaktan da kaçının. * Sofranızdan meyve ve sebzeyi eksik etmeyin. * Günde 3 litre su için. Yemek yemeden ve yatmadan önce azar azar içerek vücudunuza ihtiyacı olan suyu sağlayın. * Uyku ritmine dikkat edin. Rahat bir uyku için yatağa girmeden önce günlük bütün stres sebeplerinizi aklınızdan uzaklaştırın. * Hoşunuza giden konuları düşünün veya hoşlandığınız bir film seyredin.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98991
    % 0.53
  • 5.5628
    % -2.49
  • 6.4211
    % -2.84
  • 7.3095
    % -2.49
  • 219.503
    % -1.98
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT