BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Düz karın, hayal değil

Düz karın, hayal değil

Karın bölgesi, kadınların en çok şikayet ettiği bölgelerden biri. Günlerce süren diyetler sonucu ne kadar kilo verilirse verilsin; o sevimsiz karnınız size inat, varlığını korumak için adeta savaş açıyor! Oysa; pürüzsüz ve gergin bir karına ulaşmak zor değil. Düzenli beslenme, bakım ve egzersizlerle, biraz da sabırla karnı istenilen düzeye getirmek mümkün. Siz de bu hayali gerçekleştirmek istiyorsanız; tek yapmanız gereken önerilerimize bir göz atmak. Tavsiyeler bizden uygulaması sizden!



Bütün kadınlar, karın bölgesindeki fazlalıklardan kurtulmak istiyor. Ama bunu nasıl gerçekleştireceğini bilmiyor. O halde ne yapmak gerekli? Elbette, ilk yol bir uzmana danışmak. Çünkü öncelikle şişmanlığın ayrımının yapılması gerek. Karın bölgesindeki yağlanmadan kurtulmak için bu yağlanmanın nedenini tespit etmek gerekir. Bu lokal bir yağlanma mı yoksa global bir şişmanlık sorunu mu var ona bakmalı. Bu tespiti ancak bir uzman yapabilir. Bu ayrım yapıldıktan sonra karın bölgesindeki yağlanmadan kurtulmak için gerekli egzersizlere başvurabilirsiniz. ğ Nasıl yapmalı? Karın bölgesinin zayıflamasında mekanik egzersizleri tercih etmek gerekiyor. Gövdenin öne, arkaya, sağa, sola hareketiyle bu egzersizler uygulanıyor. Bu egzersizleri evde ya da spor salonunda rahatlıkla yapmak mümkün. Ancak devamlılık süresini unutmamak kaydıyla! Peki ne kadar süreyle ve günde kaç kez yapmalı? Karın şekillendirme egzersizlerinde özellikle başka sporla da uğraşılıyorsa gün aşırı yapılması uygun. Ama evde yapılıyorsa, günde bir ya da iki kez olabilir. Sabah ve akşam 10’ar tane uygun hareketlerden yapılabilir. ğ Sabırlı olun Egzersizlerden kısa sürede sonuç beklemek doğru değildir. Unutmayın; bu bir süreç. Egzersizde süreklilik çok önemli bir kavram. Egzersizin gerçekten yararlı olabilmesi için uzun süre devam ettirilmesi gerekiyor. Süreklilik sağlanmadığı takdirde yağlardan kurtulmak neredeyse imkansız. Ancak şunu da unutmamakta yarar var. Aşırı egzersiz herkes için zararlıdır. Karnım bir an evvel gitsin diye yoğun egzersiz yapmak yanlıştır. Özellikle spor salonlarında yapılan egzersizlerde 24 saat ara vermek gerekir.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT