BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İştahınızdan korkmayın!

İştahınızdan korkmayın!

Bazı besin maddeleri iştahınızı kapatarak acıkmayı geciktiriyor. Özellikle iştah kapatıcı etkisi olduğu belirlenen besinleri, rejim yapmadan zayıflamak için deneyebilirsiniz. Bu besinlerin vücut üzerindeki etkileri, içindeki bazı maddeleri ve görevlerini bilirseniz; hem aç kalmayacak, hem de kilo almayacaksınız!



Karbonhidratlar: Kepek, buğday gibi tahıl ürünlerinde, sebze ve meyvelerde bulunur. İçeriğindeki lifler, sindirim sistemini harekete geçirir. Ayrıca karbonhidratlar insanı tok tutarak açlık hissini engeller. Triptofan: Proteinlerin büyük bir bölümünde bulunan bir çeşit aminoasittir. Triptofan, vücutta serotoninin oluşmasında ve hücrelere taşınmasında önemli bir görev alır. Serotonin ise iştah hissini azaltır. Özellikle muz, avokado, yulaf ve peynirde bulunur. Krom: Bu oligoelement, vücutta insülin dengesini korur. Bu denge kan şekerinin düşmemesi veya azalmaması açısından çok önemlidir. Kan şekerinin düşmesi açlığa yol açar. Krom ihtiyacınızı karşılamak için fındık, ceviz gibi kabuklu yemişler ve tahıl ürünleri yiyebiliriz. Albümin: Bir tür taşıyıcı proteindir. Can sıkıntısını giderir ve iştahı kapatır. Bu protein, triptofanı oluşturarak beyine taşır ve serotonin üretimini artırır. Bezelye, fıstık ve fasulyede bulunur. Früktoz: Meyvelerden elde edilen doğal şekerdir. Früktoz kan şekeri dengesini kesinlikle etkilemez. Ayrıca yemek sonrası tatlı ihtiyacı duymanızı engeller. Çilek ve bal, früktozun ana kaynağıdır. İyot: Tiroit hormonlarının yapımı için gereklidir. Bu da açlık duygusunun gelişmesini engeller. Balık, iyotlu tuz ve soğanda bulunur.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT