BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tüketicinin tercihi küçük boy

Tüketicinin tercihi küçük boy

Cep telefonu kullananların, yeni bir telefon satın alacağı zaman işlevlerinden çok boyutunun küçük olmasını tercih ettikleri belirlendi.



ANKARA- Cep telefonu kullananların, yeni bir telefon satın alacağı zaman işlevlerinden çok boyutunun küçük olmasını tercih ettikleri belirlendi. Bir araştırma şirketinin tüketiciler arasında yaptığı araştırmaya göre, ankete katılan 2 bin 773 kişiden yaklaşık üçte birinin cep telefonu alırken boyutlarını ön planda tuttuğu, tercihini bu yönde kullandığı ortaya çıktı. Ankete katılanların yüzde 34’ünün telefon satın alırken küçük boyutta olmasına özen gösterdiklerini, yüzde 19’u ise polifonik zil tonları olmasını tercih ettiklerini belirtti. Geniş ve renkli ekran seçenlerin oranı yüzde 12 olurken, MMS özelliği arayanlar yüzde 10, internete bağlanmasını isteyenler yüzde 9, bluetooth olmasını isteyenler ise yüzde 7 şeklinde sıralandı. Diğer tercih nedenleri de şöyle sıralandı: “Yüzde 6 küçük resim gönderebilme ve alabilme, yüzde 4 oyun yükleme ve oynayabilme, yüzde 3 müzik çalabilme ve yüzde 10 diğer.” Gençler SMS hayranı Öte yandan 25 yaş altı cep telefonu kullanıcılarının telefonla konuşmak yerine kısa mesajı yani SMS’i tercih ettikleri belirlendi. SMS’i tercih eden 55 yaş üstü kullanıcıların oranı ise yüzde 14’te kaldı. Araştırmanın bir başka ilginç noktası ise, cep telefonu kullanıcılarının yalan söylemek için de genellikle SMS’i tercih etmeleri oldu. Kullanıcıların yüzde 5’i SMS’i yalan söylemek için tercih ettiklerini belirtti. Yapılan ankette sorulan “Aşağıdakilerden hangisini telefonla konuşmak yerine mesaj göndererek yaptınız” sorusuna verilen cevaplar şöyle sıralandı: “Doğum günü, yılbaşı veya yıldönümü kutladım: yüzde 28, Arkadaşlarımla veya ailemle buluşma ayarladım veya iptal ettim: yüzde 16, Güncel haberleri aldım: yüzde 7, Arkadaşıma yalan söyledim: yüzde 5, Banka hesabımı kontrol ettim: yüzde 2, Diğer: yüzde 5.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT