Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

İşte en ilginç uçak kazaları

İşte en ilginç uçak kazaları

YAŞAM Haberleri

Kaybolan Malezya uçağı ile ilgili birçok komplo teorisi ortaya atıldı. Sır olan 239 kişinin akıbeti, geçmişte yaşanan bazı ilginç uçak kazalarını getirdi

Malezya uçağı, Hint Okyanusu üzerinde kayboldu. Aradan 6 ay geçti ama arama kurtarma çalışmalarında uçağa dair hiçbir iz bulunamadı. nbsp;Birçok komplo teorisinin ortaya atıldığı kazada, sır olan mürettebat dahil 239 kişinin akıbeti, akıllara geçmişte yaşanan bazı ilginç uçak kazalarını getirdi... nbsp;

nbsp;İşte en ilginç uçak kazaları
Kazak pilotlar İngilizce bilmeyince...
Dünya havacılık tarihinin en ölümcül üçüncü kazası olan çarpışma 12 Kasım 1996'da yaşandı. Yeni Delhi'den Zahran'a giden Suudi Arabistan uçağı İndira Gandhi havalimanından kalkışa geçti. Bu sırada Çimkent'ten Yeni Delhi'ye giden Kazakistan Havayolları uçağı ise iniş hazırlığı yapıyordu. Bulutların arasında, Kazak uçağının kuyruğu, Suudi uçağının sol kanadı ve yatay sabitleyicisini kesti. Yere çakılan iki uçak, toplam 349 kişiye mezar oldu. Araştırmalar, kazanın sorumlusu olarak Kazak pilotları işaret etti. Tanımlanan irtifanın altında seyreden pilotlar, kule ile irtibat kuracak İngilizceye de hâkim değildi.
nbsp;İşte en ilginç uçak kazaları
Havadayken yakıtı bitti!
Air Canada'nın Boeing 767-233 model uçağı, 23 Temmuz 1983 günü Montreal'den Edmonton'a gitmek üzere havalanmıştı. Uçak 12 bin metrede seyrine devam ederken, motorlar düşük yakıt basıncı uyarısı verdi, kuleyle iletişim kurulduğu sırada hepsi durdu. Planör pilotluğu geçmişine sahip kaptan, otomobil yarışlarına ev sahipliği yapan Gimli pistine motorsuz indi. Kazanın sebebi, uçağa 22 bin 300 kilogram yerine, 10 bin 100 kg yakıt konulmasıydı. Yaralanan 10 kişi dışında tüm yolcular uçaktan yürüyerek çıktı.
nbsp;İşte en ilginç uçak kazaları
EN İNANILMAZI nbsp;
YAPTI BİR 'EŞŞEK'LİK nbsp;
Tarih; 6 Şubat 1996. Birgenair'in Boeing 757 tipi uçağı 176 yolcu ve 13 mürettebat taşıyordu. Dominik Cumhuriyeti-Almanya seferini yapan uçağın hız göstergelerindeki problem kalkış esnasında fark edilmişti. Ancak 24 bin 750 saat uçuş tecrübesi bulunan kaptan Ahmet Erdem, yardımcı pilotunun göstergelerinde sorun olmadığını görünce kalkışa devam etti. Uçak yükseldikçe kaptan ile yardımcı pilotun önündeki değerler birbirine yaklaştı. Ve Erdem uçağı otomatik pilota devretti. Sadece kaptanın önündeki hızölçeri okuyan otomatik pilot aşırı hız uyarısı yapınca, kaptan hız azaltmaya karar verdi. Yardımcı ve gözlemci pilotlar, kaptanın hatasını fark etti ancak tecrübesine güvenerek müdahalede bulunmadılar. Yeterli hava akımına ulaşamayan sol motor durdu ve alev aldı. Tam güçle çalışan sağ motor ise uçağın kontrolünün kaybolmasına sebep oldu. Saniyeler sonra uçak Atlantik Okyanusu'na çakıldı. nbsp;
Uçaktaki 189 kişinin tamamının öldüğü kazanın sebebi, "Bir eşek arısının tetiklediği hatalar zinciri" olarak açıklandı. Hız ölçen pitot tüplerinin uçağın yerde kaldığı sürece havacılık yasaları gereği örtülmesi gerekiyor. Bölgedeki pilotların aşina olduğu bu arı türü, dar ve silindir yüzeylere çamur bulayarak yuva yapması ile tanınıyor. Kazayı araştıran ekip, uçağın havaalanında 3 hafta boyunca pitot tüpleri örtülmeden bekletildiğini belirledi. nbsp;
Cem TÜMDAĞ / TÜRKİYE GAZETESİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...