BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Nostaljik portreler

Nostaljik portreler

Bir fotoğrafta bile ilk bakışta gözle algılanamayan detayları tuval veya kağıda yansıtmak ve bunun için haftalarını vermek her ressamın harcı değil.



Bir fotoğrafta bile ilk bakışta gözle algılanamayan detayları tuval veya kağıda yansıtmak ve bunun için haftalarını vermek her ressamın harcı değil. Eserleriyle ilk olarak “Çizgi ve Eler-Osman Hamdi Bey’den Günümüze Türk Resminde Desen” başlıklı sergide tanıştığımız Nur Koçak’ın resimlerindeki detay ve estetiği anlamak için herhalde eserlerinin her santimetre karesini incelemek gerek. Özellikle Aile Albümü bölümünde yer alan “Pınar ve Ben 1-2” dakikalarca karşısından ayrılamayacak kadar etkileyici. Sadece resimleriyle değil, fotoğraf, arşivcilik gibi konulara da saldığı merakla farklı bir portre çizen Nur Koçak’ın İş Sanat Parmakkapı Sanat Galerisi’nde açtığı sergi, 1979’dan başlayarak günümüze kadar gerçekleştirdiği ve çeşitli başlıklar altında topladığı dizi portrelerin bir derlemesi niteliğinde. İyi bir arşivci Beş ayrı başlık altında izlenen serginin ilk ve en etkileyici bölümü Koçak’ın özel günlerin fotoğraflarından oluşan “Aile Albümünden”. Çocukluğundan bu yana fotoğraf çekmekten, eski resimlere bakmaktan, albüm karıştırmaktan çok hoşlandığını ifade eden sanatçı, “Yıl dönümler, bayramlar, okula başlama ve benzeri günleri fotoğraf çekerek kutlamayı adet edinmiştik. “Aile Albümünden” dizisi işte bu merakın sonucunda ortaya çıktı.” diyor. Nur Koçak çocukluğundan bu yana ıvır zıvır toplamayı çok sevdiğini söylüyor. Cikletlerin içinden çıkan artist resimleri, çikolataların üzerini saran desenli yaldızlarla başlayıp bir türlü geliştiremediği koleksiyonları olmuş çeşitli dönemler. Bir ara ablasından kalan 30’lu yılları yansıtan küçük kartpostal koleksiyonu da bunlardan biriymiş. Daha sonraları Cağaloğlu yokuşunda 70’lerin arabeskine gömülmüş kartpostal imalatçılarını keşfetmiş. Bir dönem onların müdavimi olmuş. İşte sergide yer alan “Müdahale Edilmiş Kartpostallar” dizisi de bu çabanın bir ürünü olarak göze çarpıyor. Sergide “Mutluluk Resimleriniz” adı altında yer alan resimler ise Nur Koçak’ın 1970’li yıların sonlarında toplamaya başladığı Kelebek Gazetesi’nden esinlenme. Gazetenin “Mutluluk Resimleriniz” köşesinden kesip sakladığı fotoğraflar bu sefer karakalem olarak sergide yer alıyor. Cahide’nin öyküsü Cahide Sonku’ya ithaf ettiği “Cahide’nin Öyküsü” bölümü, yine 1970’lerin sinema dergisi olan “Ses”ten günümüze yansıyanlar. Sinema koltuklarıyla ilk tanıştığı dört yaşından bu yana beyazperdenin cazibesine kendini kaptıran Koçak, o zamanların Ses dergisiyle Hollywood dünyasıyla tanışmış. Mütevazı da olsa bir imzalı artist fotoğrafları koleksiyonu olmuş. Sadece iki filmini görse de Cahide Sonku hayranlığı da bu yıllarda başlamış. Sergiye yansıyan iki resim de bu sevginin bir yansıması... 2000’li yıllar Türkiyesi’nin bir yansıması olarak nitelendirilebilecek “Memleketimden Çocuk Manzaraları” adlı dizi çalışmaları da serginin bir diğer bölümü. Sergide “İlham Perisi” başlığı altında yer alan portreler, Koçak’ın 1979 yılından başlayarak günümüze kadar gerçekleştirdiği ve çeşitli başlıklar altında topladığı bir dizi portreden oluşuyor. Nur Koçak’ın resim ve fotoğraflarından oluşan bu ilginç sergi 24 Ekim 2003 tarihine kadar gezilebilir. (İş Sanat Parmakkapı Sanat Galerisi, 0212 244 20 21)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT