BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İETT’nin tekeri daha hızlı dönecek

İETT’nin tekeri daha hızlı dönecek

İstanbul’da ulaşım meselesini çözmenin en önemli yolunun, ulaşım türleri arasında entegrasyonu sağlamaktan geçtiğini belirten İETT Genel Müdürü Rıdvan Aslan, aktarmalı ulaşımın trafiği rahatlattığını söyledi.



İETT Genel Müdürü Rıdvan Aslan, gazetemiz Şehir ve İnsan editörü Sadık Kahraman’ı makamında ziyaret ederek İstanbul ulaşımı ile ilgili bilgiler verdi. Aktarmalı ulaşımın henüz vatandaşlar tarafından benimsenemediğini anlatan Aslan, “Aktarmalı ulaşım aslında İstanbullular için bir nimettir. İstanbullular bunu göreceklerdir. Sistemin tam olarak oturması önümüzdeki bahar aylarını bulacak” dedi. Bu sistem ile iki şeyi amaçladıklarını belirten Aslan, birincisinin yolculuk süresinin kısatılması, ikincisinin ise otobüsle raylı sistemi entegre ederek ana arterlerdeki trafik yoğunluğunun azaltılması olduğunu söyledi. ? Görev karmaşası var Genel Müdür Rıdvan Aslan konuyla ilgili şunları söyledi: “Ulaşım sistemini çözmenin en önemli ayaklarından birisi, ulaşım türleri arasında entegrasyonu sağlamaktır. İstanbul’da çok ulaşım türü var. Gemisi, otobüsü, minibüsü var. Bunların her biri adeta birer federe devlet gibi bağımsız ve ayrı ayrı çalışıyor. Hepsi birden ‘Ben de burada çalışıyorum’ diyor. Her ulaşım türü bağımsız bir kuruluş gibi örneğin, Taksim’de çalışırsa biz bu trafiği çözemeyiz. Böyle bir şey olamaz, Amerika’dan da adamlar gelse düzeltemezler.” ? Plansız yapılaşma “Türkiye’nin en büyük sorunlarından birinin de bir imar planının olmayışıdır” diyen Rıdvan Aslan şöyle devam etti: “Kentler kurulurken bir imar planı yapılmamıştır. Osmanlı Türk toplumunda komşuluk ilişkileri daha sıkıydı ve bu yüzden evler birbirine yakın yapılırdı. Sokaklar da haliyle her zaman dar olmuştur. Osmanlıdan Cumhuriyet’e ise bir kent anlayışıyla geçiş yapılamadı. Bu yüzden bizim sokaklarımızda Paris ve Londra’daki gibi 5-6 metrelik kaldırım yapmak çok zor. Ancak mevcut planlama içinde kaldırımlarımızı daha düzenli yapabiliriz.” İETT’nin sakatlar için yakında 200 adet otobüs alacağını belirten Aslan, bunlardan 50’sinin hidrolik olarak eğilme özelliğinin bulunduğunu dile getirdi. Aslan, otobüslerin içlerinin de özel olarak dizayn edildiğini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT