BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Medine Tren İstasyonu turizm müzesi yapıldı...

Medine Tren İstasyonu turizm müzesi yapıldı...

1901 yılında inşa edilen ancak 8 yıl hizmet verdikten sonra kendi haline bırakılan istasyon, Suudi hükümeti tarafından restore edilerek müzeye dönüştürüldü.



SİVAS- Sultan II. Abdülhamid tarafından yaptırılan ancak 1 asırdır kullanılmayan Medine Tren İstasyonu, Suudi Arabistan hükümeti tarafından restore edilerek park ve müzeye dönüştürüldü. İngilizler tarafından tahrip edilen Hicaz Demiryolu’nun son durağı olan ve Medine’de 180 bin metrekare alanda kurulu olan tarihî istasyonda harap halde bekleyen 100 yıllık lokomotif ve vagonlar, aslına uygun olarak tamir ve onarımları yapıldıktan sonra, mini gezi yapmak amacıyla turizme kazandırıldı. Erdoğan’a söz verilmiş İstasyonun restorasyonunda çalışan Türk marangoz ve oymacı ustası Harun Asil, Türk hükümetlerinin bu önemli eser için katkı yapmak istediğini ancak buna Suudi yetkililerin izin vermediğini söyledi. Sudan Hükümeti’nin ise, hiçbir ücret talep etmeden istasyonun eskiyen raylarını yenilediğini belirten Asil, Türkiye’de bulunan orijinal lokomotiflerden de 1 adet gönderilmesinin istasyona renk katacağını kaydetti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde, İstanbul ile Medine kentlerinin kardeş şehir ilan edilmesinin ardından, şehri gezerken Medine Belediye Sarayı’nın hemen karşısında bulunan harap haldeki istasyonu görmüş, esere sahip çıkılmasını istemiş ve gereken destek için söz almıştı. TBMM ve Diyanet İşleri Başkanlığı nezdinde de Suudi Arabistan’daki Osmanlı eserlerine sahip çıkılması için girişimlerde bulunulmuştu. Yapımı 1901 yılında tamamlanan Hicaz Demiryolu, 8 yıl hizmet verdikten sonra İngiliz işgaliyle Osmanlı Devleti’nin elinden çıkmıştı. Osmanlı dehası İstanbul Haydarpaşa Garı’ndan Medine’ye kadar 3 bin 600 kilometre uzunluğa sahip olan tren hattının Medine kentinin çıkışındaki 45 kilometrelik kısmı İngilizler tarafından tahrip edilmişti. Suriye, Ürdün gibi ülkelerden geçen diğer bölümler ise, günümüzde de kısmen kullanılıyor. Yapıldığı dönemde, Ürdün’den Medine’ye kadar olan rayların dünya standartlarından farklı olarak dar döşendiği ve böylece yabancı herhangi bir trenin Hicaz’a girmesinin engellenmiş olması da Osmanlı’nın bölgeye verdiği ayrı bir önem olarak değerlendiriliyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT