BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > MODA kötülükmüş

MODA kötülükmüş

Isparta’da yapılan araştırma, toplumun yarıya yakınının modayı, lüks tüketime ve ahlâk dışı davranışlara sebep olduğu gerekçesiyle, “mutlak bir kötülük” olarak değerlendirdiğini ortaya çıkardı



SİVAS - Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Kamil Kaya’nın gerçekliştirdiği çalışmadan ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Kaya, Isparta’nın 40 değişik mahallesinde, 720 kişi arasında “Tüketim Harcamalarını Etkileyen Değişkenler”i araştırdı. Lüks tüketimin amacı ticarî Araştırmada, katılımcıların üçte biri, modayı lüks tüketim, yüzde 6.9’u ise ahlâk dışı davranış olarak nitelendirerek, “mutlak kötülük” olarak değerlendirdi. Ankete cevap verenlerin yüzde 29.5’i modayı çağdaşlığa ayak uydurmak, yüzde 6.7’si toplumsal kimliğin ölçüsü, yüzde 5.5’i hayatın vazgeçilmez gereği olarak görürken, yüzde 5.2’si ise modanın, stokları eritme aracı olduğunu ifade etti. Reklamın satışlara etkisi Araştırmada değinilen bir başka konu ise toplumun büyük bölümünün, reklamları sürekli olmasa da izlediği ve yüzde 44.9’unun tüketim tercihlerinde reklamlardan etkilendiği sonucuna ulaşıldı. Ankete katılanların yüzde 30’u her zaman, yüzde 41.8’i bazen reklamları izlediğini belirtirken, yüzde 28.8’i ise hiç izlemediğini söyledi. Yüzde 55.1’i tüketim tercihlerinde reklamlardan etkilenmediğini belirtirken, 44.9’luk kesim ise tüketimde reklamların pay sahibi olduğunu kaydetti. Kim en çok ne alıyor? Araştırmada, reklamların etkisiyle satın alınan ürünlerin başında yüzde 40.4 ile temizlik maddeleri gelirken, bunu yüzde 21.0 ile gıda maddeleri, yüzde 12.5 ile beyaz eşya, yüzde 7.8 ile giyim eşyası, yüzde 7.4 ile elektrikli ev aletleri ve yüzde 2.3 ile kozmetik ürünler takip etti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108953
    % 0.33
  • 3.481
    % -0.38
  • 4.1079
    % -0.06
  • 4.4524
    % -0.64
  • 144.354
    % -0.02
 
 
 
 
 
KAPAT