BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Etraf yenilik kaynıyor

Etraf yenilik kaynıyor

Onbinlerce beyin bizim için zonkluyor? Yerlisiyle yabancısıyla yüzbinlerce insan, hayatımıza girebilmek için daha neler yapabileceklerini gece gündüz düşünüyorlar. Saat geçmiyor ki, pazarlardan bir yenilik haberi almayalım. Yenilik deryasında yaşıyoruz.



Onbinlerce beyin bizim için zonkluyor? Yerlisiyle yabancısıyla yüzbinlerce insan, hayatımıza girebilmek için daha neler yapabileceklerini gece gündüz düşünüyorlar. Saat geçmiyor ki, pazarlardan bir yenilik haberi almayalım. Yenilik deryasında yaşıyoruz. Öğrenciler sağolsun, “yenilik” adına pazarlama dünyasında olup bitenleri birlikte derledik. İşte, onlardan bir demet. Ramazan ayına özel kampanyaların başında ilahili Coca Cola reklamı var. Tukaş “Geleneksel reçel”ini iftar sofrasında gördük. Fruko, hacivat-karagözlü reklam serileri yayınlıyor. Aria’da konuştuğun kadar bedava konuşuluyor. (Bu bedavanın bir de 3 milyonluk bedeli var.) Ülker Bizim yağ, afiş hazırlamış, “İstanbul için börek vakti”. (Diğer şehirlerde ne yazıyor?) Yıllardır hazırlığı yapılan BES (Bireysel Emeklilik Sigortası), nihayet görücüye çıktı. Reklam piyasasına yeni ciro fırsatı. Her gazete için gazete isimlerini içeren sloganlarla duyuruluyor. Hangi birini saymalı. Total’in yakıtmatik sistemi internet bağlantılı takip ve kontrol imkanı veriyor. PO belli istasyonlarında müşterilerine “Ücretsiz internet erişim” hizmeti sağlıyor. Vestel City büyük bir tören ve sayfa sayfa gazete reklamlarıyla açıldı. Yatırım kadar bunları halka duyurmak da gerekiyor. Turkcell onuncu yılını kutlama kampanyalarına devam ediyor. Çalışkan Selo tembellere karşı. (Bir yoruma göre Kadir Çöpdemir ve yanındakiler rakip telefon operatörleriymiş.) “Memleketi sen mi kurtaracaksın be Selo?” Reklam kampanyası yanında ilave promosyonlar yoluyla puanlar ve “hediye”ler gırla gidiyor. Akşam gazetesi Turkcell abonelerine on kelimeye kadar telefonla ücretsiz seri ilan fırsatı veriyor. Selpak deri ve kot deseninde “butik kutu mendil” çıkarmış. Vitra kokusuz ve hijyenik klozet üretmiş. Tuvalet ciddi iş demiştik. Nitekim reklam da öyle. Carousel’de tuvaletlerde “Way Canına” (WC) yazısıyla reklam için kiralık pano duyuruları yapılıyor. İnsanın en rahat anı, rahatladığı andır. Alışveriş merkezleri ve özel üniversite tuvaletlerinde reklam epeydir varmış. Kısacası, reklam her yerde. Bir tarihte voleybolcuların şortundaki reklamlar tartışılmıştı. Polisan “taraftar boyası” çıkarmış, maça gidenler yüzlerini ve bedenlerini boyasınlar diye. İnşaat işindeki firmaya bakın, müşteriyi taştan çıkarıyor. İlk olan, erken davranan kazanıyor. Felaketten bile mizah çıkıyor. Dizi reklamlarıyla Axa Oyak, su basmış evlerde, çarpılmış otomobillerin yanında, hastanede hasta yanında gülen yüzüyle karşımıza çıkıyor. TEB, kapkaça karşı sigorta poliçesi satmaya başlamış. Dışarıdan örnekler de verelim. Volvo geleceğin modellerini web üzerinden müşterilerin tasarlamasına yönelik “birlikte tasarlayalım” kampanyasıyla “müşterisini işin içine katıyor.” ABD’de kahve kokulu Shower Shock sabunları pazara sürülmüş. Firma, uyanmak için kahve içmek yerine yüz yıkamayı öneriyor. Bazan “eskiler” bile “yeni” oluyor. Yerini elektrikli süpürgelere bırakmıştı, şimdilerde Gırgır’a talep artmış. Tacettin Hiçyılmaz, ürünü tekrar piyasaya sürecek. Siz de müşterinizi etkilemek için “deli oluyor”sunuz. Bilirim. Sizde de ne yenilikler var kim bilir. Duyalım, duyuralım.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108953
    % 0.33
  • 3.482
    % -0.35
  • 4.1105
    % 0.01
  • 4.4532
    % -0.62
  • 144.153
    % -0.16
 
 
 
 
 
KAPAT