BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Araplar Sagra’yı çok sevdi

Araplar Sagra’yı çok sevdi

Özellikle Arap ülkelerinde ‘Türk Malı’ çikolata olarak tanınan Sagra, Suudi pazarını ele geçirdi. Genel Müdür Murat Alıcılar, “Havalar sıcak olmasına rağmen Türkiye’den daha fazla çikolata tüketiyorlar” dedi.



ORDU (İHA)- Bayındır Holding’in gıda sektöründe faaliyet gösteren firması Sagra’nın Genel Müdürü Murat Alıcılar, hedeflerinin orta ve kısa vadede bir dünya markası haline gelmek olduğunu söyledi. Uzun süredir hazırlığını yaptığı Ortadoğu pazarına ilk adımını Suudi Arabistan’a girerek atan Sagra’nın ürünleri bu ülkenin market raflarını süslemeye başladı. Arabistan’da biliniyor İlk etapta bir Suudi firmasıyla anlaşan ve ürünlerini tanıtım amacıyla bu ülkeye gönderen Sagra, Arabistan pazarından gelecek yıl 3 milyon dolar gelir elde etmeyi planlıyor. Sagra Genel Müdürü Murat Alıcılar, Suudi Arabistan pazarına girerek orta ve uzun vadede Ortadoğu pazarında kalıcı olmayı hedeflediklerini açıkladı. Bunun için Suudi Arabistan’dan başladıklarını belirten Murat Alıcılar, “Şu anda Arabistan’da Sagra’nın başta Tadelle olmak üzere diğer mamüllerinin tanıtım ve reklamları yapılıyor. Ürünlerimiz market raflarında yer almaya başladı. Bu ülkeye her ay 250-300 bin dolarlık mal göndereceğiz. 2004 yılında bu pazardaki hedefimizi 3 milyon dolar olarak belirledik” dedi. Müslümanlık bir avantaj Özellikle Arap ülkelerinde pazar paylarını büyütmeyi ve bu ülkelere kalıcı olacak şekilde yerleşmeyi düşündüklerini ifade eden Alıcılar, yabancı firmaların Arap ülkelerinde pek fazla avantajlı olmadığını, ancak kendilerinin Müslüman ülke olmalarından dolayı bu avantajı kullanacaklarını, aktif pazarlama politikası izleyerek Sagra markasının oralarda yerleşmesine çalışacaklarını vurguladı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT