BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yarın bayram

Yarın bayram

Bir güzel ayın daha sonuna geldik. İnsanımız ve işadamlarımız bir ay boyunca, kendi çaplarında “hayır işleri” yaptılar. İftarlar, ramazan paketleri, zekatlar, fitreler ve sadakalar verildi. Ticaretini bilenler bu ayı iyi değerlendirdi.



Bir güzel ayın daha sonuna geldik. İnsanımız ve işadamlarımız bir ay boyunca, kendi çaplarında “hayır işleri” yaptılar. İftarlar, ramazan paketleri, zekatlar, fitreler ve sadakalar verildi. Ticaretini bilenler bu ayı iyi değerlendirdi. Müesseselerin “hayır işleri” bir ayla sınırlı değil elbette. Bu hayırların devamı için başka ne yapılabilir, diye düşünürken, bir haber, bu yazıya kapı açtı: OPET’in Temiz Tuvaletleri. Pazarlamanın girdiği değişik kılıklardan biri de “Dava Destekli Pazarlama”. Üzerinde ciddi çalışmalar yapılan, kitaplar yazılan bir konu. Özü, firmanın-markanın ticarî amaçları yanında belli bir davayı da işinin bir parçası halinde yürütmek. Müşterisinin gönlünü bu dava ile birlikte kazanmak. Bu dava ile ismini-varlığını özdeşleştirmek. “Dava Destekli Pazarlama” sponsorluktan öte bir anlama sahip. Sponsorluk nispeten kısa dönemli ve çeşitli konularda işbirliği anlamına gelirken, burada yıllar sürecek bir çaba ve peşine düşülen sabit bir “dava” öne çıkıyor. Tam bir “dava destekli pazarlama” örneği olmasa da, OPET’in Mart 2000’den bu yana sürdürdüğü Temiz Tuvalet Kampanyası, üzerinde durulmaya değer bir uygulama. “Büyük 500 Küçük 250” (PAZAROLA 29.09.2003) yazımızda bizim de işaret ettiğimiz tuvalet işini, bir firmanın ciddiye alıp bunu firması için önemli bir kampanyaya dönüştürdüğünü yakınlarda öğrendim. Temizlik imandandır, diyen bir dinin mensupları için adeta kanayan bir yara olan tuvaletler konusunda OPET, başta kendi istasyonları olmak üzere ülke genelinde hastane ve okullarda geniş çapta bir kampanya yürütüyor. Kampanyanın amacı, adı üstünde “Temiz Tuvalet”. Kampanyanın temelinde eğitim yatıyor. OPET Genel Müdür Yardımcısı, Nurten Öztürk kampanyaya katılan istasyonlara bizzat giderek konu ile ilgili eğitim veriyormuş. Kampanya çerçevesinde 300’den fazla istasyonda tuvaletlere nasıl hijyen kazandırılacağı konusunda eğitim verilmiş. Denetimleri de başarıyla aşan istasyonlara Temiz Tuvalet Kampanyasının simgesi olarak Beyaz Bayraklar veriliyormuş. Yüzbinlerce sticker, afiş, broşür, eğitim notları vb. dağıtılmış. Tuvaletlere şikayet kutuları ve anketler konmuş. 68 ilde, toplam 255.000 kişiye birebir eğitim verilmiş. MEB ile ortak çalışmalarla 189 okulda ve İstanbul’daki tuvalet işletmecilerine eğitimler verilmiş. Sultanahmet ve Eminönü yöresindeki tuvaletlere hijyen kazandırılmış. Özürlüler Derneği ile ortak çalışmalarla bazı istasyonlara sakatlar tuvaleti yapılmış. Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde bazı tuvaletler yenilenmiş. Bazı derneklerin mensupları ve İstanbul’daki hastanelerin başhekim ve başhemşirelerinin katıldığı toplantılarla konunun önemi anlatılmış. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte Temiz Okulumuz Yarışması Başlatılmış. 2003 yıl sonuna kadar 36.000 öğretmen eğitim alacakmış. Başka örnekler çok, ama yer yok. Acaba diyorum, bizim firmalarımız ve işadamlarımız bir yandan ticaret yaparken, bir yandan da işlerini insanlara sevdirecek ve yıllarca sürecek belli davalar peşinde koşsalar güzel olmaz mı? Güzel müesseselerimizin davaları da güzel olur. Kimileri “Şeker”de bilhassa ısrar etseler de “Ramazan Bayramınız” mübarek olsun.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT