BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 50 milyar $’a doğru

50 milyar $’a doğru

Bu yıl için 40 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye, yılın ilk on bir aylık döneminde bu rakamı aştı. Kasım ayında ihracatın lokomotifi ise sanayi sektörü oldu.



BANDIRMA (İHA)- Türkiye ihracattaki hedeflerini yavaş yavaş gerçekleştiriyor. Bu yıl için 40 milyar dolar olarak hedeflenen ihracat, yılın ilk on bir aylık döneminde 43 milyar dolara ulaştı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı Kasım ayında yüzde 9.9 artarak, 4 milyar 40 milyon 317 bin dolar olarak gerçekleşti. Ocak-Kasım dönemindeki ihracat da yüzde 30.8 büyüme kaydetti. Geçen yılın 11 ayında 32 milyar 914 milyon 209 bin dolar olan ihracat, bu yılın aynı döneminde 43 milyar 39 milyon 637 bin dolar seviyesinde gerçekleşti. 1 Aralık 2002-30 Kasım 2003 dönemi dikkate alındığında, bir yıllık ihracat ise yüzde 30.8 artışla 46 milyar 299 milyon 637 bin dolar oldu. İhracat verilerine göre, geçen yılın Kasım ayına göre 35 milyar 390 milyon 831 bin dolar olan yıllık ihracat tutarı, bu yılın aynı döneminde 46 milyar 299 milyon 637 bin dolar olarak gerçekleşti. Kasım ayında sağlanan 4 milyar 40 milyon 317 bin dolar olan ihracat gelirinin yüzde 80.8’i, sanayi ürünlerinden elde edildi. 3.2 milyar dolar olan sanayi ürünleri ihracat tutarı içinde en büyük payı 888.8 milyon dolar ile hazır giyim ve konfeksiyon aldı. Taşıt araçları ve yan sanayi ürünleri ihracatı 597.5 milyon dolar ile hazır giyimi izledi. “Şeker gibi rakamlar” TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Kasım ayında gerçekleştirdikleri “şeker” gibi bir ihracat rakamı ile bayramı geride bıraktıklarını bildirdi. Oğuz Satıcı, Banvit’te düzenlediği basın toplantısında bu aydan itibaren aylık ihracat açıklamalarını değişik bölgelerde yapacaklarını, böylelikle bölgesel ihracatın gelişimini kamuoyu ile birlikte takip etmiş olacaklarını söyledi. Geçen ay boyunca “Madem ihracatçı zarar ediyor bu kadar yüksek hacimli ihracat nasıl oldu?” sorusunun cevabını vermeye çalıştıklarını aktaran Oğuz Satıcı, oldukça ses getiren ihracattaki ilk ve ikinci 500 firma anketlerinin sonuçlarını ve yaptıkları diğer paralel araştırmaları yan yana koyduklarında bazı ilginç gerçeklerle karşılaştıklarını söyledi. Kurların düşmesi ve maliyetlerin yüksek kalması karşısında zarar eden şirketlerin haykırışlarına kayıtsız kalan kesimlerin birçoğunun geçen yıldan bu yana hem bono-tahvil, hem de mevduat hesaplarında ciddi artışlar olduğunu gözlemlediklerini anlatan Satıcı, bazı şirketlerin zararlarını bu hesaplardan karşıladıklarının, bazı şirketlerin de yatırımlarını bu kalemlerden finanse ettiğinin anlaşıldığını kaydetti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT