BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kimlik bunalımı modaya itiyor!

Kimlik bunalımı modaya itiyor!

Gençliğin, ihtiyaç karşılamaktan çok, prestij sağlama ve kabul görme amacıyla modaya yöneldiği bildirildi.



İZMİR - Gençliğin, ihtiyaç karşılamaktan çok, prestij sağlama ve kabul görme amacıyla modaya yöneldiği bildirildi. Sosyoloji ve psikoloji uzmanlarına göre, sürekli harcama gerektiren bu durum, özellikle alt gelir grubundaki aileleri zor durumda bırakıyor. Ege Üniversitesi (EÜ) Uygulamalı Sosyoloji Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ercan Tatlıdil, genellikle okul çevrelerinde paylaşılan değerlerin, gençler üzerinde “ayrı kaygılar” oluşturduğunu belirterek, “Belli markaların bağımlılığı aile bütçelerini zorluyor. Marka, prestij aracı olarak algılanıyor. Günümüzde ürün, ihtiyacı karşılamak değil, bir prestij aracı olarak kabul ediliyor. Kitle iletişim araçları ve reklamlar bir pazarın şekillenmesinde çok etkili. Modacılar, genç çizgilerle üretim yapıyor. Çünkü, ürün tüketici kalıpları içinde üretilirse, pazardan pay alıyor” dedi. Zengin-fakir farketmiyor Gençlerin, kendilerini “tüketime yönelik harcama kalıplarında” ifade ettiklerini belirten Prof. Dr. Tatlıdil, “Genel bir eğilimin ortaya çıkması, gençleri tüketimin belli kalıplarına itiyor. Alt gelir düzeyinde olan ailelerin çocukları da aynı çizgilere yöneliyor. Aileler çocukları mağdur olmasın diye, bu ürünlere ulaşımı zorunlu görüyor” diye konuştu. Kabul görmek istiyorlar “İçinde bulundukları sosyal çevreye kendilerini kabul ettirebilmenin bir aracı” olarak gençlerin modayı takip ettiğini kaydeden Prof. Dr. Tatlıdil, “Bu doğal bir süreç. İnsanların sosyal kimlikleri, bulunan sosyal çevrenin değerleriyle şekillenir. Çocukların mutluluğu, bu sosyal çevrede kabul görmeleriyle bağlantılı” diye konuştu. EÜ Tıp Fakültesi Psikiyatri Bölümü Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Çelikkol da, gençlerin, 16-22 yaşlarında genel bir hayat standardını benimsediklerini ve hayatı tanıma döneminde modaya yöneldiklerini belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT