BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sabancı’dan ayrılan Danone atağa geçti

Sabancı’dan ayrılan Danone atağa geçti

DanoneSa’nın yüzde 50 hissesini devralan Danone, Nestle Türkiye’nin de süt ve sütlü ürünler işlerini satın aldı...



İSTANBUL- Danone, DanoneSA’daki Sabancı hisselerini satın almasının ardından, Nestle Türkiye’nin süt ve sütlü ürünler işini satın almak için anlaşma imzaladığını açıkladı. Sabancı Holding’in yüzde 50 payını satın alarak DanoneSA şirketinin hisselerinin tamamına sahip olan Danone, Türkiye’deki süt ve sütlü ürünler pazarındaki faaliyetlerini Danone Tikveşli Gıda ve İçecek Sanayii Ticaret A.Ş. ticari ismi ve Danone, Tikveşli, Birtat, Petitdanone, Danatte, Dany marka portföyüyle sürdürecek. Nestle Türkiye’den satın alınan süt ve sütlü ürünler işi, satın alma onayını takiben bu şirketin bünyesine katılacak. Yerli Mis ve Gülüm markalarının aidiyeti Danone Türkiye’nin olacak. “Öncü olacağız” Danone Tikveşli Gıda ve İçecek Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Serpil Timuray, Nestle’nin Türkiye’deki süt ve sütlü ürünler işini satın almak üzere anlaşma imzaladıklarını belirterek şunları kaydetti: “Bu satın alma Rekabet Kurumu’nun onayını takiben Danone Tikveşli Gıda ve İçecek Sanayii ve Ticaret A.Ş. şirketimizin bünyesine katılacaktır. Bu satınalmayla şirketimiz cirosunu ikiye katlamakta Türkiye taze sütlü ürünler pazarındaki öncü konumunu güçlendirmekte ve de içilebilir süt pazarına ilk kez stratejik bir giriş yapmaktadır.” Bu arada Nestle Türkiye tarafından yapılan açıklamada ise söz konusu devirin pastörize ve uzun ömürlü süt ürünlerini kapsadığı belirtilerek, “Bununla birlikte Nestle, stratejik markalarından olan Nesquik markası ile hazır içecek ve Nestle Çocuk Büyüme Sütü ile süt kategorisinde varlığını sürdürecek” denildi.
KAPAT