BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bu tünel bitmez!

Bu tünel bitmez!

Ülkemizdeki trafik yoğunluğunun en kritik noktası olan Bolu Dağı’nda karmaşa 10 yıldır devam ediyor. 500 milyon dolar harcanan Bolu Dağı tünelinin bitirilmesi için şimdi de 2005 yılı bekleniyor



Karayolları Genel Müdürü Hicabi Ece, 10 yıl önce inşaatına başlanan Bolu Dağı tünelinde, bugüne kadar 2 tüpte toplam 4 bin 292 metre kazı yapıldığını, söyledi. Karayoları Genel Müdürü Hicabi Ece, Anadolu Otoyolu’nun İstanbul-Ankara arasındaki kesiminde yer alan 25.3 kilometre uzunluğundaki ‘Bolu Dağı Geçişi’ projesi içerisinde yer alan Bolu Dağı tünelinde 10 yılda sağ ve sol tüplerde toplam 4 bin 292 metre kazı yapıldığını belirterek, şöyle devam etti: “Tünelde yer alan tüplerin toplam uzunluğu 5 bin 732 metre. Bolu ve Düzce’de yaşanan 2 deprem tünelde hasara neden olduğu için zaman zaman çalışmalar aksadı. Yaşanan depremlerden sonra tünelin Elmalık kesiminde zemin boşalması sonrasında meydana gelen göçük kısımda zemin örselenmesi tespit edildiği için bu kısım terkedilerek, bu bölümde by-pas yapılarak, tünelin bu tarafının giriş güzergâhı değiştirildi. Bu konudaki proje çalışmaları sürüyor.” Yarım milyar dolar yuttu Ece, yapımına 1993 yılında başlanan Bolu Dağı Tüneli ve 25.3 kilometre uzunluğa sahip olan ‘Bolu Dağı Geçişi’ projesine 2002 yılı sonuna kadar 496 milyon 434 bin 78 dolar harcandığını anlatarak, “Bu harcamalarla 2.9 kilometresi otoyol olmak üzere toplam 4.5 kilometre yol trafiğe açıldı. Projede yüzde 66 fiziki gerçekleşme sağlandı” dedi. Deprem sınavından geçti Bolu Dağı tünelinin bölgede yaşanan 2 deprem sonrasında Amerikan Federal Karayolları İdaresi’nden (FHWA) gelen bir heyetin Bolu Dağı tünelini inceleyerek bir rapor hazırladığını anlatan Ece, “Amerikalı uzmanlar San Andreas Fay Hattı ile benzerlik gösteren Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerinde bulunan Bolu ve Düzce’de yaşanan depremlerde, tünelde bulunan yapıların dayanıklılıklarını göstererek deprem sınavını geçtiklerini rapor ettiklerini” söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103912
    % -2.19
  • 3.9233
    % 1.34
  • 4.6062
    % 0.86
  • 5.1939
    % 1.48
  • 161.198
    % -0.08
 
 
 
 
 
KAPAT