BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çorba iç zayıf kal

Çorba iç zayıf kal

Kış aylarında kilo almamak için çorba ve lifli gıdalar tüketmek, sebze ve meyve ağırlıklı beslenmek, yemek sırasında oyalanmak, 3 öğün yerine, 5 ara öğün yemek tavsiye ediliyor.



KONYA - Kış aylarında fazla kilo alınmasının önüne geçebilmek için tok tutucu özelliği bulunan çorba ve lifli gıdalar tüketilmesi öneriliyor. Konya SSK Bölge Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Şirin Kayhan Eser, yaptığı açıklamada, kış aylarında artan soğukların, vücutta olumsuz etkilere sebep olduğunu kaydetti. Bu nedenle kış aylarında yemek yeme isteğinin arttığını ve yüksek enerji veren karbonhidratlı gıdaların tüketildiğini ifade eden Eser, bunun da aşırı kiloya yol açabildiğini anlattı. Eser, soğuk havalarda çok yemenin yanı sıra evden ya da çalışılan mekanlardan dışarı pek fazla çıkılmadığını, bunun da hareketsizliğe sebep olduğunu belirterek, yenilenin eritilmemesinin de kilo almada önemli rol oynadığını aktardı. Şirin Kayhan Eser ‘’Kışın fazla kilo almamak için ilk olarak tok tutucu çorba ve lifli gıdaların tercih edilmesi, ayrıca çok fazla yemek yenilen 3 ana öğün yerine gün içinde 5 ara öğünle karnın doyurulması gerekiyor” şeklinde konuştu. Beynin tokluk merkezini uyarması gereken yemek masasında geçen ilk 20 dakikalık zamanın doldurulması amacıyla yemek sırasında oyalanmanın da kış kilolarının önüne geçeceğini dile getiren Eser, şöyle devam etti: ‘’Beyin, yemeğe başlandıktan yaklaşık 20 dakika sonra tokluk merkezini uyarır. Bu sebeple bu süreyi doldurmak ve daha fazla yememek için yemekte oyalanmak gerekir. Bunun için de en ideal yöntem, gıdaları yavaş ve iyi çiğneyerek, yemek yeme süresinin uzatılmasıdır.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT