BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Batık çıkarılıyor

Batık çıkarılıyor

Türk denizcilik tarihinin en büyük facialarından biri kabul edilen Ertuğrul Firkateyni’nin batığının çıkarılması için çalışmalara başlandı.



Ertuğrul, su yüzüne çıkıyor... TOKYO- Bundan 114 yıl önce ülke karasularından binlerce mil uzakta Türk denizcilik tarihinin en büyük facialarından birine sahne olan Ertuğrul Firkateyni’nin batığının çıkarılması için çalışmalara başlandı. Ertuğrul Firkateyni’nin batığının çıkarılması için ön çalışmanın, Sualtı Arkeolojisi Araştırma Enstitüsü Başkanı Tufan Turanlı tarafından yürütüldüğü bildirildi. Mainichi Shimbun’un Wakayama bölgesi baskısında yer alan haberde, Türk hükümetinin, 1890 yılında Japonya’da Kuşimoto açıklarında yakalandığı fırtına sonucu sulara gömülen ve 587 denizcinin şehit olduğu Ertuğrul Firkateyni’nin batığını çıkarmayı planladığı belirtildi. 16 Japon dalgıç Türk Sualtı Arkeolojisi Araştırma Enstitüsü Başkanı Turanlı’nın, geçen yıl aralık ayında yer tespiti için, facianın meydana geldiği bölgede ön araştırma yaptığı bildirildi. Türk sualtı arkeolojisinin bir numaralı ismi kabul edilen Turanlı’nın, firkateynin battığı yerde16 Japon dalgıçla yaklaşık 300 metrelik dalış yaptığı ve batıkta tespit ettiği top gülleleri ve tabak gibi metal eşyaların bir kısmını yüzeye çıkardığı kaydedildi. 46 metrelik gemi Turanlı’nın, esas batığın çıkarılması için gerekli olan kroki, su sıcaklığı ve berraklık gibi konularda araştırma yaptığı bildirildi. “2344 ton ağırlığında ve 46 metre uzunluğunda ahşap bir gemi olan Ertuğrul Firkateyni’nin, bulunması imkansız gibi görünen deniz altındaki parçalarının tümünün paslanmış durumda olduğu kesin” yorumu yapılan haberde, Turanlı’nın, “Batık parçalar kayaların altında kalmış olabilir. Dedektörlerle aranmaları gerekiyor. Demir bayrak direği gibi, gemiyi temsil eden kısımları bulmak istiyorum” açıklamasına yer verildi. 587 asker şehit olmuştu Padişah II. Abdülhamid, Japon İmparatoru’nun ziyaretine karşılık olarak, 1889 yılında Osman Paşa’yı Japonya’ya elçi gönderdi. Bu, bir Türk elçisinin ilk Japonya ziyaretiydi. Ertuğrul gemisi, 11 aylık yolculuktan sonra 5 Haziran 1890’da Yokohama’ya vardı. Osman Paşa, Japon İmparatoru’na padişahın özel mektubuyla madalyasını iletti. Üç ay sonra da İstanbul’dan gelen emirle geriye dönüş hazırlıkları başladı. Kumanozaki’ye kadar gelen ahşap gemi, 16 Eylül’de tayfuna yakalandı ve Oşima’daki Kaşinozaki fenerinin dibindeki kayalıklara bindirdi. Gemi battı, Osman Paşa dahil 587 asker şehit oldu. Hayatını kaybedenlerin cesetleri, Iwaşo’ya bakan bir tepeye defnedildi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86904
    % 0.12
  • 6.024
    % -0.27
  • 6.7249
    % -0.24
  • 7.6694
    % -0.11
  • 247.498
    % -0.51
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT