BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Popüler kültür korkutuyor

Popüler kültür korkutuyor

Popstar’ın 60 milyon $’lık reklam geliri yapımcıların iştahını kabarttı. Kanallar reklam alamadığı gerekçesiyle eğitici ve öğretici programları bırakıp, Popstar benzeri yarışmalara yöneldi. Halk da, gerçeklerden uzaklaştırılarak hayal aleminde yaşamaya başladı!



İSTANBUL- “Türkiye Popstar’ını Arıyor” sloganıyla başlayan yarışma programı, ülkenin sosyal yaralarını da ortaya çıkardı. Bulaşıcı bir hastalık gibi; ulaştığı bütün kitleleri her geçen gün büyüten Popstar, finale doğru geri saymaya başladığında, Türkiye’nin en önemli konularından biri olmuştu. Hemen hemen herkesin hakkında fikir beyan ettiği, gazetelerin ilk sayfalarında manşetten verilen ve gündemi meşgul etmeye devam eden yarışma programının basına yansımalarını ele alan MTM Medya Takip Merkezi, ilginç ayrıntılar yakaladı Medya tartıştı Medyada 38 günde, Popstar ile ilgili tam bin 634 tane haber yer aldı. Haberlerin bin 48 tanesi gazete ve dergilerde yer alırken, 586 tanesi TV kanallarında yayınlandı. 23 TV kanalını izleme altında tutan Medya Takip Merkezi istatistiklerine göre; 14 TV kanalında, toplam 124 saat yarışmayla ilgili haber veya program izledik. Yarışmanın yayınlandığı Kanal D; 38 günde, yarışma da dahil olmak üzere Popstar’a yaklaşık 76 saat yer verdi. Gazeteler de Popstar’ı manşetlerine taşıdı. Gazetemiz Türkiye dışındaki bir kaç gazete, “Popstar” ile gelen yanlışlıklara yer verirken, bazı gazetelerde yarışmanın gelişmeleri takip edildi. MTM’nin araştırma sonuçlarına göre yarışma, 1 Ocak-7 Şubat tarihleri arasında, gazete ve dergilerde; tam 680 haber, 335 köşe yazısı, 31 röportaj ve 2 karikatüre konu oldu. 187 köşe yazarı, toplam 335 kez Popstar’dan bahsetti. Popstar Yarışması’nın reklamcılık sektörüne yaptığı katkı da ortaya çıktı. 7 Şubat’ta finali yayımlanan yarışma ekranlara 47 kez gelirken, sadece final gecesinde aldığı reklam 82 adet oldu. Araştırma sonuçlarına göre, yarışmanın final bölümü toplam 34 dakika 14 saniye reklam alırken, bunların 5.7 milyon dolarlık bir ekonomik değer taşıdığı belirtildi. Yarışmanın yayınlandığı ilk günden final gecesine kadar aldığı reklamların ise 61 milyon dolarlık bir rakama ulaştığı ortaya çıktı. Reklama göre program! Yarışma, 4 Ekim 2003-7 Şubat 2004 tarihleri arasında toplam 3 bin 759 adet reklam alırken, bu reklamların toplam süresi yaklaşık 23 saat oldu. Rakamlar büyük olunca, yapımcılar da harekete geçti ve pek çok kanalda benzer yarışmalar başladı. Show TV’ye transfer olan Popstar, yoluna yeni jüri üyeleriyle devam ederken; Kanal D ise, “Türkstar” adıyla ikinci popstarını aramaya başladı. Görünen o ki; Popstar, Türkstar, Türkiye’nin Yıldızları, Akademi İstanbul derken, bu konular medyanın gündemini daha uzunca bir süre işgal edecek. Zaten Popstar yarışmasının jürisi Ercan Saatçi de verdiği bir demeçte; içinde bulundukları durumun vahametini şöyle itiraf etmişti: “Herkes yarışmayı bir çıkış yolu olarak görüyor, bu işin sosyal boyutunu mutlaka bir sosyoloğun izlemesi gerek, durum vahim! Bir şeyler yapılması gerek!” Çıkış yolu star olmakta! Gittiği her yerde insanların aşırı ilgisiyle karşılaşan ilk Popstar yarışmasının galibi Abidin, gençlerin her anlamıyla örnek aldığı ve arkasından gittiği bir değer haline geldi. Otellerin önünde oluşan ‘star olma kuyrukları’ da, herkesin gerçek hayatını bir yana bırakarak; yarışmayı bir çıkış yolu olarak gördüğünün açık bir göstergesi oldu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86072
    % 1.74
  • 6.0742
    % -0.37
  • 6.8075
    % -0.15
  • 7.7293
    % 0.17
  • 251.383
    % -0.09
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT