BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sigorta dünyası

Sigorta dünyası

Ayhan Apak, ‘Hedef, iki milyon poliçe... En çok heyecan duyduğum proje gerçekleştiğinde, İhlas Sigorta’ya olduğu kadar Türk Sigorta Sektörüne de önemli getirileri olacak.



İhlas Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üyesi Ayhan Apak, Doğu Anadolu Bölgesindeki gezi ve incelemeleri kapsamında Erzurum’daki işadamları ve basın mensupları ile 11 Nisan 1998 tarihinde Dilaver Otel’de verilen yemekte biraraya geldi. Yemek sırasında konuşan Apak, İhlas Sigorta’yı tanıttı. Apak; “İhlas Sigorta, 4 yaşını doldurarak, 5. yaşına adım attı. Genç ama gerek altyapısı gerek hizmetleriyle gıpta edilen bir müessese haline geldi. 1999 yılının ilk aylarından itibaren büyük ihaleleri, birinci lig takımları ile bilek bileğe güreşerek aldı. İDO, PETKİM, KARABÜK DEMİR ÇELİK, EGO, ANKARA HAFİF RAYLI VE RAYLI TOPLU TAŞIM SİSTEMİ, BOTAŞ, ORMAN BAKANLIĞI HELİKOPTER İHALESİ başlıcaları. İhlas Sigorta kısa sürede kendi bilgisayar programını yaptı. Türkiye’de kendi programını kullanan şirket 4 ya da 5 civarındadır. Bu sene gerçekleştirmek üzere olduğumuz projelerin en önemlilerinden birisi İhlas Acer ve İhlas Kargo ile yapılacak olan acentelik anlaşması. Önümüzdeki günlerde imzalayacağımız bu anlaşma ile 400’e ulaşan acentelik ağımız, İhlas Kargo’nun 300 şubesi ve 16 bölge müdürlüğünün, İhlas Acer’in 161 bayisi ve 3 bölge temsilciliğinin de eklenmesiyle 880’e ulaşacak. Bu bizim gibi genç bir şirket için rekor sayılacak bir rakam. Acentemiz olacak İhlas Kargo ve İhlas Acer’in tüm şubleri İnternet ile Genel Müdürlüğe bağlanacak. En çok heyecan duyduğum proje gerçekleştiğinde, İhlas Sigorta’ya olduğu kadar Türk Sigorta Sektörüne de önemli getirileri olacak. Bu da aktif pazarlama yöntemi sayesinde insanımıza birebir ulaşan İhlas Pazarlama ile yaptığımız protokol sonucunda, İhlas Pazarlama’nın 2 milyon civarındaki potansiyel müşterisine konut ve ferdi kaza sigorta poliçesi pazarlaması yapacak olmamızdır. Hedefimiz, yıl sonuna kadar bu 2 milyon civarındaki potansiyel müşteriyi sigorta pazarına kazandırmak, başarımız ise sektörün başarısı olacaktır. Türkiye genelinde 7 bölgemiz on line’a geçti. 1998 yılı sonu itibariyle ilk 16 şirket arsına girdik. Geçen sene 8 milyar 200 milyon civarında istihsal sağladık. Bunu ilk etapta 16 trilyona, daha sonra 20 ve 24 trilyona çıkarmak için plan ve programlarımızı yaptık. İhlas Sigorta’nın ilk hedefi ilk 10, daha sonraki hedef ise ilk 5’tir” dedi. İhlas Sigorta’nın düzenlediği yemeğe Apak’ın dışında İhlas Holding Bölge Temsilcisi İsmail Cengiz, İhlas Sigorta Bölge Müdürü Mustafa İnce, İhlas Finans Şube Müdürü Şakir Hattatoğlu ve diğer holding yetkilileri ile işadamları ve basın mensupları katıldılar. Sigortacılıkta ‘güleryüz’ ne işe yarar Bir hasar sonrasında gittiği sigorta şirketinde beklediği ilgiyi, güleryüzü bulamayan sigortalı, hem memnun kalmadığı şirketi değiştiriyor hem de sektörün kötü reklamını yapıyor. Müşteri memnuniyeti, iş çevrelerinde sürekli konuşulan bir kavram. Oysa müşterinin temel beklentisi olan güleryüzlü hizmet anlayışına ne yazık ki pek rastlanamıyor. EGS Sigorta Sağlık Servis Şefi Nurten Biliciler, sigorta sektöründe güleryüzün çok önemli olduğunu, satış aşamasında pazarlama servislerinde sıcak ilgi gören tüketicinin gerçek ilgiyi hasar anında görmek istediğini vurguluyor. “Yalnızca insana mahsus olan gülme yeteneği bize öyle yabancı ki, çalışma hayatında içten gelerek kahkaha atan bir personele, herkes bir başka gezegenden gelmiş gibi bakıyor. “Gülümsemek bütün kapıları açacak bir anahtardır” dersek “Şimdi bu da nereden çıktı?” demeyin. Şöyle bir etrafınıza bakarsanız, çevrenizdeki çalışanların ne kadar isteksiz, ne kadar mutsuz olduğunu farkedeceksiniz. Her meslekte gerekli olan güleryüzlü çalışma anlayışı, kişisel güvene dayalı bir meslek olan sigortacılıkta daha da önem kazanıyor. Burada önemli olan, satış aşamasında zaten gösterilen ‘Güleryüzlü, ilgili satıcı’ profilinin, satış sonrasında da devam ettirilmesidir. Bugün sektörümüzde var olan uygulama, şirketlerin yapılan yüksek üretimlerle medyada boy göstermesi, hasar ödemesi olduğunda ise müşteriyi aylarca süründürmesi şeklindedir. Oysa müşteri memnuniyeti, tatlı dilden, güleryüzden, sıcak ve gerçek ilgiden geçer. Sağlık branşında güleryüzün önemi diğer branşlardan da fazladır. Sağlığı bozulduğu için keyifsiz olarak kapınızı çalan sigortalıya göstereceğiniz ilgisiz yaklaşım, bu güne dek attığınız müşteri memnuniyeti nutuklarını bir anda silip geçecektir. Yapılması gereken müşteriyi dinleyerek. güleryüzlü bir yaklaşımla sorunu kısa zamanda çözümlemektir. Özellikle sağlık branşında edindiğimiz tecrübe, işi kısa zamanda halledilmiş bile olsa, sıcak ilgi görmeyen müşterinin zamanla çalıştığı şirketi değiştirmek yolunda adım attığını göstermektedir. Sigorta sektöründeki eğitimcilerin sürekli vurguladığı gibi, müşteri ilişkilerinde satış sonrası başarı ancak müşterisini tanıyan ve takip eden personelle mümkün olmaktadır. Sigortalı ile ilişkilerin başarılı sürdürülmesi için, günlük koşuşturmaca içinde önemini unuttuğumuz nezaket ve güleryüz zorunludur. Geciken hasar ödemesi bile müşteriye sevecen bir yaklaşımla izah edilirse, sigortalıdan gelen tepki olumlu olacaktır. Sonuç olarak, eğer sigorta sektörünü kuvvetlendirmek istiyorsak; abartılı primler yerine güleryüzlü sigortacılarla “memnun sigortalılar” oluşturmalı ve son günlerde geciken hasar ödemeleri ile tüketici gözünde sevimliliğini kaybeden sektörümüze yeni bir soluk getirmeliyiz.” Müşteri memnuniyeti, tatlı dilden, güleryüzden, sıcak ve gerçek ilgiden geçer. Sağlık branşında güleryüzün önemi diğer branşlardan da fazladır. Sağlığı bozulduğu için keyifsiz olarak kapınızı çalan sigortalıya göstereceğiniz ilgisiz yaklaşım, bu güne dek attığınız müşteri memnuniyeti nutuklarını bir anda silip geçecektir. Yapılması gereken müşteriyi dinleyerek. güleryüzlü bir yaklaşımla sorunu kısa zamanda çözümlemektir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98812
    % -0.52
  • 5.4924
    % -1.28
  • 6.1985
    % -1.51
  • 7.3364
    % 0.15
  • 234.388
    % -0.66
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT