BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ABD zayıflıyor

ABD zayıflıyor

Ülkede 26 milyon kişi, “düşük karbonhidrat diyeti” yaparken 70 milyon kişi de karbonhidrat alımına dikkat ediyor.



NEW YORK - Fazla kilolar ve obezlikle başı dertte bulunan Amerikalılar, giderek “diyet ulusu” haline geliyor. ABD’de şu anda 26 milyon kişi “düşük karbonhidrat diyeti” yaparken, 70 milyon kişi de karbonhidrat alımına dikkat ediyor. Time dergisinin haberine göre, “düşük karbonhidrat” kavramı giderek bir kültür haline gelirken, Whoopi Goldberg’den Jennifer Aniston’a ve Bill Clinton’a kadar birçok ünlü de bu yöntemle besleniyor. 1558 diyet ürün ABD’de düşük karbonhidratlı gıda sektörü de son senelerde büyük bir gelişme gösteriyor. Bu tip ürünlerin 2004 yılında satışının 30 milyar doları bulacağı, bunun da Coca-Cola firmasının bütün dünyadaki satışlarından fazla bir miktar olduğu belirtiliyor. Düşük karbonhidratlı ürünlerin market raflarında giderek daha fazla boy göstermeye başladığı ABD’de son 2 yılda bu tip 1558 yeni ürün piyasaya çıkarken, bu gıdalardan satın alan bilinçli tüketici de ayda ortalama 85 dolar düşük karbonhidratlı yiyecek ve içeceğe harcıyor. ABD’de insanlar karbonhidrat alımına dikkat etmeye başladıkça, obezliğe yol açmakla suçlanan fast-food zincirleri de düşük karbonlu ürünler ve menüler çıkarmaya başlıyor. Salata patlaması Ülkede 2002 ve 2003 yılları arasında fast-food lokantalarda salata siparişinin de yüzde 12 arttığı belirtiliyor. Öte yandan, ABD’de 1999’da 15 olan düşük karbonhidrat tüketimiyle ilgili kitap sayısı da bu sene sonunda 194’e ulaşacak. Hemen hemen her markanın bir de karbonhidratı azaltılmış ürününün bulunduğu ABD’de ünlü “Dr. Atkins” diyetinin dışında, South Beach, Protein Power, Schwarzbein Principle, Fat Flush Plan ve Neanderthin gibi az karbonhidrat tüketmeye dayalı rejimler büyük ilgi görüyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86072
    % 1.74
  • 6.0742
    % -0.37
  • 6.8075
    % -0.15
  • 7.7293
    % 0.17
  • 251.383
    % -0.09
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT