BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Klima fiyatı düştü satışlar patladı

Klima fiyatı düştü satışlar patladı

Fiyatların düşmesi ve pazarın doyuma ulaşmaması klima satışlarını patlattı. 2003 yılını yaklaşık 2 katı bir büyüme ile 400 bine yaklaşan satış adediyle kapatan sektör, 2004’ten de umutlu.



İSTANBUL- Klimanın lüks ürün olmaktan çıkması, Çin’den gelen ürünlerin ve rekabetin de etkisiyle fiyatların yüzde 50’ye varan oranlarda düşmesi, satışları patlattı. 2002 yılında 220 bin adet klima satışları 2003’de 400 bine ulaşırken, pazardaki firmalar bu yıl rakamların daha da artacağını belirtiyor. Avrupa’da özellikle Akdeniz ülkelerinde klima kullanım oranı yüzde 15-20’lerdeyken Türkiye’de bu oranın yüzde 5’te kaldığını ve sektörün doymamış bir pazar olduğunu belirten firma yetkilileri önümüzdeki yıllarda daha hızlı bir büyümenin gerçekleşeceğini ifade ediyorlar. Pazarın doymamış olması sektöre katılımcı firmaların sayısını da hergeçen gün arttırıyor. Klima lüks değil Sanko Holding’in bir kuruluşu olan Akfel’in pazarlama sorumlusu Hale Erol, son yıllarda pazarın neredeyse ikiye katlanarak büyüdüğünü beliterek “Türkiye’de klima kullanımı yüzde 5 oranında. Bu rakam oldukça düşük. Ayrıca sıcaklıkların her geçen yıl arttığını düşünürsek klima pazarının büyüme potansiyeli çok yüksek. Son 3 yıl önce fiyatlar yüksekti. Fiyatların da yüzde 50-60 oranında düşmesi, Çin’den gelen klima sayısının artması ve rekabetin çoğalması satışları arttırıyor. Geçen yıl 40 bin satmıştık bu yıl bu rakamı 80 bine çıkarmayı düşünüyoruz” dedi. Vestel Ürün sorumlusu Ceren Çerezci, klimanın artık lüks değil, ihtiyaç oludğunu belirterek, bu yıl için 100 binin üzerinde bir satış hedefi koyduklarını söyledi. Küresel ısınma için Arçelik Klima ürün sorumlusu Barış Orbay da klima pazarının her sene ikiye katlanarak büyüdüğünü ifade ederek yeni tasarımlarda hava temizleme sistemlerinin ön plana çıktığını söyledi. İhlas Pazarlama Soğutma Ürünlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Aktaşçı ise klimanın artık ihtiyaç halini aldığını vurgulayarak “Küresel ısınmayla birlikte sıcakların artması ve ekonomik seviyenin de yükselmesiyle birlikte satışlar daha da artacak. Pazar daha doyum noktasından çok uzak. Klima da servis ve garanti süresi de çok önemli. Özellikle Uzakdoğu’dan gelen ürünlerin bir çoğunda servis ve garanti büyük problem. Bunun için tüketicilerin ciddi markalardan yana tercihlerini yapması gerekmekte. Aura Klima olarak biz yıllardır bu konuya da çok önem veriyoruz. Her geçen yıl satışlarımız artmakta” dedi. Dev şirketler geliyor İklimlendirme Soğutma Klima İmalatçıları Derneği Müdürü Hüseyin Yüksel, klima ve soğutma pazarının doymamış bir pazar olduğunu belirterek “Pazar devamlı gelişmekte.Yapılan işlerin kalitesi de yükselmekte. Son yıllarda dünya çapında dev şirketlerin ortak imalat veya direk kendilerinin pazara girmeleri tesadüf değildir. Bu tür yatırımların devam etmesi Türkiye’yi Avrupa’nın klima imalat merkezi haline getirmesi beklenebilir” dedi. > Mustafa Sezer
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT