BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İşte yaz diyetiniz

İşte yaz diyetiniz

Sıcak ve uzun yaz günlerinde daha hafif beslenin ve erken yiyin.



İSTANBUL (İHA) - Yaz mevsimi geldi. Tatile çıkıp kendimizi serin sulara bırakmanın planlarını yapıyoruz. Kışın alınan yağları eritmenin vakti geldi de geçiyor bile. Uzmanların belirttiğine göre, yazın gün uzadığı için kesinlikle ağır beslenilmemeli, daha hafif ve erken saatlerde yenilmeli. Sabahları unlu gıdalar yerine çeperli gıdalar alınmasının daha sağlıklı olduğunu ifade eden uzmanlar, “Hayvansal protein ve karbonhidrat aynı öğünde tüketilmemeli. Pilav üstü tavuk, ekmek arası döner, patatesli balık tarzından ziyade, bunların yanına yeşil salata alarak karbonhidratlı sebzelerle ya da zeytinyağlılarla kombine etmek uygun olur. Mutlaka haftada bir-iki defa bakliyat yemek gerekir. Özellikle yeşil mercimek, piyaz, nohut veya soya fasulyesi sofradan eksik edilmemeli” diyor. Uzmanlar, şekerli içeceklerden uzak durulması gereğine de dikkat çekerken, maden sodası gibi iyon ve mineralleri olan içeceklerin tercih edilmesini tavsiye ediyor. Kahvaltı: Kepekli bir dilim ekmek, 5 adet zeytin, iki dilim dil peyniri. Kahvaltıyla öğle yemeği arası: Bir meyve (kivi, yeşil elma, 5 adet çilek, ayva...) Öğle yemeği: Izgara bir but veya derisiz göğüs tavuk, balık veya hindi, domates ve havuç salatası. İkindi: Saat 15.00’te bir meyve. 17.00’de bir dilim kepekli ekmek, bir tatlı kaşığı diyet kuşburnu marmelatı. Akşam: Etsiz, susuz sebze yemeği, salata, iki ince dilim kepekli ekmek ya da 5-6 kaşık sebze yemeği, salata, 3-4 kaşık bulgur pilavı, makarna. Gece: İki porsiyon meyve ya da bir su bardağı patlamış mısır.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT