BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Mobil pazarlama devri

Mobil pazarlama devri

Cep telefonu kullanılarak gerçekleştirilen mobil pazarlama, geleceğin en etkili satış yöntemlerinden biri olacak.



Cep telefonunun hayatımıza girmesinin üzerinden yaklaşık 10 yıl geçti. SMS dediğimiz kısa mesaj servisi ise 8 yıldır hayatımızda. Bugün SMS sadece arkadaşımıza göndermekte kullanılmıyor. Zira SMS, şirketlerin mobil pazarlama için tercih ettiği çok değerli bir yöntem. Turkcell Kurumsal Hizmetler ve çözüm ortakları tarafından geliştirilen, şirketlere iş süreçlerinde hız ve verim kazandıran kısa mesaj tabanlı mobil uygulamalarla ilgili son gelişmeler Feriye’de düzenlenen toplantı ile açıklandı. Çok sayıda iş ortağının katıldığı toplantıda, mobil pazarlamanın gelecekte en etkili pazarlama yöntemlerinden biri olacağı vurgulandı. SMS’lerin %94’ü okunuyor Cep telefonu kullanarak gerçekleştirilen mobil pazarlama işlemlerinin her geçen gün arttığını söyleyen Mobilera Mobil Pazarlama Direktörü Arda Kertmelioğlu, “Hedef kitleye ulaşmada mobil pazarlama en etkili yöntem. Çünkü mobil pazarlama müşterilere direkt ulaşılabilen mecra. Yapılan bir araştırmaya göre, kişilere gönderilen mesajların yüzde 94’ü okunuyor. Bu SMS’lerden yüzde 6’sı arkadaşlarına iletiliyor. Yüzde 20’si ise başkalarına gösteriliyor. Mobil pazarlamanın geri dönüşü çok yüksek. Bugün Türk Telekom’un sabit hat kullanıcı sayısı yaklaşık 21 milyon civarında. Sadece Turkcell’in abone sayısı bu rakama yakın. Bir sene içinde de sabit hat kullanıcı sayısını geçeceğini düşünürsek, mobil pazarlamanın gelecekte ne kadar daha etkili olabileceği ortaya çıkıyor” dedi. Dünya genelinde yapılan bir başka araştırmaya göre, SMS ile yapılan pazarlama aktivitesiyle satışlar ciddi biçimde artıyor. Brezilya’da mobil pazarlama aktivitesine katılanların oranının yüzde 34 olduğunu ifade eden Kertmelioğlu, “Bu kişilerin yüzde 10’u aldıkları SMS sonrası satın almaya yönelmişler. Brezilya’yı örnek vermemin sebebi, bu ülkede yaşayanların Türk halkına benzerlik göstermesi. Mobilera olarak Cola Turka, Nestle, Goodyear, Avon gibi güçlü markalarla çalışıyoruz. Bu şirketlerle yaptığımız mobil pazarlamada geri dönüşüm çok başarılı oldu. Örneğin Avon ile yaptığımız çalışma sonrası bu şirket daha önce elinde olmayan 40 bin farklı müşterinin veri tabanına ulaştı” şeklinde konuştu. Dünyada hızla artıyor Mobil pazarlamanın geniş kitlelere en hesaplı ve en etkin şekilde ulaşabilen yeni bir mecra olduğunu söyleyen İngiltere’nin ilk mobil pazarlama ajanslarından olan Aerodeon’un Türkiye Genel Müdürü Binatlı Tugay, “İngiltere’de 2003 sonu itibariyle 51 milyon GSM abonesi bulunuyor. Geçtiğimiz yıl kişiden kişiye gönderilen SMS sayısı 21 milyar oldu. 2004 Şubat ayında ise 71 milyon mesaj gönderildi. Bu rakam geçen sene 55 milyon olarak gerçekleşmişti. Ayrıca Avrupa’da MMS kullanımı yaygınlaşıyor. 2002 yılında Almanya’da 37 milyon, İngiltere’de 27 milyon, Fransa’da 23 milyon, İspanya’da 17 milyon olarak gerçekleşti. Biz de Avrupa’dan geri değiliz” şeklinde konuştu. İhlas Net-VeriPark iş birliği Mobil teknolojinin lider kuruluşlarından VeriPark, mobil alanda İhlas Net ile iş ortaklığı geliştirdi. Yapılan iş birliği ile İhlas Medya Grubu’nun tüm mobil alt yapısına VeriPark teknolojisi güç verecek. VeriPark, İhlas Medya’nın SMS ve MMS servislerinin uygulamalarını geliştirecek, mobil iş geliştirme konusunda danışmanlık ve know-how aktarımı yapacak. İhlas Medya Grubu, geliştirilecek çeşitli mobil uygulamalarla izleyicileri, dinleyicileri ve okuyucularıyla bire bir ve interaktif iletişim kuracak. İhlas Medya Grubu’na ait tüm kuruluşlarının mobil teknolojisini sağlayacak olan VeriPark’ın TGRT ile olan ilk çalışması geçen ay devreye girmişti. TGRT’nin yüksek izlenme oranları ile dikkat çeken yarışma programı Çarkıfelek’e izleyiciler canlı yayında SMS ile katılarak çeşitli hediyeler kazanma şansına sahipler. Program sırasında düzenlenen ödüllü SMS yarışmasına katılmak isteyen izleyicilerin Turkcell 3980’e SMS göndermeleri yeterli. Yalçınlar, Etiler’de 1984 yılından bu yana Türkiye’de fotoğraf baskısı, fotoğraf makinesi ve aksesuarları alanında akla gelen ilk isim olan Yalçınlar, İstanbul’un en gözde semtlerinden Etiler’in ortasında 1200 metrekarelik dev bir mağaza açtı. Sony yetkili satış noktası özelliğini taşıyan mağazada, Sony Ericsson, Canon, Nikon, Kodak, Konica Minolta, Fujifilm, Sony Vaio gibi dünya markalarını bulmak mümkün. Mağazada plazma televizyonlarından ev sineması sistemlerine, dizüstü bilgisayardan fotoğraf makinelerine, müzik sistemlerinden oyun konsollarına kadar her türlü dijital teknoloji uygun ödeme seçenekleriyle müşterilere sunuluyor. Canlı renkler X430’da Samsung Electronics, yeni X430 modeliyle sade ve şık tasarıma sahip, minimalist bir kapaklı cep telefonu sunuyor. Modern hayat tarzını benimseyenler için sunulan X430, 65.536 UFB yüksek çözünürlüklükteki renkli ekranıyla da fotoğrafların ve duvar kâğıtlarının daha canlı görünmesini sağlıyor. 40 poly melodi gerçek sesli zil tonları, MMS, yüklenebilir Java oyunları gibi eğlenceli özellikler de multimedyaya önem verenlere hitap ediyor. Wap 1.2, GPRS ve kişisel ajanda özellikleriyle cep telefonundan beklenen tüm konforu sunan Samsung X430’un ağırlığı 73 gram.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT