BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 50 milyon turist

50 milyon turist

Turizm hedeflerinde ve havacılıkta çok hareketli bir haftayı daha geride bıraktık Türk sivil havacılığı yeni yeni firmalarla, yeni yeni uçaklarla günden güne zenginleşiyor.



Yeni ufuklar Turizm hedeflerinde ve havacılıkta çok hareketli bir haftayı daha geride bıraktık Türk sivil havacılığı yeni yeni firmalarla, yeni yeni uçaklarla günden güne zenginleşiyor Bunlardan sonuncusu ve gördüğüm kadarı ile en iddialısı geçen Pazartesi günü sezona ‘merhaba’ dedi; Atlas Jet, Öger Tur ve ETS evliliği ile güçlü bir yapıya kavuştu Bu gelişmeleri yakından takip eden yine iddialı sermaye ve yatırımcılar var MNG, THY’nin emekli uzman elemanlarını yolcu hizmetleri kadrosunu oluşturmakta görevlendirdi Kargo taşıyıcısı MNG yakında yolcu taşımaya başlayacak Otobüs işletmeciliğinin marka firmalarından Varan Turizm havacılık yatırımında hedefi 2005 yılı olarak belirlemişti ama havacılığımızdaki gelişmeyi çok yakından takip ediyor Bu arada Airex 2004 Havacılık fuarı yapıldı geçen hafta İstanbul, Yeşilköy askeri alan apronunda gerçekleştirilen fuara ilgi çoktu Özellikle Türk firmalarına uçak satmak isteyen yabancı kuruluşlar heyecanlı ve hazırlıklı idiler Haftanın en önemli olayı Ankara-İstanbul arasında seferlerine başlayan ‘hızlı tren’ projesi idi Bu proje Türkiye’de ulaşıma gerçekten nefes aldıracak bir olay Zamanla doğu-batı, güney-kuzey ve bölgesel bağlantılarla geliştirilecek proje hem can ve mal kaybına, hem de ulaşım problemlerine vurulmuş en önemli neşter Turizmimiz için de çok mühim hedefler tesbit edildi. Sene başında kamuoyuna açıklanan hedef, 2006 ve 2010 yılı için iki kademeli ve 30 milyon turisti kapsıyordu. Ancak, sezona girdiğimiz şu günlerde Antalya, İstanbul ve diğer bölgelerdeki hareketlilik, havacılığımızdaki gelişme belirlenen bu hedefi geliştirdi, çıtayı yükseltti; yeni hedef 50 milyon turist. Türkiye bu rakama ulaşır. Hem de sanıyorum 2006 yılına kalmadan. Bu çok önemli bir rakam ve ekonomimiz için fevkalade artıdeğer. Ancak, bu hedefe ulaşabilmek için hedefin büyüklüğü kadar ısrarcı ve dikkatli olunmalı. Basit bir hata, ya da ihmal, telafisi mümkün olmayan kayıplara yol açabilir. Bu hem mevcut iktidar için hem ülkemiz için çok çok önemli risk olur. Bu noktada ‘aman dikkat’ diyoruz. İstanbul ve aslında Türkiye bu ay için başka bir mühim olayı da NATO zirvesinde yaşayacak. Ay sonundaki Zirve için çok dikkatli çalışmalar yapılıyor. Bunların başında güvenlik meselesi var. Zirve’nin selameti var. Geçen hafta başından beri ülkeye giriş-çıkış kapılarında ekstra önlemler alındı. Her tarafa kameralar yerleştirildi. Giriş-çıkış yapan bütün insanların görüntüleri kaydediliyor. Umarız Zirve ülkemiz ve insanımız açısından umulan faydayı sağlayacak şekilde sonuçlanır. Yılda 50 milyon turist ‘2010 Yılında 30 Milyon Turist’ hedefi, ‘2006’da 50 Milyon’a yükseldi Devlet - Başbakan “ Türkiye potansiyeli çok büyük olan bir ülke.” Devlet - Kültür ve Turizm tek otorite altında ‘Kültür ve Turizm Bakanlığı’ olarak birleştirildi. Devlet - Doğu Karadeniz’den Ege kıyılarına, oradan Dalaman, Yumurtalık, İskenderun ve Tarsus’a kadar uzanan çizgide ‘turizm kentleri’ projesi yapıldı. Devlet -Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım iç hatlarda özel hava taşımacılığının önünü açtı. “50 milyon turist bekliyoruz” Devlet- THY, Demiryollarına kabin memuru eğitimi verecek. Hızlandırılmış demiryolu yolcularına hosteslerle VIP servisi yapılacak. Program THY uçuşlarına entegre edilecek. Yurt dışından gelen yolcu uçaktan trene transfer edilerek turizm bölgelerine aktarılacak. Proje uygulama aşamasında.. Özel Sektör-Öger Tur ETS ile birleşerek “Atlas Jet” çatısı altında güçlendi. Çok iddialı bir yatırım planlayan Atlas Jet yurt dışı ve yurt içi yolcu operasyonunu birlikte yürütecek. Vural Öger, ‘Yılda 50 milyon turist’ hedefi için oldukça umutlu: “Bu mümkün. İspanya bizden çok küçük ülke ama yılda 60 milyondan fazla turiste ev sahipliği yapıyor”. Devlet + Özel Sektör - Sivil Havacılıktaki gelişme, Hızlandırlmış Tren, 20 Milyon/Yıl yolcu kapasitesine ulaştırılmış Atatürk Havalimanı, liman ve vergi indirimi ile desteklenmiş deniz taşımacılığı... Hepsinden önemlisi, bütün bunları kısa sürede hayata geçirmek için varını yoğunu seferber etmiş, yaptığı işlerden olumlu sonuçlar alacağına inanan, çalışkan kadro... Otobüs fiyatına Hedefi ufukta gösteren uygulamalardan ilkinin startı Başbakan Erdoğan’ın “15 bin kilometre duble yol” sloganı ile verilmişti. Gerisi çorap söküğü gibi geldi. Ulaştırma Bakanlığı ani bir kararla özel havayolu şirketlerinin iç hatlarda yolcu taşımasına imkan verecek düzenlemeyi yaptı. THY dışında Onur Havayolları ve Fly Air neredeyse otobüs fiyatına yolcu taşımaya başladı. Uygulama beklenenin üstünde ilgi gördü. İç hatlarda hem THY hem de diğer şirketlerde günden güne yolcu artışı oldu. Hükümet bu gelişmeler üzerine turizmde ‘vizyon haritası’ çıkardı ve bunu 11 Ocak 2004 tarihinde düzenlenen basın toplantısı ile kamuoyuna duyurdu. Bundan sonrasını yetkililerin ve ilgililerin ağzından açıklayalım: Başbakan Erdoğan (11 Ocak’taki açıklamadan özetle): “Artık turizmde ikinci bir hamle dönemini başlatmanın zamanı gelmiştir. Şimdi birinci dönemin tecrübelerinden ve birikiminden yararlanarak, daha büyük bir atılımı gerçekleştirmek üzere kararlı, geniş ufuklu projeleri hayata geçirmenin zamanıdır... Hükümet olarak, ülkemizin sahip olduğu bu büyük potansiyelin, bu toprakların taşıdığı sayısız imkan ve fırsatların farkındayız.” “Turizmi , çevrelendiği kültürel değerlerden ayrı düşünmek mümkün de değildir, doğru da değildir.” “Bizim kalkınma vizyonumuzun temel taşları verimlilik, rekabet ve sürdürülebilirlik ilkeleridir. Turizm sektörü gibi küresel rekabete her yönüyle açık bir sektörde bu ilkeler, olmazsa olmaz denebilecek kadar önemlidir.” “Daha çok kıyı bölgelerimizde yoğunlaşan turizm hareketliliğini Anadolu içlerine ve tüm ülke sathına ulaştıracak kapsamlı projeler hazırlıyoruz. Hükümet olarak önümüze koyduğumuz 15.000 km duble yol hedefimiz etap etap hayata geçirildikçe, Anadolu’nun turizm potansiyeli kısa zamanda ürüne, işe, gelire dönüşecektir. 1600 kilometresini bir yıldan daha kısa bir zamanda bitirdiğimiz bu yollar tamamlandığında, Türkiye’nin dört bir tarafı konforun ve can güvenliğinin sağlandığı, mesafelerin kısaldığı, vızır vızır işleyen tur güzergahları haline gelecektir. Türkiye’yi girişime, yatırıma, risk alıp kendisine ve ülkesine değerler kazandırmaya azmeden girişimcilerimizin önünü açma çabası içerisindeyiz. Bu çabamızın bir parçası olarak, sivil havacılık sektörünün önündeki engelleri kaldırdık. İzinleri kolaylaştırdık, havaalanı tarifelerini yeniden düzenledik ve bazı özel vergileri iptal ettik.” “Türkiye, bütün sektörleriyle hazırlandığı parlak geleceğine mutlaka ulaşacaktır. Mumcu: Potansiyel çok büyük Kültür ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu (Aynı toplantının açılış konuşması): “Turizm doğrudan ve dolaylı etkilediği 36 sektör ile birlikte Türkiye’de ekonomik canlılığın en önemli aktörlerinden biridir. Doğrudan doğruya turizm ekonomisinin Türkiye’nin Gayri Safi Milli Hasılası içerisindeki payı yaklaşık % 5. Turizm ekonomisinin her yıl döviz cinsinden Türkiye’ye kazandırdığı yaklaşık 10 milyar dolar. Türkiye’nin potansiyeli, imkanları çok büyük. Ancak bu potansiyeli Türkiye’nin geleceğine, ürüne, yatırıma, istihdama, gelire dönüştürmek başlı başına bir vizyon ve proje meselesi. İnanmışlık meselesi, adanmışlık meselesi.” Yıldırım: Gözümüz yükseklerde Ulaştırma Bakanı BinaliYıldırım (22 Mayıs 2004 - Atatürk Havalimanı Dış Hatlar İlave tesislerin açılışında yaptığı konuşmadan): “Gözlerimizi daha yükseklere ve uzak ufuklara çevirmemiz gerekir. Birkaç yıl içerisinde turist sayısının 50 milyona çıkacağına inanıyorum. Ancak buna hazır olmamız gerekir. İşte Atatürk Havalimanı gibi tesisler, bu hazırlığın önemli mihenk taşlarıdır. Bu tesisleri her sahada geliştirerek artırmamız lazım.” Vural Öger: Hayal değil Vural Öger (Öger Tur’un Sahibi, Atlas Jet’in Ortağı. 1 Haziran 2004 Polat Rennaisance Otel): “50 milyon turist hayal değil. Günümüzde bu rakamlara ulaşılmak mümkün... Bence o rakama hemen olmasa bile belli bir zaman sonra ulaşılabilir. Neden olmasın ki? İspanya’ya 60 milyon turist gidiyor, bizden çok daha küçük bir ülke.” Uçak lastikleri Uçak lastikleri çoğumuzun merak ettiği aksesuarlardan. Bu merakımızı gidermek için Airex fuarında Prima’nın standına uğradık. Bu lastiklerin dokusu 20-32 katmandır. İçine nitrojen pompalanan tekerlekler tubeless özelliktedir. Her lastiğin ömrü 160-170 kalkış iniştir. 5 ya da 7 kez kaplama yapılabilir. Yeni lastiklerin fiyatı ortalama 1.250, beher kaplama 500 dolar civarındadır. Jantlar iki parçalı ve ortalama 5 bin dolardır. Tekerlek aksamında en önemli parça fren tertibatıdır. Biraz daha karmaşık bir yapıdaki uçak frenlerinde iç içe sıralanmış 6 adet disk, her diskin etrafında 8 adet balata bulunmaktadır. Frenleme sistemi ise Anti-skit denilen ABS türü bir yapıdadır. Fren sisteminin fiyatı 20 bin dolar civarındadır. Ortalama her uçakta 8 arka 2 burun olmak üzere toplam 10 adet lastik bulunmakta, arka ana lastiklerin fiyatı iniş takımları ile birlikte 200 bin dolar civarındadır. THY iç hatlarda hedef küçülttü Türk Hava Yolları 1993 yılından beri kullandığı 4 motorlu RJ’leri 8 Mayıs 2004 tarihinde seferden kaldırmasının ardından girdiği yeni uçak arayışında hedef küçülttü. Bu uçakların yerine kısa mesafeli pistler için elverişli turboprops ve bölgesel operasyonda kullanılacak jet uçak için teklif toplayan THY önceleri planladığı 5 adet turboprops hedefini en fazla 3’e, 10 uçaklık jet hedefini de 5’e çekti. Yeşilköy askeri alan apronunda 3-6 Haziran tarihleri arasında düzenlenen Airex 2004 Fuarı’nda görücüye çıkan Bombardier ve ATR’lerde inceleme yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve THY Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu özellikle Bombardier’in Q serisi Dash 400 modeli üzerinde yoğunlaştı. Gündoğdu, Bombardier ve ATR ile ilgilendiklerini açıklarken Bakan Yıldırım, Bombardier için “Bu uçak Erzincan’a inemezmiş” esprisi yaptı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86173
    % 0.12
  • 6.0522
    % -0.36
  • 6.7739
    % -0.49
  • 7.675
    % -0.61
  • 250.396
    % -0.35
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT