BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vitamin takviyeli ekmeği sevdik

Vitamin takviyeli ekmeği sevdik

Ambalajlı ekmekte Türkiye’nin ilk markası olan Uno, 3 ay önce başlattığı mineral katkılı ekmek üretimiyle satışlarını %20 artırdı.



İSTANBUL - Türk tüketicisini ambalajlı ekmekle ilk tanıştıran marka olan Uno’nun üreticisi Unmaş Unlu Mamûller Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, 3 ay önce uygulamaya koydukları mineral ve vitamin açısından zenginleştirilmiş ekmek uygulamalarından olumlu sonuçlar aldıklarını söyledi. Son uygulamalarıyla ekmeğe yeni bir boyut getirdiklerini ifade eden Gençer, “Artık bilinçlenmeye ve sorgulamaya başlayan tüketici ekmekteki durumun farkına vardı. Tüketici artık daha duyarlı ve titiz davranıyor. Doğru yapılmış projeler talep görüyor. Tüketici belirgin bir şekilde markalı ekmeğe yönelmeye başladı. Bizim de günlük satışlarımız yüzde 20 oranda arttı ve 200 bin adet ekmek üretimi yapar hale geldik” şeklinde konuştu. “Normal ekmek fakir” Temel gıda maddesi olan ekmeğin, beslenmek amacıyla yenen bir ürün olduğunu belirten Gençer şunları söyledi: “Son dönemde Uno olarak ekmeğin besin değerini sorgulamaya başladık. 3 yıl araştırmalar yaptık. Gelinen noktada beyaz ekmekte besin ögelerinin dışarı atılmış olduğunu gördük. Normal ekmekte, ortaya sadece nişasta karbonhidrat dolu beyaz ve yumuşak bir ekmek çıkıyor. Endüstri de ona göre şekillenmiş. Beyaz ekmek besin değeri açısından fakir. Buğdayın doğasında çok önemli vitamin ve minareller var. B vitaminleri, demir, folik asit ve kalsiyum var. Bunların yokluğu sağlığı tehdit eder. Türk toplumunun boyunun kısalığı ve kilosu bundan kaynaklanıyor. Bizim yaptığımız eskiden köylerde üretilen ekmeği geri kazandırmak ve bunun üzerine daha da yararlı maddeleri eklemek.” Avrupa’nın yarısı marka Avrupa’ya göre markalı ve ambalajlı ekmek tüketiminde oldukça geri olduğumuzu belirten Gençer, “İngiltere’de yüzde 80 markalı ekmek kullanılıyor. Gelişmiş ülkelerde bu oran ortalama yüzde 50 civarında. Yeni gelişen Doğu Avrupa ülkelerinde bile bu rakam yüzde onların üstünde. Bizim ülkemizde ise bu oran bizim çabalarımızla yüzde birler civarında. Bu konuda büyük potansiyel var” şeklinde konuştu. Fırıncı da değişecek Unmaş Unlu Mamûller Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, ambalajlı ve markalı ekmek üretiminde büyük potansiyelin olduğunu belirterek, “Çünkü artık tüketicinin değişen profili fırıncıyı da daha besleyici ve hijyenik ekmek üretmeye zorluyor. Bu değişim artınca klasik fırıncılar da buna kayıtsız kalamayacak. Bunun için markalı ürünlerin sayısı artacak” dedi. Gençer diğer yandan ülkemizde çok büyük bir oranda ekmek israfı yaşandığını anlatarak, “Bunun en büyük sebebi beyaz ekmeğin hemen bayatlaması ve bir bütün halinde satılmasıdır. İnsanlar ve özellikle kurumlar, ekmek tüketimin kontrolünü yapamadıkları için yüksek boyutta israf olmaktadır. Ambalajlı ekmekle israfın önüne geçmek mümkün” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86072
    % 1.74
  • 6.0742
    % -0.37
  • 6.8075
    % -0.15
  • 7.7293
    % 0.17
  • 251.383
    % -0.09
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT