BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Projenin yarısı tamam!

Projenin yarısı tamam!

Bakan Güler, BTC Ham Petrol Boru Hattı Projesi Türkiye Direktörü Osman Göksel (sağda) ile birlikte incelemelerde bulundu.



Ceyhan Boru Hattı’nda projenin yarısı tamam! ANKARA- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler ile Bakü-Tiflis-Ceyhan (BTC) Ham Petrol Boru Hattı Projesi Türkiye Direktörü Osman Göksel ve BOTAŞ yetkilileri, Proje’nin 1.076 kilometrelik Türkiye bölümünü gezdi. Geçen hafta 4 gün süren BTC Ham Petrol Boru Hattı çalışmalarını inceleme gezisine Posof’tan başlayan Bakan Güler ve beraberindekiler, buradan özel bir helikopterle sırayla “Ardahan, Şenkaya, Sarıkamış, Horasan, Pasinler, Erzurum, Ilıca, Aşkale, Tercan, Çayırlı, Erzincan, Refahiye, İmranlı, Sivas, Pınarbaşı, Kayseri, Göksun, Kadirli, Osmaniye ve Yumurtalık” gibi yerlerden geçen hat üzerinde incelemelerde bulundu. 4 ay ara verilmişti Söz konusu incelemelerde BTC Ham Petrol Boru Hattı Projesi’nin şu ana kadar yüzde 57.75’inin tamamlandığını öğrenen Bakan Güler’in, çalışmalardan son derece memnun olduğu belirtildi. Bu arada, BTC hattının Türkiye sınırları içinde kalan 1.076 kilometrelik bölümündeki 774 bin 998 metrelik kaynak aktivitesinin yüzde 69.24’ünün tamamlandığı bildirildi. Hendek kazısının yüzde 41.7’si, indirme aktivitesinin de yüzde 35.42’si tamamlandı. BTC Ham Petrol Boru Hattı Projesi’nin Türkiye bölümündeki çeşitli yerlerinde inşaat çalışmalarına, ayıların çiftleşme dönemi ve kara tavukların yumurtlama dönemi sebebiyle yaklaşık 4 ay ara verilmişti. Ara sebebiyle gecikme olacağı korkusuyla hızlandırılan çalışmalar sonucunda, yüzde 45’inin bitirilmesi planlanan bu ay, projenin yüzde 57.7’si tamamlandı. BTC Projesi Bakü-Tiflis-Ceyhan (BTC) Ham Petrol Boru Hattı Projesi, doğu-batı enerji koridoru kapsamında, başta Azeri petrolü olmak üzere, Hazar Bölgesi’nde üretilecek petrolün emniyeti, ekonomik ve çevresel açıdan uygun bir boru hattı sistemi aracılığıyla Ceyhan’a taşınması ve buradan da tankerlerle dünya pazarlarına ulaştırılmasını amaçlıyor. Yatırım maliyeti, toplam sistem için 2.95 milyar dolar. Türkiye kesimi maliyeti ise 1.4 milyar dolar. 2001 yılında başlanan Proje’nin 2005 yılında tüm hatlarıyla tamamlanarak devreye alınması planlanıyor.
Kapat
KAPAT