BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomotive tank görevi (Otomobil Dünyası -Ahmet Enes Demiray-)

Otomotive tank görevi (Otomobil Dünyası -Ahmet Enes Demiray-)

Savunma Sanayi Müsteşarlığı, yerli tasarım yeni tank modellerinin üretimi konusunda Otokar, FNSS ve BMC’yle anlaşma imzaladı.



Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM), tamamen yerli tasarım ve üretim tanklar için Otokar, FNSS ve BMC’yi göreve çağırdı. Ortak üretim çerçevesinde, Otokar, FNSS ve BMC’den oluşan çalışma grubu ile Savunma Sanayi Müsteşarlığı, “Türkiye’de Tank Tasarım ve Üretimi Fizibilitesi” sözleşmesini geçtiğimiz gün imzaladı. Sözleşme çerçevesinde, Türk savunma sanayinin üç uzman şirketi, Modern Ana Muharebe Tankı’nın maksimum yerli katkı ve en uygun maliyetle üretilebilirliğinin tespiti için; yurtiçi kaynaklar ve yurtdışı imkanları belirleyecek. Ana Muharebe Tankı konusunda dünyadaki mevcut durumu ve geleceğe yönelik eğilimleri belirleyecek, projeyle ilgili alternatif modelleri ile fayda ve sakıncaları tesbit edecek. TSK tamamen yerli istedi Türk Silahlı Kuvvetleri’nin 3. nesil modern muharebe tankları tedariki ile ilk ihalede, tankların lisanslı olarak yurtiçinde üretilmesi öngörülmüş ve Türk firmaları lisansör firmalar ile ihaleye katılmıştı. Otokar da liderliğini yapmış olduğu bir ortak girişim grubu ile bu ihaleye katılmış, Alman Krauss-Maffei Wegmann (KMW) firmasının Leopard2 A6 tankını teklif etmişti. Ancak araç testleri ve tekliflerin değerlendirmelerini takiben, Savunma Sanayi İcra Komitesi,14 Mayıs 2004 tarihli toplantısında aldığı kararı şöyle açıklamıştı: “Söz konusu projeler için millî imkanların azami kullanımı ile yurtiçi üretimi ve özgün tasarımı esas alan yeni tedarik modellerinin oluşturulmasına ve Türk Silahlı Kuvvetler ihtiyaçlarının bu modeller çerçevesinde karşılanmasına karar verilmiştir.” Yenilenen Clio Symbol 19.3 milyarla pazarda 50 ülkeye satılıyor Türkiye’de en fazla satılan otomobiller arasında yer alan Renault’un Clio Symbol modeli yenilendi. İç ve dış tasarımında gelişmeler yapılan ve 80 beygir gücünde yeni dizel motor seçeneği bulunan Clio Symbol Faz 3, 19 milyar 330 milyon liradan başlayan anahtar teslim fiyatlarla pazara sunuldu. 2002 ve 2003 yıllarında Türkiye otomobil pazarının en çok satılan otomobili unvanına sahip olan modelin, 1999 yılının Kasım ayındaki lansmanından, bu yıl haziran ayı sonuna kadar 78 bin 200 adet satıldı. Türkiye’de 1999 yılından bugüne kadar 248 bin 194 adet üretilen Clio Symbol, üretiminin yaklaşık yüzde 67’sinin başta Polonya, Macaristan, Rusya, Romanya ve Cezayir olmak üzere yaklaşık 50 ülkeye ihraç ediliyor. Neler değişti? Clio Symbol Faz 3, dış tasarımda yapılan yenilikler arasında yeni arka stop lambaları, yeni jant kapakları ve yeni gövde renkleriyle dikkat çekiyor. Yeni renkler olarak, Clio Symbol Faz 3’te Megane Sedan’da bulunan ateş kırmızı, çağla yeşili, angora beji ve duman grisi kullanılıyor. İç tasarımda ise yeni koltuk kumaşları ve yeni gösterge tablosu yapılan yenilikler arasında yer alıyor. Clio Symbol Faz 3’te en önemli gelişme ise 80 beygir gücünde 1.5 dCi motorun Clio Symbol’ün motorları arasına eklenmesi oldu. 1.5 dCi motor, çevre kirlilik normları ve düşük yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. Hyundai İSO’da 29. sıraya çıktı Hyundai Assan, İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) hazırladığı Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu çalışmasında, 2003 yılındaki 485.8 trilyon TL’lik cirosuyla 143’üncülükten 29’unculuğa yükseldi. Böylece ilk 30 arasında yer alan ve geçen yıla göre sıralamada her biri yükseliş gösteren otomotiv firmaları arasında, tam 114 sıra birden atlayan Hyundai Assan’ın bu rakama ulaşmasındaki en önemli etkenlerin başında, 2002 Ekim ayında Türkiye’de üretilmeye başlayan ve yurt dışına ihraç edilen Starex ailesi geliyor. 2003 yılında 10 bin adet ihraç edilen Starex ailesi bu başarıda büyük rol oynuyor. Türk Traktör’den büyüme rekoru Türkiye’nin ilk otomotiv fabrikası Türk Traktör ise, İSO verilerine göre 2003’ün en hızlı büyüyen şirketi oldu. Türk Traktör 2003’te üretimden satışlarını 93.3 trilyondan, 389.5 trilyon TL’ye çıkardı. Türk Traktör, gerçekleştirdiği bu hızlı büyüme ile İSO 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde 202’nci sıradan 46’ncı sıraya çıktı. Panda’nın kardeşi İdea ekimde geliyor Fiat’ın yeni modeli İdea eylül-ekim aylarında piyasaya sunulacak. İdea’nın Fiat Panda ile Punto arasında bir araç olacağını söyleyen Birmot Genel Müdür Yardımcısı Faik Öztunç, sektörün son durumu hakkında da bilgiler verdi. Sektörde satışların iyi durumda olduğunu, ancak, hurda indiriminin yarıya indirilmesi ve ticari araçlara uygulanacak ÖTV’nin artırılmasının gündeme gelmemesinin satışların çok daha iyi seviyelere gelmesinin önünü kestiğini söyleyen Faiz Öztunç, bu müdahaleler olmaması durumunda bu sene satışların toplam pazarda 1 milyon adedi bulabileceğini açıkladı. Öztunç, bu sene için 400-450 bini otomobil olmak üzere toplam 700-750 bin adet satış beklediklerini ifade etti. Avrupa’da bin kişiye düşen araç sayısının 470 olduğunu, Türkiye’de bu sayısının halen 70 civarında kaldığını anlatan Öztunç, bu açıdan Türkiye’nin cazip bir pazar olduğunu, bu sebeple yabancı markaların Türkiye pazarını çok önemsediğini vurguladı. Sektörde, gelecek yıl bu sene seviyesinde ya da bir kademe altında satış beklediklerini açıklayan Öztunç, ertelenen talebin bu sene bittiğini, talebin gelecek yıl normal rayına oturacağını düşündüğünü kaydetti. Birmot olarak 6 ayda 12 bin adetlik satış rakamına ulaştıklarını açıklayan Öztunç, İveco markalı ticari araçların satışının ise 600 adet civarında olduğunu açıkladı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT