BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ŞİMDİ moda SATIYORUZ

ŞİMDİ moda SATIYORUZ

Yıllarca Avrupa’ya ‘Made in Turkey’ damgasıyla fason çalışan Türk tekstili, artık kendi koleksiyonunu satmayı başararak dünya vitrinlerinde boy gösteriyor. Düsselfdorf Fuarı, ‘Designer in Turkey’ yolunda önemli bir adım oldu



DUSSELDORF- Dünya markalarına yıllardır fason üretim yapan Türk şirketleri, çeyrek asrı aşan birikimlerini artık modaya dökerek satmaya başladı. Dünya hazır giyimcilerinin en büyük fuarı olarak nitelendirilen Almanya CPD Düsseldorf Fuarı’nda şirketlerimiz düzenledikleri özel tasarımlarından oluşan koleksiyonlarıyla dikkatleri çekerken, düzenledikleri defileler yabancı basının adeta ilgi odağı oldu. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyoncular Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bugüne kadar üretimleriyle ayakta duran Türk şirketlerinin ürettikleri farklı tasarımları ve koleksiyonlarıyla markalaşarak dünya vitrinlerinde boy gösterdiğini söyledi. Hedef “Designer in Turkey” Orakçıoğlu, “Türk şirketleri dünyaya artık kendi zevklerinden oluşan koleksiyonunu satabilmektedir. Bu bizim hazır giyimde geldiğimiz noktayı açıkça gösteriyor” dedi. Türk hazır giyim ve konfeksiyon markalarının büyük ilgi gösterdiği CPD Fuarı’nın açılışında bu yıl iki ünlü moda tasarımcımızın kendi özel koleksiyonlarından hazırladıkları iki büyük defile vardı. Paris’te geçen yıl ‘yılın modacısı’ seçilen ünlü moda tasarımcımız Ümit Ünal’ın açılış defilesi “Designer in Turkey” yolunda adeta fuara damgasını vurdu. Özlem Süer’in 180 parçadan oluşan koleksiyonu ise Alman moda kanallarının yayınlarına konu oldu. Tasarımcımızla özel röportajlar yayınlayan Alman kanalları, haberlerini “Türkler moda satmaya geldi” başlıklarıyla duyurdular. Fuarın performansını değerlendiren Roman Giyim’in Sahibi Süleyman Toplusoy da, “Biz kendi markamız ve kolleksiyonumuzla fuardaydık. Geçen yılki siparişlerimizin tümünü yeniden aldık. Şimdi hedefimiz Almanya ve Hollanda’da mağaza açmak” diye konuştu. Paris’te esecek Defilesi Alman kanallarının ilgi odağı olan moda tasarımcımız Özlem Süer’in koleksiyonunda kullandığı kumaşlar ve esinlendiği renkler fuar süresince SAT 3, ZDF kanallarında yayınlandı. ‘Telepati’ konulu defilesinde geçmişi ve şimdiyi ele alan modacımız, batıyla olan müşterek tarihimizden yola çıkarak iletişimin iki farklı tarafını koleksiyonunda buluşturmuş. Özlem Süer, CPD Düsseldorf’ta esen Türk moda rüzgarını eylül ayında Paris’teki Preto de Porto Fuarı’na taşıyacaklarını ifade ederek, “Üretim ve kalite bir firma için çok önemli ama markalaşma olmazsa ürünün katma değeri olmuyor. Mesela 5 Euro’luk bir ürün markalı hale geldiğinde 500 Euro’dan satılabiliyor. Bizim gayretlerimiz markalaşarak dünya vitrinlkerinde yer edinmek”dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 100141
    % 0.47
  • 5.2903
    % -0.78
  • 6.0238
    % -0.54
  • 6.9195
    % 0.02
  • 218.193
    % -1.07
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT