BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yeşilçam=1 ABD filmi

Yeşilçam=1 ABD filmi

Türk sinema sektörü yıllık 100 milyon dolara yakın ciro ile bir Hollywood filminin bütçesine dahi yetişemiyor



İSTANBUL- Sinema endüstrisinin devi Hollywood, 150’den fazla ülkede hakimiyetini sürdürüyor. Amerikan filmlerinin yurtdışında haklarını koruyan Motion Pictures Association’a göre, 2002 yılında Amerikan sineması yüzde 13.2 büyüme kaydetti. Bu da 9.5 milyar dolar toplam gişe hasılatına tekabül ediyor. Milyar dolarlık sektör Dünya devi Walt Disney Company, Sony Pictures Entertainment, Metro- Goldwyn- Mayer, Paramount Pictures, 20th Century Fox, Universal Studios ve Warner Bros şirketleri sadece 2002 yılında toplam 543 filme imza attı. Milyarlarca doları bulan filmler tüm dünyada izleniyor. Holllywood, Troy filmi için 200 milyon doları gözünü kırpmadan harcarken, Türk yapımcılar kısıtlı ve komik rakamlarla çalışıyor. Türk sineması fakir Türkiye’de bir yılda yaklaşık 10-15 film çekilebiliyor. Bunun nedenlerine gelince; dünya standartlarında bir filmin asgari maliyetinin 1 milyon dolar olması, Türk filmlerini ortalama 500 bin ile 1.5 milyon kişinin izlemesi, sinema kültürünün az olması ve yabancı filmlere olan tutku... Rakamlar yüksek olunca, maliyetlerin karşılanması da güçleşiyor. Böylelikle yapımcılarımız çok zor durumda kalıyor. Yazın rekor kırıyorlar Uluslararası pazarlara yön veren ABD’li dev şirketler uluslararası rekabette güçlü stratejilerle oynuyor. Tüm büyük yapımlar, sinema seyircisinin büyük çoğunluğunu oluşturan çocuk ve gençlerin tatillerine denk getiriliyor. Her film siyasi ya da manevi mesajlar taşıyor. Yaz ayları başında vizyona giren filmler, gişe rekorları kırıyor. Mayıs ayı başına vizyona girmeye başlayan filmler, Eylül’ün sonuna kadar birbiri ardına seyirciyle buluşuyor. Türk seyircisi seçici Yapılan araştırmalara göre, Türk sinemaseveri çok seçici davranıyor. Türk seyirciler sürekli vizyonunu yeniliyor. Türkiye’de sinema izleyicisinin yüzde 42’si bayan ve yüzde 70’i orta üst ve üst sosyo ekonomik statüye sahip insanlar olarak gösteriliyor. Her 10 izleyiciden 9’u en az lise mezunuyken, yüzde 80’i gideceği sinemayı seçerken ses düzeni, ekranın izlenebilirliği, koltukların rahatlığı ve salonun temizliği gibi özelliklerinden etkileniyor. Türkiye’de bilet satışının yüzde 75’ini İstanbul, Ankara, İzmir paylaşıyor. İstanbul yüzde 52 ile başı çekerken onu yüzde 15’le Ankara ve yüzde 11 ile de İzmir izliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT