BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Avea gözünü zirveye dikti

Avea gözünü zirveye dikti

Aycell ve Aria'nın Avea adı altında birleşmesinden sonra 1 milyona yakın abone artışı sağladıklarını belirten Cahit Paksoy, "Er geç bir numara olacağız. Telsim'i de değerlendireceğiz" dedi



İSTANBUL- TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Cahit Paksoy, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) satmayı planladığı Telsim'e ilişkin olarak, "Telsim'in mutlaka satılması lazım. Uygun şartlar gelişirse biz de mutlaka değerlendiririz" dedi. Aycell ve İş-TİM şirketlerinin en güçlü yönlerinin bir araya getirilerek 19 Şubat'ta birleşmesiyle mükemmel bir sinerjinin oluştuğunu söyledi. Telekom lüks değil Paksoy, yıllardan beri Türkiye'de telekomun lüks olarak görüldüğünü, özellikle mobil iletişimin çok pahalı olarak görüldüğünü belirten Paksoy, "Biz, haziran itibariyle yeni ürünlerimizi, yeni tarife planlarımızı sunduk. Biz, bu tarife planları ile kâr ediyoruz. Müşterilerden bilinçli olmalarını istiyoruz. Tarifelerimize baksınlar. Faturalarını önlerine koysunlar, incelesinler. Avea müşteriye saygıyla, en uygunu vermekle neyi kastediyor... Artık telekomun lüks olmaktan çıkmasını istiyoruz. Telekom bir ihtiyaç. Hem mobil olacaksınız, hem gece, gündüz tarifeniz olacak, yok bilmem ne olacak... Mobilin hafta sonu, gecesi gündüzü olmaz" diye konuştu. Faturadan korkmayın Eylül ayından itibaren yeni ürün ve yeni teknolojiyi piyasaya sunacaklarını ifade ederek, "Biz, bu marketi uyandıracağız artık. Bu markette uyuşukluk vardı, insanlar faturalarına bakmaya korkuyorlardı. Bizimle bunların hepsi geçecek. Türkiye'de bugün 20 milyon sabit telefon var. 5 milyon kendi abonemizi üstüne koyduk ve (biz 25 milyonuz artık korkmayın) diyoruz" dedi. TT&TİM'in, yabancı ve yerli sermayenin birleştiği en iyi örnek olduğunu iddia eden ve bugüne kadar 8 milyar dolar harcadıklarını belirten Paksoy, 3 yıl içinde 500-600 milyon dolar daha harcama yapılacağını söyledi. Hedef yüzde 30 pay Bilinçlenen müşterinin Avea'ya yöneldiğini ve pazar paylarının yüzde 16 olduğunu belirten Paksoy, "Biz başlarken (bu sene iki numarayız ve ondan sonra bir numarayı kovalıyoruz) demiştik. Müşterimizin gücüyle kovalıyoruz. Ben, Mart 2003'te başladığımda 500-600 bin abonemiz vardı. Bugün, 5 milyonuz. Marka bilinirliliğimiz yüzde 90'a çıktı. Operatörden operatöre geçişte alınan 42 milyon liralık verginin kalkmasıyla Avea'ya geçiş tercih edildi" diye konuştu. "Şimdi onlar (bir numaradakiler) yukardayız zannediyorlar. Rüzgar esiyor. Ben aşağıdan silkelemeye başladım. Benim hedefim ergeç bir numara olmak" dedi. Paksoy, Avea'da 1500 olan çalışan sayısının 2 yılda 2 bin 500'e çıkaracaklarını da söyledi. Telsim satılmalı Türk Telekom'un özelleştirilmesi gerektiğini dile getiren Paksoy, bu yıl başında ses tekelinin sona ermesiyle telekomda liberalleşmenin başladığını anımsatarak, "Rekabette devlet şartlarıyla ticaret olmaz. Telekom sektörünün önü açılmalı. Bu sebeplerle, Türk Telekom'un mutlaka özelleşmesi lazım" dedi. Telsim'in mutlaka satılması gerektiğini de ifade eden Paksoy, şunları söyledi: "Özel bir ilgimiz yok ama uygun şartlar gelişirse mutlaka değerlendiririz. Uygun şartlara tarafsız kalamayız. Çünkü biz, bu marketin en büyüğü olmaya adayız. Şunun için ilgileniriz diyoruz, Türkiye'de bir tane dominant, çok büyük paya sahip var. Bir de diğer küçükler var. Aslında bunun değişmesi lazım. Belki de bu anlamda 2 operatöre geçilirse daha iyi olabilir. Ortaklarımız da Türkiye'deki her harekete sıcak bakıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT